قهرمان رکوردها

گروه ورزشی/ روزی که هواداران استقلال منتظرش بودند، فرا رسید. روزی که آبی‌پوشان پایتخت قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام‌شان را جشن گرفتند. استقلال از ساعت 19 دیروز برگزارکننده آخرین بازی‌اش در لیگ برتر بیست‌و‌یکم مقابل نفت مسجدسلیمان بود. در این بازی که حدود 80هزار هوادار از آن استقبال کردند، با اجرای طرح موزاییکی روی سکوها به شهر و مردم آبادان ادای احترام شد و تعدادی از هواداران با پوشیدن لباس متحدالشکل مشکی به آبادانی‌ها تسلیت گفتند. از سویی استقلالی‌ها با در دست داشتن بنری با متن «آبادان تسلیت» وارد ورزشگاه شدند و تصاویری از حادثه متروپل روی تابلوهای کنار زمین به نمایش در آمد و البته بازی هم با یک دقیقه سکوت آغاز شد.
هنگام ورود تیم‌ها به زمین، بازیکنان نفت مسجدسلیمان برای آبی‌ها تونل افتخار زدند و پس از آن بازی شروع شد. در بیشتر دقایق نیمه اول توپ و میدان در اختیار آبی‌پوشان بود و شاگردان مجیدی صاحب دو، سه موقعیت مناسب گلزنی هم شدند، اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم حملات استقلال افزایش پیدا کرد و این تیم سراسر حمله شد تا بتواند دروازه نفت را باز کند. دقیقه 59 یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه برای استقلال به دست آمد که ضربه دیدنی مهدی مهدی پور با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 61 مجیدی دو تعویض انجام داد و وریا غفوری و رودی ژستد را به جای صالح حردانی و آرمان رمضانی به میدان فرستاد تا تیمش تازه نفس شود اما نفت که با انگیزه کارش را دنبال می‌کرد، اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد.
دقیقه 68 حرکت دیدنی از سمت چپ و ارسال خوب ابوالفضل جلالی در دهانه دروازه به امیرحسین حسین زاده رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 69 هم شوت راه دور پیمان میری به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه سید حسین حسینی به بیرون رفت. در ادامه هم استقلالی‌ها سوار بازی بودند اما نتوانستند به گل برسند و حتی دقیقه 93 شوت دیدنی عزیزبک آمانوف به تیر افقی نفت خورد و به گل تبدیل نشد تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. با این حال، استقلال بدون شکست به کار خود در لیگ پایان داد و با 68 امتیاز به رکورد بیشترین امتیاز ادوار لیگ برتر دست پیدا کرد. پس از پایان بازی، جشن پرشور قهرمانی آبی‌ها برگزار شد و وریا غفوری کاپیتان این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد تا روزی به یاد ماندنی در تاریخ باشگاه استقلال به ثبت برسد.


در هنگام اهدای مدال قهرمانی بغض فرهاد مجیدی شکست و تصاویر احساسی از سرمربی استقلال منتشر شد.
سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند میهمانان ویژه جشن قهرمانی استقلال بودند.