وزیرکشور: دولت کنار زلزله‌زدگان خواهد ماند

تلاش دولت در دومین روز از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان با امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ادامه پیدا کرد. وزرای کشور و بهداشت با حضور در مناطق آسیب‌دیده به مردم اطمینان دادند دولت کنار مردم حادثه‌دیده خواهد ماند. در جریان زمین‌لرزه ۳/۶ ریشتری بامداد شنبه، پنج نفر کشته و ۱۱۱ مجروح شدند.
احمد وحیدی، وزیر کشور که تلاش مجاهدانه‌اش در آواربرداری حادثه متروپل، تحسین عمومی را به همراه داشت پیش از اینکه در مناطق آسیب‌دیده حاضر شود در تماس با استاندار هرمزگان از میزان خسارت‌های وارد شده باخبر و سپس در مناطق زلزله‌زده حاضر شد. وزیر کشور در روستای ۳۰۰ خانواری سایه‌خوش بندرخمیر که در جریان حادثه تقریباً ویران شده و پنج نفر از اهالی‌اش را از دست داده، حاضر شد و به اهالی اطمینان داد دولت در کنار مردم حادثه‌دیده خواهد ماند. او صبح روز گذشته هم در تماس با مدیران استانی، دستور‌های لازم برای رسیدگی به مشکلات مردم را صادر کرد. عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم با حضور در محل، بیدار بودن ساکنان هنگام وقوع زلزله و خروج سریع آنان از منازل را عامل جلوگیری از مرگ و میر فزاینده دانست و گفت که خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس است و کارکنان بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی در حال خدمت‌رسانی به مردم منطقه هستند. روز گذشته مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر که در روستای سایه‌خوش حضور داشت، گفت: امدادگران همزمان با وقوع حادثه در محل حاضر شدند و بعد از عملیات جست‌وجو و نجات، فعالیت توزیع اقلام زیستی بین زلزله‌زدگان را شروع کردند. وی ادامه داد: کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله‌زدگان روستای سایه‌خوش آغاز شده و قرار است ۳۰۰خانوار ضمن اسکان در چادر‌های امدادی، اقلام زیستی، به‌ویژه مواد اولیه و غذا بین آنان توزیع شود. وی ادامه داد: تمامی راه‌های ارتباطی برقرار است و آواربرداری و عملیات خدمات‌رسانی در حال انجام است، اما برق پنج روستا قطع است که دستگاه‌های خدمات‌رسان در تلاش برای اتصال مجدد آن هستند.
استاندار هرمزگان گفت: راه‌ها در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پل‌ها را نیز شاهد هستیم، از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیر‌های بین‌شهری خودداری کنند. مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم گفت: آواربرداری ۱۴روستای زلزله‌زده غرب هرمزگان آغاز شده است. ۲۱ روستا بررسی و پایش شدند و در حال حاضر آواربرداری در روستای سایه‌خوش، کانون زمین‌لرزه، به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود. دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اظهار داشت: شمار قربانیان حادثه پنج نفر است، اما آمار مصدومان به ۱۱۱ نفر افزایش یافت که خوشبختانه وضع هیچ کدام وخیم نیست.