مجید نامجو مطلق: به سرمربی خارجی باید زمان داد و صبر داشت

پیشکسوت استقلال معتقد است که ساپینتو کارنامه موفقی دارد و می‌تواند در استقلال با فراهم شدن شرایط نتیجه خوبی بگیرد. نامجو آرامش کادر فنی در فصل گذشته را کلید موفقیت استقلال می‌داند و امیدوار است وریا غفوری در استقلال بماند.
 
ساپینتو سرمربی استقلال شد، حضور این سرمربی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
کارنامه خوبی دارد. در تیم‌های بزرگ پرتغال سابقه سرمربیگری داشته است و فقط فصل قبل نتیجه نگرفته بود اما در کل سابقه بسیار خوبی دارد و امیدوارم بتواند به استقلال کمک بسیار زیادی بکند.


از بین گزینه‌های داخلی و خارجی که مطرح شدند، به نظرتان ساپینتو گزینه مناسبی است؟
سرمربی داخلی ریسک نمی‌کرد و حاضر نبود تیم قهرمان با آن رکورد فوق‌العاده را تحویل بگیرد. چون به خوبی می‌دانست که اگر نتیجه نگیرد هجمه‌های زیادی به او وارد خواهد شد. از نظر من ساپینتو کارنامه قابل قبولی دارد و می‌تواند در استقلال موفق شود.
استقلال با سرمربی خارجی 50 سال است که قهرمان لیگ نشده.
به هر حال هر چیزی یک دفعه اولی خواهد داشت. این حرف‌ها منطقی نیست که اگر خارجی‌های قبلی موفق نبوده‌اند بعدی‌ها نیز موفق نخواهند بود. فقط هر چه زودتر باید تکلیف کادر فنی مشخص شود و کار را شروع کنند و نکته مهم دیگر اینکه سرمربی خارجی برای هماهنگ شدن و عادت کردن به شرایط و فوتبال ایران نیاز به زمان دارد و باید صبر داشت.
شایعاتی در مورد جدایی آقای آجورلو و رفتن‌شان به فدراسیون فوتبال وجود دارد.
اطلاعی ندارم. از زمانی که آقای آجورلو مدیریت استقلال را بر عهده گرفتند عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و دیدیم که فصل گذشته کادر فنی در نهایت آرامش کار خود را انجام داد و با قهرمانی نتیجه این آرامش را گرفت. آرامش مهم‌ترین هدیه مدیریت آقای آجورلو به کادر و تیم استقلال بود.
وریا از تیم جدا خواهد شد؟
وریا بازیکن بزرگ و انسان بسیار با شخصیتی است. امیدوارم که فصل بعد هم در استقلال بماند و این شایعات صحت نداشته باشد.