بمب‌های انرژی در تیم دختران خورشید

 سه شب قبل در برنامه «عصر جدید» لحظه‌شماری می‌کردیم تا دختران ورزشکار مشهدی به مرحله فینال مسابقه استعدادیابی احسان علیخانی برسند. بچه‌های تیم دختران خورشید با رأی ۱ میلیون  و  ۱۲ هزاری نتوانستند به مرحله بالاتر صعود کنند اما ناراحت نبودند و حضور در برنامه را سکوی پرتابی برای تیم‌شان می‌دانستند. در جوانه این‌ هفته سراغ «هانیه خضرایی‌منش»، «ساجده بهرامی» و «زهرا طالبی‌فرد» رفتیم؛ سه تا از بچه‌های تیم که خودشان را بمب انرژی معرفی کردند و در چند روز گذشته خبرساز شده‌اند.

    برای شغل مهمانداری هواپیما پیشنهاد کار داشتم
«هانیه خضرایی‌منش» در چند روز گذشته جزو معروف‌ترین چهره‌‌های عصر جدید بوده ‌است. او که به‌عنوان نماینده بچه‌های ورزشکار تیم دختران خورشید روی صحنه رفته‌ بود با صدای خاص و جالبش و شوخی‌های احسان علیخانی خبرساز شد. هانیه می‌گوید: «خیلی‌ها می‌پرسند صدا و لحنم مال خودم است؛ بله من واقعا توی خانه، خیابان و مدرسه همین‌طوری صحبت می‌کنم و صدایم دقیقا همین است. شاید بگویید ادای مهماندارهای هواپیما را درمی‌آورم اما از کسی تقلید نمی‌کنم. روی صحنه عصر جدید هم گفتم که بهترین نسخه از خودتان باشید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. من هیچ‌وقت برای صدا و بیانم کلاس نرفتم.» هانیه ادامه می‌دهد: «بعد از حضور در عصر جدید که فیلم صحبت کردن من در فضای مجازی پخش شد، در پشت ‌صحنه برنامه با چهره‌های زیادی ارتباط و چند پیشنهاد کاری هم داشتم؛ برای شغل مهمانداری هواپیما و بازیگری. البته قبل از عصر جدید هم چند شرکت خواستند که برای مهمانداری هواپیما با


آن ها همکاری کنم اما من روی رشته مدیریت هتلداری تحقیق کردم و وارد این رشته شدم که یکی از زیرمجموعه‌های آن، مهمانداری هواپیماست.»

    بچه‌های تیم از حاشیه شهر انتخاب شدند
«ساجده بهرامی» ۱۵ ساله را هم حتما
می شناسید. او که در کنار هانیه روی صحنه عصر جدید حاضر شده‌ بود، با صدای خاصی شبیه گویندگان صحبت کرد و بیشتر از این‌که بابت ورزش شناخته شود با صدای خاصش مشهور شد. او درباره حضورش در عصر جدید می‌گوید: «بچه‌های تیم دختران خورشید از حاشیه شهر انتخاب شدند. یک روز آمدند و تست گرفتند. من هم که از چند سال پیش کونگ‌فو کار می‌کردم، به پیشنهاد استادم تست دادم و نزدیک دو سال است که در قالب تیم، با دختران خورشید تمرین می‌کنم؛ تیمی که اگرچه حذف شد اما همچنان زنده است.» ساجده درباره صدای خاصش می‌گوید: «من از یک سال پیش در حال گذراندن دوره گویندگی هستم، چون دوست دارم تأثیرگذار و جذاب حرف بزنم. از چند سال پیش در رادیو خراسان کار می‌کنم و بعد از برنامه عصر جدید در رادیو فرهنگ هم تست دادم که امیدوارم قبول شوم. بعد از عصر جدید وقتی در کوچه و خیابان راه می‌روم، مردم از من می‌پرسند که صدای پیجر توی بیمارستان مال توست؟ بعضی‌ها به من لقب خوش‌صدا داده‌اند و عده‌ای هم من را گوینده عصر جدید می‌شناسند.» می‌پرسم اگر قرار باشد بین ورزش یا گویندگی  یک رشته را انتخاب کند، کدام را بیشتر دوست دارد؟ می‌گوید: «با این‌که 11 سال است کونگ‌فو کار می‌کنم اما گویندگی را بیشتر دوست دارم».

    بیشتر اجرای دختران خورشید
 بر عهده من بود

«زهرا طالبی‌فرد»، ورزشکار هنرمند 12 ساله‌ای است که بیننده‌های عصر جدید، او را با خنده‌هایش می‌شناسند.زهرا درباره خودش می‌گوید:«من از هشت سال پیش، ژیمناستیک را شروع کردم و مقام قهرمان قهرمانان استان خراسان رضوی و چند مقام دیگر در رده سنی خردسالان و نوجوانان دارم. به‌دلیل شرایط اجرای برنامه در قسمت اول بیشتر اجرای تیم برعهده من بود. در دقایق آخر روی صحنه خسته شده ‌بودم اما به‌خاطر بچه‌های تیم خیلی سخت تمرین و اجرا کردم. با این‌که تیم دختران خورشید از عصر جدید حذف شد اما هنوز بچه‌ها با همدیگر ارتباط دارند. در روزهای گذشته به چند برنامه و همایش دعوت شدیم و مردم هم خیلی از ما حمایت می‌کنند.»