تبرئه دیواندری و شایعه یک استعفا


 
 
 


علی دیواندری تبرئه شد 
قوه قضاییه و شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی، حکم برائت علی دیواندری مدیر عامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور را صادر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، در حکم قطعی که از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شده است، علی دیواندری از همه اتهامات مندرج در کیفرخواست تبرئه شد. ‌در حکم صادر شده از سوی دادگاه مذکور، بیان شده که با هدایت یک ابر بدهکار بانکی و همدستش که داماد یکی از وزیران دولت سابق است، فساد حادث شده است و این افراد از شیوه‌ها و اهرم‌های غیر قانونی و نامشروع برای فرار از قانون و برداشت از بیت المال بهره جسته‌اند و با وارد کردن اتهام به علی دیواندری تلاش کردند تا خود را از چنگ عدالت برهانند.  به گزارش فارس، این حکم تبرئه  توسط قاضی خوشنام قوه قضاییه، اسدا... مسعودی مقام، صادر شده است.بهمن‌‌ 98 بود که قاضی موحد با اعلام خبر تشدید قرار متهم علی دیواندری قرار وثیقه او را به قرار بازداشت تبدیل کرد، آن زمان دیواندری به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور در جلسات دادگاه حاضر می‌شد.
 
 
 
شایعه استعفای معاون سیاسی وزیر کشور چیست؟ 
بیشتر از 2 ماه است که خبری از معاون سیاسی وزیر کشور نیست و در هیچ جلسه ای که رسانه ها هم حضور داشته باشند، شرکت نکرده است! همین موضوع شایعه استعفایش را تقویت کرده است  
 
نیمه شهریور بود که محمدباقر خرمشاد به عنوان یک چهره دانشگاهی و اصولگرای معتدل با حکم وزیر کشور معاون سیاسی این وزارتخانه مهم شد و در همان حکم انتصاب هم چند ماموریت گرفت. از جمله، رصد و بررسی مستمر مسائل و رویدادهای سیاسی کشور، برقراری تعامل موثر و کارامد با احزاب و تشکل ها و تلاش در جهت حمایت و تقویت آن ها، اجرای مطلوب و شایسته قانون احزاب و تشکل ها، سعی در جهت هم افزایی و تقویت همبستگی و انسجام میان همه اقوام، اقلیت ها و آحاد مردم عزیز و شریف، فراهم سازی زمینه و شرایط برگزاری قانونمند و هرچه باشکوه تر انتخابات با رویکرد مشارکت حداکثری مردم و توجه ویژه به امور مربوط به تقسیمات کشوری برابر قوانین موضوعه.آقای معاون در جلسه معارفه خود گفته بود که «مسیر کار در حوزه سیاسی را با رویکرد ارتقای وفاق و کارامدی و مشارکت در عرصه سیاسی کشور دنبال می‌کنیم» اما این طور که معلوم است خیلی هم جدی دنبال این کارها نیست چون دو ماهی می‌شود که رسانه‌ها از او بی‌خبر هستند. فردانیوز نوشت: آخرین خبر از او برمی‌گردد به 23 اسفند که از انتصاب 80 درصد فرمانداران خبر داد. بعد از آن اما   چیزی نگفته و در جلسه‌ای که رسانه‌ها هم حاضر باشند، شرکت کرده است! همین غیبت عجیب و طولانی سبب شد که شایعه شود، استعفا کرده است. رسانه‌ها اما در این مدت بیکار ننشسته و حتی گمانه‌زنی درباره جایگزین او را شروع کرده‌اند! مثلا از استاندار تهران به عنوان جایگزین خرمشاد نام می‌برند. جالب این که آقای استاندار هم واکنشی به این شایعات نداشته است! او فقط گفته «درستی این شایعه را از شایعه‌سازان بپرسید. ما سرباز هستیم و هر کجا که بزرگ ترها تصمیم بگیرند، خدمت خواهیم کرد.» پاسخی که بدون شک می‌تواند به شایعات دامن بزند و گمانه‌های موجود را تقویت کند. ناگفته نماند که بر اساس شایعات موجود در فضای مجازی و رسانه‌ای، دلیل این غیبت و استعفای خرمشاد فشار به او از خارج از وزارتخانه در رابطه با انتصاب استانداران و فرمانداران بوده است! موضوعی که صحت یا عدم صحت آن را فقط آقایان در وزارت کشور می‌دانند و آن ها هم فعلا سکوت را ترجیح داده‌اند.