بی‌در و پیکر مثل فدراسیون فوتبال

راستی‌آزمایی اتفاقاتی که این روز‌ها رخ می‌دهد کار ساده‌ای نیست، وقتی هر دم از این باغ بری می‌رسد. کنار گذاشتن رئیس پرحاشیه فدراسیون فوتبال به دلیل تخلفات مالی قرار بود مشکلات را حل کند و اوضاع را بهبود بخشد، اما ویران کردن خانه‌های کلنگی بدون داشتن برنامه‌ای برای ساخت و ساز دوباره نه‌تن‌ها سودی ندارد که مناظر و چشم‌انداز اطراف را نیز زشت و نازیبا می‌کند. درست مانند اتفاقی که در فدراسیون فوتبال رخ داد. تصمیم، بدون شک تصمیم خوبی بود و صدالبته که گامی مثبت برای مبارزه با مدیرانی بود که باید حساب کار دست‌شان می‌آمد، اما استارت بدون برنامه، یعنی تلاش بی نتیجه! کنار زدن عضو ناکارآمد فدراسیون که اتفاقاً صندلی ریاست را نیز به اشغال خود درآورده بود هنوز هم اتفاقی تحسین‌برانگیز است، ولی دست روی دست گذاشتن و عدم تصمیم‌گیری برای سروسامان دادن فدراسیون بعد از این تغییر بزرگ، اشتباهی به مراتب سنگین‌تر از مماشات با رئیس معزول است، چراکه در شرایط فعلی مشخص نیست طرف حساب مردم، رسانه‌ها و منتقدان در فدراسیون فوتبال کیست. از دست رفتن فرصت‌ها برای آماده‌سازی اصولی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی، برگزاری اردوی بی‌نتیجه و پرانتقاد در قطر، عدم نظارت بر فصل نقل و انتقالات و رد و بدل شدن ارقامی که هیچ منطقی در رشد چشمگیر آن نیست و حالا هم جعل امضای دبیرکل فدراسیون برای اعلام لیست نفرات دعوت شده به تیم زیر ۲۱‌ساله‌های فدراسیون فوتبال، گل سرسبد خبر‌های تأسف‌باری است که این روز‌ها به سمع و نظر مردم می‌رسد!
بی‌شک برای توجیه این اتفاقات، آقایان طی روز‌های آینده توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند و هر کدام دیگری را مقصر می‌دانند، بی‌آنکه درصدد حل مشکل باشند و حتی عجیب نیست که دست‌آخر نیز با بیانیه‌ای کوتاه یا تکذیبیه‌ای سروته ماجرا را هم آورند. مسئله اصلی، اما بی‌در و پیکر بودن فدراسیونی است که حتی اگر به دروغ، چنین اخباری در خصوص آن منتشر می‌شود. انتشار نادرست اسامی تیم ملی زیر ۲۱‌سال بانوان را می‌توان توجیه کرد، اما جعل امضای دبیرکل را نه، خصوصاً که با توجه به تجربیات ناخوشایند فدراسیون در زمینه اهمال‌کاری‌ها که اتفاقات ناگواری را طی این سال‌ها در پی داشته، حال این نگرانی به وجود می‌آید که طی روز‌های آینده اتفاقاتی مشابه را در این راستا شاهد باشیم، چه تضمینی وجود دارد که فردا روز ادعایی به مراتب بزرگ‌تر و وحشتناک‌تر از آنچه امروز در خصوص انتشار لیست فیک تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های بانوان شنیده‌ایم را شاهد نباشیم.
آنچه مسلم است، فارغ از واقعی بودن یا غیرواقعی بودن این ادعا، اتفاقات اخیر جز به دلیل بی‌در و پیکر بودن یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور نیست،، اما آیا این تلنگر جدی می‌تواند آقایان را از خواب خرگوشی بیدار کند و به صرافت سروسامان دادن به اوضاع فدراسیون فوتبال بیندازد یا جامعه فوتبال و مردم باید همچنان شاهد این اتفاقات ناخوشایند باشند. اتفاقاتی که مشخص نیست باید کدام مقام و مسئول را بابت آن در فدراسیون فوتبال یقه کرد، وقتی نه میرشاد ماجدی در راستای مشکلات رخ داده به درستی پاسخگوست و نه دبیرکل فدراسیون که جعل کردن امضای او حالا به جنجالی‌ترین و تأسف‌بارترین خبر فوتبال تبدیل شده است، آن هم در روز‌هایی که رقبای ایران در جام جهانی با تمام توان درصدد آماده‌سازی هستند و در فوتبال ایران، اما آقایان حتی توان حفاظت از محدوده، حوزه و امضای خود را هم ندارد چه برسد به آماده‌سازی تیم ملی برای حضوری پرقدرت در جام جهانی قطر!