سردار کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از انتصاب سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. رمضان شریف  اعلام کرد: با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت «رئیس سازمان اطلاعات سپاه» منصوب شد.
به گزارش سپاه نیوز، وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت  «مشاور فرمانده کل سپاه» منصوب گردید. سردار شریف همچنین یادآور شد:  رئیس جدید سازمان اطلاعات سپاه سالها عهده دار مسئولیت «ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» بود و تجارب فراوانی در امور حفاظتی، امنیتی و  اطلاعاتی دارد. سخنگوی سپاه خاطر نشان کرد: 
حجت الاسلام والمسلمین طائب علاوه بر سال‌ها نقش‌آفرینی‌های مؤثر و ارزشمند در سازمان اطلاعات و معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ،  ریاست سازمان بسیج مستضعفین را نیز در کارنامه خود دارد. 
از مبارزه با مفاسد اقتصادی تا بازگشت اموال به بیت‌المال


حجت‌الاسلام حسین طائب در کوران فتنه سال 88 و در مسئولیت نیروی مقاومت بسیج توانست با ساماندهی نیروهای مردمی در کنار نیروهای انتظامی، بسیاری از آشوب‌های خیابانی را خنثی کرده و مانع از صدمه به بیت‌المال گردد. وی همچنین در مسئولیت 13 ساله خود در ریاست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منشأ خدماتی بوده است که بی‌شک بسیاری از آنها به‌دلیل مسائل امنیتی قابل اطلاع‌رسانی و توصیف نیست. از جمله خدمات وی در دوران این مسئولیت و در زمان مشکلات اقتصادی می‌توان به مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد. مفسدانی مانند گروه عظام، گروه کروز، دلالان پتروشیمی و ماجرای دکل گمشده از جمله پرونده‌هایی بوده که در رسانه‌ها مطرح شده و سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با آنها نقش اصلی را داشته است. حقوق‌های نجومی، باندهای اختلاسگر در بخش صنعت و بازگرداندن ابرمتهمان کلان بانکی که برخی از آنها به خارج از کشور متواری شده بودند از دیگر مبارزات صورت گرفته وی بوده است. طی سال‌های 1397 تا 1400 سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مبلغی بالغ بر 49 هزار میلیارد تومان به بیت المال بازگرداند. در جریان این پرونده‌ها بود که بیش از 200 سال حبس برای محکومان رقم خورد. همچنین دستگیری سرشبکه‌های ارتشا و کارچاق کنی از جمله اقداماتی بوده است که مردم در رسانه‌ها از آن اطلاع یافته‌اند. 
سناریوی وارونه صهیونیست‌ها 
درباره تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه
نورنیوز رسانه‌ نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در گزارشی نوشت: همزمان با انتشار خبر این جابه‌جاییِ عادی و مرسوم، رسانه‌های صهیونیستی اقدام به جو‌سازی سنگین رسانه‌ای با هدف سوء استفاده و طرح موضوعات خلاف واقع کردند.آنها کوشیدند القا کنند که حجت‌الاسلام طائب جابه‌جا شد چون سازمان اطلاعات سپاه نتوانسته بود پاسخ درخوری به شرارت‌ها و اقدامات تروریستی اسرائیل بدهد! نور نیوز افزود: این در حالی است که صهیونیست‌ها خود بیش از هر کس بر حجم ضربات و پاسخ‌های متناسبی که دریافت کرده‌اند، آگاه هستند. صهیونیست‌ها به زعم خود فکر می‌کنند رفتن طائب به معنای پایان کابوس‌های آنها خواهد بود، حال آنکه این تغییرات مرسوم در مسئولیت‌ها هیچ تغییری در راهبرد جمهوری اسلامی علیه غده سرطانی اسرائیل ایجاد نخواهد کرد. این رسانه تأکید کرد: سقوط دولت متزلزل نفتالی بنت بیش از آنکه به‌دلیل ناتوانی در تمشیت امور داخلی بوده باشد، به‌دلیل ناکامی در جلوگیری از پاسخ‌های گسترده ایران بوده است.