بازدید سرزده رئیسی از متروپل

دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد. در سه روز گذشته، عملیات آواربرداری و امدادی وارد مرحله تازه ای از تحولات شد. پیدا شدن پیکرهای دیگر زیر آوار، سفر سرزده رئیس جمهور به آبادان، استعفای رسمی شهردار این شهر و... از جدیدترین اتفاقاتی بود که در روزهای تعطیل، متروپل را خبرساز کرد.
رئیس جمهور، صبح روز جمعه 13 خرداد پس از  پایان سفر استانی به آذربایجان شرقی در سفر به آبادان در محل حادثه متروپل این شهر حضور یافت و عملیات آواربرداری را از نزدیک بررسی کرد. سیدابراهیم رئیسی همچنین در منزل تعدادی از خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، حضور یافت و با قرائت فاتحه، با بازماندگان ابراز همدردی کرد.
مسئولیت‌ها و ضرورت پاسخ گویی خاطیان مشمول گذر زمان نخواهد شد
رئیس جمهور پس از بازدید از عملیات آواربرداری متروپل، در جلسه شورای اداری آبادان شرکت کرد و گفت: حتما باید با کسانی که برای سودجویی بیشتر، با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می زنند، برخورد عبرت آموزی صورت گیرد. خاطیان بدانند که گذر زمان آن ها را از مسئولیت و پاسخ گویی مبرا نخواهد کرد. رئیسی افزود: مردم به حق انتظار دارند به روابط ناسالم و فسادهای صورت گرفته منجر به حادثه متروپل به موازات اقدامات فنی و میدانی، با سرعت رسیدگی شود. مسائل خوزستان و آبادان منحصر در رسیدگی به پرونده متروپل نیست بلکه همه مسائل خوزستان باید به صورت جدی پیگیری شود. این چهارمین حضور بنده در استان خوزستان است و این روند سفر به اقصی نقاط کشور تا زمانی که مشکلات مردم حل شود، ادامه خواهد داشت.


در متروپل چه می گذرد؟
حدود دو هفته از ریزش ساختمان نوساز آبادان می گذرد و عملیات آواربرداری بی‌وقفه ادامه دارد. نیروهای متخصص عملیات را به طبقات زیرین ساختمان رساندند و لایه لایه در حال برداشتن آوار‌های در هم‌تنیده هستند. تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 21:30 یک شنبه) آمار فوتی های متروپل به 42 نفر رسید. در همین حال در دو روز گذشته تصاویری از این ساختمان خبرساز شد. تعدادی از تصاویر، خودروهایی را نشان می داد که بعد از 12 روز از طبقه های بالای ساختمان متروپل خارج شدند. در این مدت، تصاویر دیگری هم در فضای مجازی  جنجالی شد که راوی آن مدعی است از طبقه پنجم برج تخریب شده تصویربرداری کرده و واحد شیشه ای تخریب نشده، دفتر حسین عبدالباقی مالک متروپل است. هرچند این فیلم هنوز تایید نشده است. طی دو روز گذشته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از پایان ماموریت نیروهای این سازمان در محل حادثه متروپل آبادان بعد از ۱۳ روز فعالیت شبانه‌روزی خبر داد.
جنجال خروج استاندار سابق خوزستان از کشور
دیروز خبرهایی درباره خروج غلامرضا شریعتی، استاندار سابق خوزستان هم خبرساز شد. در خبری که در فضای مجازی دست به دست شد، آمده بود: غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان که از حامیان عبدالباقی مالک برج فروریخته متروپل بوده، روز شنبه از کشور خارج شده است. پیگیری های ایرنا نشان می داد شریعتی که در افکار عمومی و برخی دستگاه های نظارتی به عنوان یکی از متهمان این فاجعه مطرح شده به صورت قانونی به کشور امارات رفته است. این درحالی است که  رسانه قوه قضاییه در واکنش به این خبر نوشت: تا کنون دستگاه های ذی ربط گزارشی درخصوص تقصیر یا قصور غلامرضا شریعتی ارائه نداده اند. در عین حال همسر شریعتی نیز اعلام کرد: او امروز به کشور بازمی گردد.