نظم و انتظام اجتماعات

ديروز ١٤/ خرداد/١٤٠١ در مراسم شكوهمند سالگرد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و هنگام سخنراني آيت‌الله سيد حسن خميني در جمع حاضرين، تعدادي اندك با فرياد و هياهو در ميان حاضرين و در مرقد امام خميني(ره) با برنامه‌ريزي قبلي و به قصد اغتشاش در صوت و تصوير سخنران خاص مراسم، اقدام به برهم زدن نظم موجود را داشته و بدين‌گونه در مراسمي در تراز ملي و با انعكاس جهاني كه به صورت مستقيم از ده‌ها شبكه داخلي و خارجي رصد مي‌شد، اخلال كردند. نكاتي چند در اين خصوص قابل تامل است: 
١) همان‌گونه كه تصاوير نشان مي‌دهد مخلان اين اجتماع، تعداد اندكي از انبوه جمعيت حاضر با فغان و ارتعاشات صوتي و هماهنگي قبلي اقدام به اين ناهنجاري كردند .
٢-اين حركت مسبوق به سابقه بوده، سالانه وارثان اين تفكر جنجالي در همين مكان آن را تكرار و درصدد هتك حرمت رجال خاص انقلاب از ميان سخنرانان، از قبيل مرحوم هاشمي‌رفسنجاني؛ علي لاريجاني و سيد حسن خميني بر آمده‌اند .
٣- جنجال‌گران، ويتريني از آمراني هستند كه در وراي اين صحنه‌آرايي، منافع سياسي خود را جست‌وجو مي‌كنند، غافل از اينكه با دست‌يازي‌هاي كوتاه‌مدت به اين اهداف به ستون‌هاي كشور و انقلاب آسيب رسانده و خواهند رساند.


٤- منافع آمران در چيست؟ صداي سخنران به جمع حضار نرسد؟! در انعكاس داخلي سخنران را بي‌ارج و منزلت جلوه دهند؟! و آيا پيامي خاص براي جهانيان از اين تريبون جهاني را دارند كه خوب ديده شوند؟! يا آيا همه گزينه‌ها را با هم جست‌وجو و تعقيب مي‌كنند؟!
٥- سخنران اصلي مراسم رهبري انقلاب بود كه هنگام ايراد سخنراني معترضين ساكت و آرام شده و به مستمعيني منظم تبديل مي‌شوند كه اين عملكرد جنجاليون خود همراه با پيامي خاص است كه با اخذ تاييديه ضمني، جلوه‌گري در دوئيت و چندگانگي جمع حاضر بنمايد كه با تعريض رهبري معظم به جنجاليون موضع روشن و شفاف شد.
٦) آمران و مجريان اين هياهو را در صفوف و دسته‌بندي‌هاي سياسي داخلي بايد جست‌وجو كرد و يافت، آيا اين حركت، پيام خاص داخلي، مبني بر تبعيت تام از رهبري انقلاب و اعلام انزجار از خطيب خاص را دارد؟!
٧) همه مي‌دانيم انقلاب با انسجام و استحكام داخلي و رهبري بي‌نظير به پيروزي و استحكام رسيد، استمرار و قوام يافت، نمايان ساختن هرج و مرج داخلي و دوئيت‌نمايي، دوگانگي و افتراق در يك مراسم ملي و آن هم در حضور همه مسوولان نظام، سفرا و ديپلمات‌هاي خارجي و درمرأى و منظر جهانيان بر خلاف منظور حاكميت كه قصد رونمايي از وحدت در عين تكثرات فكري و جناح‌بندي‌هاي سياسي دارد، جرمي مشدد و عقوبتي نابخشودني همراه خواهد داشت.
٨) اعلام موضع رسمي، علني و شرعي مقام معظم رهبري در پايان سخنراني مبني بر مخالفت آشكار با اين جنجال‌آفريني، قلم قرمز كشيدن بر اين‌گونه اقدامات سخيف، سطحي و جنجال‌آفريني‌هاي بي‌محتوا و نامعقول است.
٩) آقاي سيد حسن خميني در شب همان روز و در شبكه سراسري سيماي ايران در مقام تبيين اوصاف بنيانگذار انقلاب، علت و مباني و استمرار انقلاب بر آمدند، قدرت تحليل و استدلال، روشن ضميري و نزهت فكري و باطني را با بيان رسا، قوي و پرمغز و نغز ارايه داد و مخاطبين را مجذوب و يكي ديگر از اهداف آمران كه خاموش كردن اين جلوه‌هاي نوراني است، ابتر ساخت.
١٠) آمران اين جنجال مدت‌هاي مديدي است درصدد تنزيل اعتبار اين سخنران خاص با اقداماتي نظير؛ بستر‌سازي ردصلاحيت و ممانعت از ورود به رقابت‌هاي انتخاباتي، هياهو در مراسمات و نشانه‌گذاري بر اعقاب و نياكان و تبار وي بر آمده‌اند، كه انتساب دو سر به سلسله سادات و مرجعيت تاريخي، خلق و منش جوانمردانه و مهرباني‌هاي فردي، مواضع اصولي و چارچوبه‌دار سياسي و اجتماعي و اقتصادي، تاييدات بي‌شمار مراجع تقليد كه در مقام استادي وي بوده‌اند، انبوه شاگردان مستعد، تاليفات بي‌شمار در حوزه فقهي، تاريخي، فقاهت و...، نويدبخش رويش جديد جوان اول دهه پنجاهي در حوزه فقاهت با انتاج و امتزاج نسل پرافتخار خميني؛ طباطبايي و صدر، در آينده تاريخ تشييع خواهد داد.  اين وعده الهي تخلف‌ناپذير بر باورمندان مسلمان تحقق‌پذير است؛ (يُرِيدُون لِيُطْفِئُوا نُور‌الله بِأفْواهِهِمْ واللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ ولوْ كرِه الْكافِرُون ﴿۸﴾ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا‌ گرچه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد. سوره الصف آيه٨) 
١١) با توجه به تكرر اين اقدامات در مراسم سالانه مرقد امام خميني و ريشه‌دار بودن و عمق داشتن اين اقدامات توسط بانيان و مجريان آن، تعقيب قضايي به منظور مجازات و شناسايي عقبه آنان مورد انتظار است.
دوره كوتاه سكانداري عدليه توسط جناب آقاي محسني‌اژه‌اي كه الحمدلله مستظهر به بي‌طرفي، تعقل، تدبر و راهبرد رفتاري كه همراه با حلم و سلوك عادلانه بوده است، انتظار مي‌رود ضمن شناسايي عقبه اين جنجال‌آفرينان، تعقيبات قانوني و قضايي صورت گيرد و ملت بزرگ ايران شاهد و ناظر محاكمات آنان به ‌صورت علني كه از مطالبات رهبري معظم است، باشند.