مهاجر سرزمین آفتاب به میهمانی فرزند شهیدش شتافت

در حالی که ایران اسلامی در تب و تاب استقبال از پیکر مطهر ۳۵ شهید دفاع مقدس بود، روز گذشته خبر رسید «سبا بابایی» مادر شهید دفاع مقدس «عباس بابایی» نیز به فرزند شهیدش پیوسته است.
سبا بابایی مادر شهیدی از کشور ژاپن بود که از چندی پیش به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بستری شد. این مادر شهید روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد و نامش و یادش را به مجموعه افتخارات دفاع مقدس افزود.
سبا بابایی با نام ژاپنی «کونیکو یامامورا» در کشور ژاپن متولد شد، اما به واسطه ازدواج با یک ایرانی، شیعه شد و به ایران آمد. او بعد‌ها صاحب فرزندی به نام عباس شد که به دلیل تربیت‌های مذهبی والدینش، در آوردگاه دفاع مقدس داوطلبانه به جبهه رفت و در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسید.
چند سال قبل در روزنامه جوان گفت‌وگویی با این مادر شهید ژاپنی انجام داده بودیم. محکم و استوار سخن می‌گفت و پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ تحمیلی همچنان از راهی که فرزندش را در آن مسیر قرار داده بود دفاع می‌کرد.
شهید عباس بابایی متولد سال ۱۳۴۳ در تهران، از سال ۱۳۶۱ و عملیات مسلم به جبهه‌های دفاع مقدس رفت و سال ۱۳۶۲ در سن ۱۹ سالگی و در عملیات والفجر یک به شهادت رسید.