بررسی صدمه به اورژانس به قیمت قربانی شدن یک کودک ۲ ساله

حمیدرضاصوری - ابتدا گزارش این واقعه ی تلخ را میخوانیم؛ رئیس اورژانس تهران گفت: حوالی ساعت ۱۴:۴۲ دقیقه روز سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در تماس با مرکز ۱۱۵اورژانس تهران گزارش ایست قلبی-تنفسی دختر بچه‌ای ۲ ساله به این مرکز اعلام شد که نیروهای اورژانس در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در خیابان شهید بهشتی رساندند.
طبق آمارهای اعلام شده از مرکز اورژانس کشور؛ در سنوات اخیر شاهد افزایش روزافزون تخریب وسایل نقلیه اورژانس اعم از آمبولانس‌ها و سایر دستگاه‌های خدماتی توسط افراد ناشناس هستیم. از دیدگاه جامعه شناسی این عمل قبیحانه توسط عوامل ناشناس؛ زاییده فقر فرهنگی و از زیر شاخه‌های آسیب‌های اجتماعی است.
امدادرسانی به یک بیمار یا مصدوم در هر دین و آیینی و در هر قوم و ملیتی، مقدس و پسندیده به شمار می‌آید. از دیدگاه سیاسی و حقوقی با توجه به شرایط فعلی و جو حاکم که با توجه به نارضایتی اکثریت مردم از عملکرد اقتصادی دولت، در اکثر قشرها و اصناف (بازنشستگان، اتحادیه‌های رانندگان و معلمین و احزاب کارگری و...) تقریبا جوی معترض هست، باید بیش از پیش به جامعه آموزش داد که سازمان‌های اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و امثالهم جزو نهاد های بی‌طرف بین‌المللی به شمار می‌آیند و آسیب رساندن به اموال یا وسایل یا کارکنانشان مساوی با آسیب جانی قطعی به خود افراد است که البته متاسفانه حادثه روز سه شنبه در یک روز کاملا عادی رخ داده است و معاونت محترم حقوقی قوه قضائیه باید با تمام توان و بیش از پیش در راستای صیانت از حقوق این کودک خردسال و همچنین پیشگیری از جرائم اینچنینی تمام کوشش خود را نسبت به تسریع در شناسایی، تعقیب و مجازات متهمین این حادثه اعمال کند.
اگرچه شهروندان تهران از اقدامات شهرداری تهران نسبت به عدم چاره‌اندیشی درخصوص تسهیل در تسریع خدمت‌رسانی اورژانس تهران ناراضی هستند اما همه بر امر صِحّت عملکرد سازمان اورژانس کشور و همچنین سازمان هلال احمر و آتش‌نشانی تاکید داشته و طی این سال‌ها رضایت خود را در فضای مجازی از طریق همدردی و همسو بودن با این نهاد‌های محترم نشان داده‌اند.
امید است که از این قبیل جرائم و وقایع تلخ کاسته شده و مسببین و مجرمین به سزای عمل خود محکوم شوند.