نگران نباشید، فریدون و نجفی در زندان هستند

آرمان ملي - مطهره شفيعي: از هر فرصتي براي تخريب افرادي استفاده مي‌کنند که مواضع متفاوت با خودشان دارند. روش کار اين دلواپسان هم چنين است که شايعاتي را مطرح مي‌کنند تا ذهن افکار عمومي را از واقعيت منحرف کنند و به سمتي ببرند که به اهداف خودشان نزديک است. يکي از سوژه‌هاي تخريب اين دلواپسان در اين سال‌ها به محمدعلي نجفي و حسين فريدون مربوط است چنانکه هر از چندگاهي شايعه مي‌کنند که آنها پيش ازپايان دوران محکوميت خودشان آزاد شده‌اند. نکته جالب آنجاست که اشاره‌اي به حضور بقايي و مشايي در خارج زندان نمي‌کنند. بقايي شرايط حضور در زندان را ندارد و مشايي هم عدم توان تحمل حبس را مطرح کرد که مشخص شد اينگونه نيست و بايد به زندان بازگردد.
فريدون و نجفي در زندان
سخنگوي قوه قضائيه روز گذشته درباره اينکه پاسخ دادستاني به درخواست آزادي مشروط محمدعلي نجفي شهردار پيشين تهران چيست؟ گفت: نجفي در سال 98 به اتهام قتل عمد و نگهداري اسلحه غيرمجاز بر اساس حکم شعبه 9 دادگاه کيفري يک استان به 6 سال و نيم حبس محکوم شد و تاريخ پايان حبس ايشان 10 ارديبهشت 1403 است. اولياي دم نسبت به محکوم عليه مورد بحث رضايت دادند و در اين مرحله از 15روز مرخصي با رعايت مقررات استفاده کرده است. يک درخواست براي پابند الکترونيک و يک درخواست نسبت به آزادي مشروط ايشان داده که مرجع صاحب تصميم نسبت به آزادي مشروط و پابند الکترونيک موافقت نکرده و در حال گذراندن ايام حبس است. مسعود ستايشي درباره آخرين وضعيت حسين فريدون گفت: آقاي فريدون ايام حبسش خاتمه نيافته و خبر مربوط به پايان حبسش را تکذيب مي‌کنيم. نيمي از جزاي نقدي‌اش پرداخت نشده است. اتهام ايشان هم مشخص است و در 24 مهر 98 به اوين معرفي شده و 5 سال حبس و 310 ميليارد ريال جزاي نقدي و انفصال از خدمات دولتي محکوميت دارد. چند روز در مرخصي بود که مرتکب غيبت شده و قطعا اگر از غيبت نيايد از وثيقه‌اي که گذاشته استفاده مي‌شود و اينکه آزاد شده است را رد مي‌کنيم. سخنگوي قوه قضائيه لحظاتي بعد گفت: الان اطلاع دادند که آقاي فريدون ديشب به زندان بازگشته است.
هدف از شايعه درباره فريدون چيست


به‌طور طبيعي حسين فريدون و محمدعلي نجفي به سبب اقداماتي که داشتند بايد دوران محکوميت خود را سپري کنند و آنچه قاضي براي آنها مقرر کرده عين قانون و لازم الاجراست اما ظاهرا برخي دلواپسان مدت‌هاست که مشغول بهره‌برداري از اين موضوع هستند چنانکه در اتاق فکر خودشان به انتشار تصاويري مي‌پردازند که نشان دهند فريدون در خارج زندان و درحال تفريح است يا مدعي مي‌شوند او از مرخصي‌هاي طولاني مدت بهره مي‌برد که هر بار با پاسخ نهادهاي قضائي مواجه مي‌شوند مانند فريدون. 24 مهر 98 که فريدون براي گذراندن دوران محکوميت به زندان رفت و پس از آن به مرخصي آمد که همين امر سبب شايعه سازي و تخريب دلواپسان شد. فارس نوشت: «براي پيگيري از اين موضوع، يک مقام مسئول در قوه‌ قضائيه اعلام کرد، فريدون يک مرحله از سوي زندان پذيرش شد و قبل از تعطيلي به مرخصي رفت؛ در پيگيري‌هاي خبرنگار قضائي مشخص شد گويا به دليل اينکه اين متهم خود را به دادسراي مجري حکم معرفي کرده، روال عادي و مرسوم دادسرا انجام نشده است و وي توانسته به مرخصي برود. گويا از آنجا که فريدون با پاي خودش به زندان رفته توانسته است که از تعطيلات پايان هفته استفاده کند.» در دي ماه سال گذشته بار ديگر شايعه‌اي درباره فريدون منتشر شد و اين بار ادعاي آزادي او را کردند که در پي انتشار برخي ادعاها درباره حسين فريدون در فضاي مجازي، سرپرست دايره نظارت بر زندانيان اقتصادي و کارکنان دولت، درباره آخرين وضعيت اين محکوم، گفت: حسين فريدون در زندان دوران محکوميت خود را سپري مي‌کند. برخي هم مدعي شدند که حسين فريدون داراي سوئيتي مجهز در اوين است که رئيس زندان اوين با انتشار فيلمي که قبل از تاريخ انتشار فيلم‌هاي زندان اوين ضبط شده و مربوط به بندي است که ادعا شده اتاق اختصاصي حسين فريدون است، نوشت: کيفيت اخبار رسانه‌هاي مزدور را قضاوت کنيد. گفتني است صبح روز 26 تير 1396 حسين فريدون به منظور تکميل پرونده در شعبه بازپرسي دادسراي کارکنان دولت حضور يافت اما به‌خاطر نامناسب بودن حال عمومي توسط آمبولانس از دادسرا به بيمارستان منتقل شد. سپس عصر همان روز با توديع وثيقه 50 ميليارد توماني آزاد شد. سرپرست مجتمع قضائي کارکنان دولت 14 ارديبهشت 1398 خبر داد که حکم پرونده حسين فريدون صادر شده‌است. در 9 مهر 1398 سخنگوي قوه‌قضائيه اعلام کرد حسين فريدون به اتهام اخذ رشوه به 5 سال حبس قطعي و رد مال به مبلغ 31 ميليارد تومان محکوم شده‌است. در رأي نهايي دادگاه تجديدنظر، حکم هفت سال حبس فريدون به پنج سال تقليل يافته‌است.
مجوز آزادي نجفي صادر نشد
يکي از پرونده‌هاي سال 98 پرونده قتل ميترا استاد - همسر دوم محمدعلي نجفي- شهردار سابق تهران بود که با رأي نهايي هيات عمومي ديوان عالي قتل ميترا استاد، قتل عمد تشخيص داده شد. سال گذشته بود که وکيل نجفي در مورد آزادي مشروط شهردار اسبق تهران گفت: «آقاي محمدعلي نجفي هنوز آزاد نشده‌است. بر اساس قانون اگر کسي يک سوم محکوميت را بگذراند مي‌تواند تحت شرايطي درخواست آزادي مشروط داشته‌باشد اما بايد مورد موافقت دادستان قرار گيرد.» او ادامه داد: «زنداني درخواست آزادي مشروط داشته‌است اما هنوز موافقتي نشده‌است. هر زنداني مي‌تواند هر چند ماه يک بار تقاضاي آزادي مشروط داشته‌باشد و اگر نپذيرند مي‌تواند دوباره تقاضا دهد. ما بايد اين تقاضا را آنقدر تکرار کنيم تا به نتيجه برسد.» اما محمدعلي نجفي هم در زندان است و آزادي او کذب است. 10 خرداد بود که وکيل مدافع محمدعلي نجفي شهردار پيشين تهران گفت: با درخواست آزادي مشروط موکلم از سوي دادستاني موافقت نشد. حميدرضا گودرزي اظهار کرد: موکلم تاکنون سه بار درخواست آزادي مشروط داده است ولي دادستاني با آن موافقت نکرده است. وي افزود: با توجه به اينکه موکلم بيش از نصف مجازات را گذرانده بايد آزاد شود ولي چنين اتفاقي رخ نداده است.