موج تسليت مردم و مقامات

مقام معظم رهبري روز گذشته در پيامي درگذشت سيد محمود دعايي را تسليت گفتند. ايشان در پيام تسليت خود نوشتند: «درگذشت مبارز قديمي و يار ديرين امام بزرگوار جناب حجت‌الاسلام آقاي سيدمحمود دعايي رحمت‌الله‌عليه را به خاندان گرامي به ويژه همسر و فرزندان مكرّم و نيز مجموعه بزرگ دوستداران و همكاران ايشان تسليت عرض مي‌كنم. ايشان برخوردار از صفات نيك و پسنديده‌اي بودند: صفا و سلامت نفس، فروتني و ساده‌زيستي، پاكدستي و قناعت، ارادت عميق و راسخ به امام بزرگوار و انقلاب و پايداري و وفا در دوستي و رفاقت. گذشته ايشان در عراق و ايران در دوران مبارزات هم فصل مُشبِع ديگري است كه موجب رحمت و مغفرت الهي است ان‌شاءالله. از خداوند متعال تفضلاتش را براي آن مرحوم مسألت مي‌كنم.»
يك روز پس از درگذشت سيد محمود دعايي، مدير مسوول روزنامه اطلاعات و از شخصيت‌هاي مبارز انقلاب، سيل پيام‌هاي تسليت از سوي مقامات عاليرتبه‌ نظام و چهره‌هاي سياسي سرازير شد.  سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهوري نيز با صدور پيامي از درگذشت سيد محمود دعايي ابراز اندوه و تاثر كرد. رييسي در پيام تسليت خود نوشت: «اخلاص، تواضع، ساده‌زيستي، پايبندي و پايداري بر ارزش‌هاي انقلاب و نظام اسلامي و اخلاق‌مداري در عرصه رسانه و خبر از جمله ويژگي‌هاي ارزشمند اين انسان فرهيخته بود كه در سايه آن توانست ساليان متمادي در نمايندگي ولي فقيه و سرپرستي موسسه اطلاعات و در ديگر سنگرهاي مهم خدمتگزاري همچون شش دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي منشا خدمات بسيار شود.» محمدباقر قاليباف رييس مجلس نيز در پيامي درگذشت دعايي را تسليت گفته و نوشت: «اين شخصيت بزرگوار از علاقه‌مندان و همراهان قديمي حضرت امام (ره) در دوران مبارزات ستم‌شاهي و از فعالين سياسي پيش‌ از انقلاب در داخل و در كشورهاي منطقه بودند و پس از پيروزي انقلاب به عنوان خدمتگزاري مردمدار، ساده‌زيست و دلسوز  در عرصه‌هاي  مختلف  حضور  داشتند.»
برخي ديگر از چهره‌هاي نظام نظير حسن روحاني، حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي، آيت‌الله آملي لاريجاني، علي لاريجاني، ناطق نوري، محمدرضا عارف، سيدحسن خميني، سيدمحمد خاتمي، جواد ظريف، سيد هادي خامنه‌اي، كمال خرازي، آيت‌الله محقق داماد و تني ديگر از چهره‌هاي سياسي نيز در پيام‌هاي جداگانه درگذشت سيدمحمود دعايي را تسليت گفتند. خانواده سيد محمود دعايي نيز با صدور اطلاعيه‌اي جزيياتي از زمان و مكان تشييع آن مرحوم را به اطلاع عموم رساند. در اين اطلاعيه، آمده است: «مراسم تشييع و خاكسپاري آن يار صديق امام روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد از حسينيه شماره يك جماران به سمت موسسه اطلاعات و از موسسه اطلاعات به سمت حرم مطهر امام خميني انجام خواهد شد و پيكر ايشان در كنار مراد و مقتداي خويش آرام خواهد گرفت. دوشنبه ۱۶ خرداد پس از نماز مغرب و عشا مراسم وداع با يار ديرين امام در حسينيه شماره يك ‌جماران و سه‌شنبه ۱۷ خرداد ساعت ۹ صبح مراسم اقامه نماز بر پيكر آن مرحوم توسط يادگار امام آيت‌الله حاج سيد‌حسن خميني در موسسه اطلاعات و انتقال پيكر براي خاكسپاري به حرم مطهر امام خميني.  حجت‌الاسلام سيدمحمود دعايي، مدير موسسه اطلاعات ايران ظهر ديروز ـ يكشنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـدر سن ۸۱ سالگي بر اثر ايست قلبي‌ دار فاني را وداع گفت.