تهمت مي زنيم تا شما را از ميدان بيرون كنيم؛ به همين راحتي!

آرمان ملي – مطهره شفيعي: هفت خرداد سال 98 ساختماني در سعادت‌آباد به مرکز خبر تبديل شد؛ خبر رسيد که زني دراين ساختمان کشته شده اما بخش پررنگ اين قتل به ميان آمدن نام سياستمداري بود که در اذهان همگان چهره آرام و منطقي داشت يعني محمدعلي نجفي! شخصيتي که مورد وثوق دولت‌هاي مختلف بود. نجفي به زندان رفت و آنچه از دست رفت اعتبار اين سياستمدار بود. برخي نه تنها از وقوع اين قتل ناراحت نشدند بلکه آن را به سوژه‌اي براي تخريب جناح اصلاح‌طلب تبديل کردند.
خانواده سياسيون سيبل هجمـــه فرصت‌طلبان
جدا از قتل ميترا استاد توسط محمدعلي نجفي نبايد فراموش کرد که بخش کوچکي از جريان اصولگرايي بارها سعي داشتند اتهامات اخلاقي به اعضاي طيف مقابل خود يعني اصلاح‌طلبان وارد کنند به‌ويژه در هنگامه‌هاي انتخابات که بازار اتهام زني به اصلاح‌طلبان گرم مي‌شود و ظاهرا اين بي‌اخلاقي براي آنها مانعي ندارد چرا که هيچگاه عذرخواهي نکردند. مانند اتهاماتي که به همسر معصومه ابتکار درباره واردات بنزين زدند و سعي کردند چهره ابتکار که نقش مهمي در دولت‌هاي پس از انقلاب داشت را خدشه‌دار کنند. معصومه ابتکار به اتهام زنندگان پاسخ داده بود: «سناريوي واردات بنزين توسط همسر من کاملا دروغين و ساختگي بود که از طريق بولتني سردرآورد و نماينده‌اي هم تهمتي زد. من با رهبر معظم انقلاب مکاتبه کردم و ايشان دستور دادند مرحوم آقاي فيروزآبادي گزارش کاملي تهيه کردند و مشخص شد کاملا اتهام بي‌پايه و اساس و کثيفي بود. بسيار به خانواده و همسر من ضربه زد. اين بي‌اخلاقي‌ها هيچ نسبتي با مسلماني ندارد. تهمت‌هايي که عليه من در اين سال‌ها ساخته و پرداخته شد، عمدتا سيستماتيک بود و از يک جايي هدايت مي‌شد. چون هم تنوع و هم گستردگي‌اش حاکي از اين بود که سيستماتيک بود اما چه بي‌حاصل» يا در مورد ياسر هاشمي و خانواده او شايعات زيادي مطرح کردند به عنوان نمونه سال 94 بود که سيداحسان لاجوردي، پسر شهيد سيداسدا... لاجوردي در صفحه شخصي اينستاگرام خود اين ماجرا را روايت کرد. او در شرح ماجرا نوشت که يک خودروي بي‌ام‌و در نياوران و قبل از سه راه ياسر، با ماشين او برخورد کرد. او براي ممانعت از فرار بي‌ام‌و که سرنشين آن يک خانم جوان بود، از ماشين پياده شد و با پليس راهنمايي و رانندگي تماس گرفت. با اين حال پس از مدتي قصد انصراف از پيگيري موضوع را داشت اما ادبيات نامناسب خانم بي‌ام‌و سوار او را مصمم به پيگيري شکايت خود کرد پس از آن مشرق نيوز مدعي شدند «يک جست‌وجوي ساده هويت صاحب خودروي بي‌ام‌و و نقطه وصل او با خانم ع - م را به خوبي مشخص مي‌کند. مريم سالاري يکي از عروس‌هاي حجت‌الاسلام اکبر هاشمي‌رفسنجاني و خانم عفت مرعشي و همسر ياسر هاشمي است! البته اين عروس خانواده آقاي هاشمي، يکي از بستگان نسبي آنها نيز هست. به هر حال بي‌ام‌و جنجالي ماجراي هفت‌تيرکشي سه‌راه ياسر متعلق به خانم مريم سالاري، همسر ياسر هاشمي بوده است!» همچنين بسياري مي‌دانند مريم سالاري، همسر ياسر هاشمي است و علاوه بر آن نسبت خانوادگي ديگري هم دارند اما شايعه شده بود که ياسر هاشمي با يکي از دختران خاندان سعودي ازدواج کرده که خودش با دروغ خواندن اين ادعا مي‌گويد: «آنهايي که ادعا مي‌کنند، سند بياورند. درمورد ديگري سال 97 بود که حجت‌الاسلام حسن نوروزي، نماينده مردم رباط کريم در مجلس گفت: «آقاي ربيعي پسر شما با فرزند تقي‌زاده معاون‌تان در دبي شرکت دارند و عبدالناصر موسوي جزايري رابط آنهاست و در اين رابطه بايد توضيح دهيد.» پس از آن علي ربيعي که وزير تعاون بود در واکنش به اين ادعا که با يکي از معاونان وزارت کار در دوبي شرکت اقتصادي تاسيس کرده است، گفت: اگر چنين چيزي صحت داشته باشد يک روز هم در اين وزارتخانه نمي‌مانم. فساد و شفافيت دو دشمن دارد؛ يک عدم شفافيت و دوم سياسي کردن مبارزه با فساد. من از مجلس مي‌خواهم که اجازه ندهيم مبارزه با فساد سياسي شود. من از يک روحاني انتظار داشتم اول تحقيق مي‌کرد و بعد اين ادعا را مطرح مي‌کرد.
ابعاد بيشتري از قتل ميترا استاد


درباره قتل ميترا استاد هم برخي سياسيون اصولگرا بحث‌هاي زيادي مطرح کردند که خلاف واقع بود. ديروز وکيل نجفي به اعتمادآنلاين توضيح داد: «خانم استاد وارد زندگي آقاي نجفي شدند؛ يعني به عنوان يک شخص مراجعه‌کننده آمده است؛ حالا به شکل و شمايلي توانسته ايشان (آقاي نجفي) را جذب کند و به صورت صيغه و ازدواج موقت در ابتدا ارتباط بين آنها برقرار شده است. مسائلي در روابط آنها به وجود آمده که آقاي نجفي آن‌قدر عصبي شده است که ايشان اقدام به خودکشي کرده و در بيمارستان قلب رجايي بستري شده است؛ مساله‌اي که ما شايد تا به الان در مطبوعات نگفته‌ايم. شما وقتي برگ معاينه جسد خانم ميترا استاد را ببينيد آثار زدن رگ‌هاي دست را مي‌بينيد؛ يعني ايشان هم اقدام به خودکشي کرده است.» گودرزي ادامه داد: «آقاي نجفي به لحاظ فشارهايي که در درون خانواده برايشان ايجاد شده است، تهمت‌ها و افتراها و مسائلي که ايشان (خانم استاد) به وجود مي‌آورده است، موبايل ايشان را مي‌گرفته است... آقاي نجفي هم آن شرايط آزادي روحي و رواني را از دست داده و تحت فشار خردکننده‌اي قرار گرفته است و به همين خاطر مرد بزرگي بوده است. يک چهره سياسي بوده که تحمل اين شرايط برايش راحت نيست و به همين خاطر ايشان اقدام به خودکشي کرد و بعد هم در بيمارستان بستري شد. خودکشي ناموفق بود و درمان شده و به خانه برگشته است و ديگر آن زندگي شدني نيست.» وکيل نجفي معتقداست: «اين قتل پس‌زمينه سياسي‌دارد. به دو دليل؛ يکي اينکه مرتکب قتل کسي است که داراي مناصب عالي سياسي در جمهوري اسلامي است. سابقه ندارد که فردي در چندين دوره وزير و معاون رؤساي جمهور بوده باشد و مرتکب قتل شده باشد. اما مساله دومي هم هست که اين پرونده را پيچيده‌تر کرده؛ و آن اينکه آقاي نجفي در سيستم کاري در شهرداري تهران انساني پاکدست بود که با فساد مبارزه مي‌کرد و پرونده‌هاي زيادي را تشکيل داد و به دادسراي تهران فرستاد و مسلماً برخي با ايشان در تضاد شديدي افتادند و شروع به مصاحبه‌ها و گفتارهايي عليه ايشان کردند که ايشان مرتکب قتل شده است و بايد مجازات شود. يکي از پرونده‌هايي هم که عليه آقاي نجفي تشکيل شد پرونده‌اي [بود که] تحت عنوان افترا ايشان را تحت تعقيب قرار دادند.»