اعلام وضعیت اضطراری در اوهایو / کشتار مردم توسط خواننده رپ در شیکاگو

آمریکا در مدار خشونت و کشتار قرار دارد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان آمریکا را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.
با توجه آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می‌شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.
در جدیدترین مورد این تیراندازی‌ها مراسم چهارم ژوئیه- روز استقلال آمریکا – هم از خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌های مرگبار در امان نماند و مقامات آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی از وقوع تیراندازی به سمت شرکت‌کنندگان
در این مراسم در منطقه «هایلند پارک» واقع در حومه شهر «شیکاگو« در ایالت«ایلینوی» خبر دادند.به گفته پلیس این تیراندازی باعث شده است تا صدها فرد شرکت‌کننده در مراسم روز استقلال آمریکا برای نجات جان خود پناه بگیرند.


برخی منابع خبری تعداد کشته شدگان را ۵ نفر و تعداد مجروحان را ۱۶ نفر اعلام کرده‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تعداد کشته شدگان را ابتدا ۵ نفر و تعداد مجروحان را ۱۹ نفر اعلام کرده است.
در همین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان ابتدا تعداد کشته شدگان را حداقل ۵ نفر اعلام کرد اما  در به‌روز‌رسانی این خبر، خبرنگارش از محل این حادثه  اعلام کرد که حداقل ۶ نفر در این مراسم کشته و ۳۱ نفر مجروح شده‌اند. برخی رسانه‌ها نیز تعداد مجروحان را دست‌کم ۲۴ نفر بیان کرده‌اند. به گزارش دیلی‌میل فرد تیرانداز یک جوان خواننده رپ 22 ساله است است که توسط پلیس بازداشت شده است. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در واکنش به تیراندازی مرگبار در مراسم روز استقلال کشورش در ایلینوی، وعده مقابله داد. بایدن با انتشار بیانیه با ابراز شوکه شدن از این تیراندازی مرگبار افزود«: ازخشونت بی‌معنای مسلحانه که در روز استقلال، جامعه آمریکایی را دوباره غمگین کرده است، شوکه شده‌ایم.»
به گزارش ایرنا خشونت در آمریکا در طول سه روز تعطیلی که روز دوشنبه ۴ ژوئیه (روز استقلال آمریکا) به پایان می‌رسد همچنان درحال افزایش است به گونه‌ای که از عصر جمعه تا صبح دوشنبه به وقت محلی بر اثر تیراندازی‌ها در شیکاگو در مجموع ۷ نفر کشته و ۵۴ نفر دیگر مجروح شدند.بر اساس گزارش‌ها، تعطیلات آخر هفته در آمریکا با تیراندازی به ۲۲ نفر در شیکاگو در روز جمعه آغاز شد که بر اثر این تیراندازی‌ها  چهار نفر در فاصله زمانی ۲۰ ساعت کشته شدند. بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.  همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 
اعلام حالت فوق‌العاده در اوهایو
از ایالت اوهایو نیز خبر می‌رسد در پی بالاگرفتن اعتراضات به کشته‌شدن جوان سیاه‌پوست به‌دست پلیس شهر آکرون در این ایالت، شهردار این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرده است.
به گزارش تسنیم «دن هوریگان »شهردار آکرون، با افزایش اعتراضات نسبت به کشته شدن واکر به‌دست نیروهای پلیس، مراسم روز استقلال آمریکا و 3 رویداد محلی دیگر در این شهر را نیز لغو کرد، همچنین مقررات منع آمد و شد شبانه در این شهر اعمال شده است.
دوشنبه گذشته پلیس شهر آکرون در حال تلاش برای متوقف کردن خودروی «جیلند واکر» 25ساله که مرتکب تخلف رانندگی شده بود، وی را با شلیک حداقل 60 گلوله کشت.وکیل این مرد جوان نیز اظهار کرد واکر در حالی بی‌رحمانه مورد اصابت گلوله‌های متعدد پلیس قرار گرفت که هیچ سابقه جنایی نداشته است.در پی کشته شدن واکر، صدها معترض خشمگین به خیابان‌های شهر آکرون آمدند و با پلیس درگیر شدند.