بازدید میدانی و دیدار رئیس ‌مجلس با مردم کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری مهر، قالیباف که صبح دیروز به یاسوج سفر کرده بود، با بالگرد به منطقه تنگ سرخ رفت و از سد در دست احداث در این منطقه بازدید کرد.
قالیباف در این بازدید در جریان آخرین وضعیت این سد که قرار است آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستان بویراحمد را تأمین کند، قرار گرفت.
عملیات اجرایی این سد بیش از یک دهه است که آغاز شده اما هنوز تا پایان کار راه درازی دارد. گفته می‌شود برای اجرای کامل این طرح به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
توجه ویژه به استان‌های محروم


محمد باقر قالیباف صبح سه‌شنبه در فرودگاه یاسوج، گفت: برای تثبیت و کاهش تورم در کشور به عنوان مشکل جدی چاره‌اندیشی می‌شود.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال قبل افزایش حقوق در محور بازنشستگان و افراد در حال خدمت داشتیم که نسبت به گذشته اقدام قابل توجهی محسوب می‌شود.
قالیباف با اشاره به طولانی شدن روند برخی پروژه‌ها در کشور، تصریح کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف پروژه‌های زمان بر و طولانی مورد تاکید است. امید است در ابتدای برنامه بعدی توسعه تعیین تکلیف و ساماندهی پروژه‌های زمان بر که برخی عمری بیش از دو دهه دارند را عملیاتی کنیم.
رئیس‌ قوه مقننه با اشاره به سفر به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تیم‌های میدانی از قبل به استان سفر کرده و با نگاه تخصصی و کارشناسی احصای مشکلات، اولویت‌ها و هدفگذاری هایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه سیاست‌گذاری‌هایی با محوریت توجه ویژه به استان‌های محروم وجود دارد، اظهار کرد: در این استان نیز توسعه و بهبود شرایط زیرساختی و رفع مشکلات آب، برق و گاز روستاهای زیر بیست خانوار رسیدگی خواهد شد.
قالیباف با بیان اینکه در نگهداری از محیط‌زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم، خاطرنشان کرد: مجموعه پوشش سبز زاگرس در دهه‌های گذشته ضعیف شده و در این سفر رسیدگی به آفات جنگل‌های بلوط مورد توجه است.
وی ابراز داشت: دولت نیز حتماً به این امر توجه دارد و آتش سوزی، کمبود امکانات اطفای حریق و بیماری و آفاتی مانند آفت پروانه سفید برگ‌خوار مشکلاتی را برای پوشش گیاهی منطقه ‌ایجاد کرده است و یکی از دغدغه‌های سفر امروز ما رسیدگی به همین موضوع است.
قالیباف در این سفر، دیدار چهره به چهره با مردم داشت و با آنها درباره مسائل و مشکلات‌شان از نزدیک گفت‌وگو کرد.
محمد سعید احدیان، مشاور رسانه‌ای رئیس‌مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: از چند ماه پیش از سفر نظارتی امروز رئیس‌و رؤسای کمیسیون‌های مجلس به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، با کمک نمایندگان استان، مسائل اصلی که حل آن با پیگیری و نظارت مجلس امکان‌پذیر است مشخص و جلسات نظارتی با وزرای نفت، نیرو، بهداشت، راه و استاندار برگزار شده است. این نظارت ستادی با حضور در صحنه و نظارت میدانی تکمیل می‌شود. ان‌شاءالله این سفر برای مردم در زمان مناسب به نتایج مطلوبی برسد.