ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است


گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خدای متعال از مومنان خواسته تا با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است. حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از مصادیق ویژه تقوا در آیه کریمه 6 سوره مبارک حجرات آمده است. دعوت خدای متعال از مومنان که با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند و تامل داشته باشند.
حاج علی اکبری ادامه داد: زودباروری و ظاهربینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری و خود عالم‌پنداری این ها زمنیه های خاطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات امنیتی قرار می دهد و هم فرد مومن را گرفتار آسیب های زیادی می کند. وی افزود: گاهی در برابر فراوانی های خبر، و فیلم و عکس و همچنین دلباختگی لحظه ای در برابر پیام ها باعث می شود افراد ساده انگار و ساده بین، پل اطلاعاتی برای نقل و اشاعه آن چه که دشمنان می خواهند، می شود.
حاج علی اکبری درباره اعزام حجاج به سرزمین وحی و با اشاره به آیات حج در قرآن کریم خطاب به حاجیان گفت: این فقط مختص حاجیان نیست، از نگاه قرآن کریم بهترین توشه هر انسان، تقوای الهی است؛ اینکه قلب انسان به نور تقوا منور شود. خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه، فرماندهی انتظامی تهران را مقتدر و مهربان توصیف کرد و با تشکر بابت دستگیری سارقان بانک ملی گفت: امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه، شاهد اتفاق اینچنینی نبایشم. حاج علی اکبری با اشاره به حادثه قطار طبس گفت: برای بازماندگان حادثه قطار طبس آرزوی صبر می کنیم؛ باید زمینه بررسی اینگونه حوادث بررسی و مطالبه شود تا این چنین اتفاقات تکرار نشود. وی درباره مهار کرونا در کشور گفت: این اتفاق اتفاق بزرگ و مبارکی است؛ پس از دشواری ها و سختی ها و محدودیت های اخیر، امروز آمار تلفات کرونا به صفر رسیده است و این نعمت بزرگی است که باید آن را شکر کرد. امام جمعه تهران ضمن تقدیر از دولت جهت مدیریت و به صفر رساندن تلفات کرونا، تاکید کرد: در این مورد حق مطلب ادا نشد، این اتفاق بزرگ آن گونه که باید و شاید دیده نشد و کسانی که این موفقیت بزرگ را رقم زدند، به شکل شایسته ای تقدیر نشدند.