تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت


گروه سیاسی: رئیس جمهور اهالی کردستان را مردمانی بسیار با غیرت و دارای فرهنگ و تمدن غنی توصیف کرد و اظهار داشت: کردستان در کشور ما به عنوان استانی با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود. جای جای این استان نشان از مدنیت و پیشینه تاریخی افتخارآمیز دارد. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه در آغاز بیست و هفتمین سفر دولت مردمی که به مقصد استان کردستان انجام شده است، در گفتگو با خبرنگاران، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، با ابراز خشنودی از اینکه در آستانه روز بسیار شریف عرفه و در آستانه عید سعید قربان خدمت مردم غیرتمند، پرتلاش، مجاهد و مقاوم استان کردستان رسیده است،‌ گفت: استان کردستان از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی و دامداری، گردشگری و معادن برخوردار است. رئیس جمهور مهمترین ظرفیت کردستان را نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل‌کرده استان عنوان کرد و افزود: کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته می‌شود که بیش از ۵ هزار شهید و ۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده و حقیقتا در میدان دفاع از انقلاب و ایستادگی برای آرمان‌های انقلاب اسلامی خوش درخشیده است. سرداران بزرگی همچون آقای شیخ‌الاسلام و دیگر چهره‌های کردستان، نه فقط برای این استان بلکه برای همه کشور مایه افتخار هستند.
دکتر رئیسی اهالی کردستان را مردمانی بسیار با غیرت و دارای فرهنگ و تمدن غنی توصیف کرد و اظهار داشت: کردستان در کشور ما به عنوان استانی با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود. جای جای این استان نشان از مدنیت و پیشینه تاریخی افتخارآمیز دارد. رئیس جمهور با اشاره به بررسی‌هایی که پیش از انجام سفر برای شناسایی مشکلات و نیازهای استان انجام شده است، تصریح کرد: مسائل استان در مشورت با نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و دیگر مسئولان استانی احصا شده و پیشنهاداتی نیز برای رفع مشکلات و تامین نیازهای استان ارائه شده است. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در کردستان نیز مانند دیگر استان‌ها شاهد وجود پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم، خاطرنشان کرد: مردم از دولت انتظار دارند که این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد. لذا دولت مردمی علاوه بر توجه به دیگر نیازهای استان، تکمیل این پروژه‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است. رئیس جمهور گفت: در پایان سفر و در جلسه شورای اداری، مصوبات سفر در حضور مسئولان استان، مردم و اصحاب رسانه اعلام می‌شود تا همه در جریان این تصمیمات دولت برای تسریع در پیشرفت استان قرار گیرند و هر کس به سهم خود پیگیر اجرای آنها باشد.
به مشکلات ناشی از بمباران شیمیایی رسیدگی شود
رئیس جمهور از استاندار کردستان خواست که مسئول بنیاد شهید شهرستان را مامور کند تا در روستای قلعه‌جی و مناطق مشابه حضور یافته و به مشکلات و جراحات ناشی از بمباران شیمیایی مردم رسیدگی کند و تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در دوره مسئولیت خود به وظیفه‌مان نسبت به شما مردم به شکل مطلوب عمل کنیم. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان حضور میان اهالی روستای قلعه‌جی با حضور در منزل شهید شمیران میرزایی از شهدای حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به این روستا گفت: شما مردم روستای قلعه‌جی و مناطق اطراف در روزهای سخت جنگ، مقاومتی مثال‌زدنی از خود نشان دادید و با رشادت، شهامت و شجاعت خود برای کشور افتخارآفرینی کردید. رئیس جمهور افزود: مردم این مناطق می‌توانستند در همان روزهای آغاز جنگ منطقه را تخلیه کنند، اما قهرمانانه ایستادگی کردند و این ایستادگی و مقاومت آنان بسیار ارزشمند است. دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه همواره قدردان این از خودگذشتگی‌ها هستیم، اظهار داشت: اگر در رسیدگی به وضعیت جانبازی و مشکلات ناشی از بمباران شیمیایی این مناطق کوتاهی شده است، به معنای بی‌توجهی به شما مردم نیست. رئیس جمهور از استاندار خواست که مسئول بنیاد شهید شهرستان را مامور کند تا با حضور در روستای قلعه‌جی مناطق مشابه حضور یافته و به مشکلات و جراحات ناشی از بمباران شیمیایی مردم رسیدگی کنند و تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در دوره مسئولیت خود به وظیفه‌مان نسبت به شما مردم به شکل مطلوب عمل کنیم. خانواده شهیدان جمال کریمی، سبحان فتح‌اللهی، فریده کهربایی به عنوان خانواده شهدای حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به روستای قلعه‌جی و محمد حیدری، سید حبیب حسینی پدر شهید حمید حسینی، دلسوز میرزایی و مادح عزیزنژاد نیز به عنوان جانبازان این حملات شیمیایی در این دیدار حضور داشتند.

بازدید رئیس جمهور از یکی از بزرگترین مزارع پرورش قارچ کشور
رئیس جمهور از واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» واقع در روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرورش قارچ کشور بازدید کرد. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ بازدید کرد.