تلفات زلزله در افغانستان به ۱۵۰۰ کشته و 2000 زخمی افزایش یافت

 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی طالبان از افزایش تلفات زلزله در افغانستان خبر داد.
بر اساس این گزارش، سخنگوی طالبان گفت: شمار تلفات زلزله چهارشنبه در افغانستان به هزار و 500 کشته و بیش از دو هزار زخمی افزایش یافت.
وی همچنین افزود: دسترسی به مناطق زلزله‌زده بسیار دشوار است و به ابزارآلات ویژه نیاز دارد.


بامداد چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر، بخش‌هایی از جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. گفته می‌شود که این زلزله تنها در ولایت پکتیکا و خوست با توجه به شدت آن تلفات بالایی داشته است. «ملأ هبت الله» رهبر طالبان در پی این زلزله، در پیامی از جامعه جهانی و سازمان‌های بشردوستانه خواست که به مردم این کشور کمک کنند. در همین رابطه، بلال کریمی سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: از جامعه جهانی، مؤسسات خیریه و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم که در ارتباط با این فاجعه به مردم افغانستان کمک کنند و تمام تلاش خود را برای کمک به داغ دیدگان به کار گیرند.
پس لرزه در افغانستان جان پنج تن را گرفت
مرکز لرزه‌نگاری آمریکا اعلام کرد: دیروز (جمعه) پس لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر مناطق زلزله زده افغانستان را لرزاند. به گزارش ایسنا، یک مقام وزارت بهداشت افغانستان گفته است که این پس لرزه جان پنج نفر را گرفته اما هنوز از میزان خسارات و مصدومین جدید خبری منتشر نشده است.
محموله کمک‌های امدادی هلال‌احمر
تحویل افغانستان شد
اعضای کاروان هلال‌احمر ایران به محض ورود به افغانستان ضمن تحویل کمک‌های امدادی با نمایندگان دولت این کشور دیدار و درباره شیوه ارائه خدمات با زلزله‌زدگان رایزنی کردند. به گزارش جمعیت هلال‌احمر‌،کاروان اعزامی از جمعیت هلال‌احمر به سرپرستی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت، پس از ورود به افغانستان، محموله امدادی و بشردوستانه هلال‌احمر را تحویل مقامات این کشور دادند. همچنین در دیدار اعضای کاروان هلال احمر ایران با الحاج مولوی شمس‌الدین حقیار، نماینده دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث ملی، درباره نحوه ارائه خدمات در مناطق زلزله‌زده و در روزهای آتی، بحث و تبادل نظر شد.
شماره حساب‌های هلال‌احمر
برای کمک به زلزله‌زدگان افغانستان
به گزارش فارس، وحید سلیمی رئیس‌سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به زلزله اخیر در کشور دوست و برادر افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از هزار نفر از مردم عزیز افغانستان شد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب دیده و نیازمند این کشور اعلام کرد. مردم نوع‌دوست کشورمان می‌توانند کمک‌های بشردوستانه‌ خود را به‌صورت نقدی و از راه‌های شماره حساب ۹۹۹۹۹، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، کد دستوری
# ۱۱۲ * ۷۳۷ * و شماره حساب نزد بانک مرکزی ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۸ واریز کنند.