مقابله خودسرانه با بی حجابی غیرقانونی است


گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: از نظر ما هم دزدی و اختلاس گناه به شمار می رود و هم بی حجابی گناه است. اتفاقا بسیاری از بی حجابها زنها و بچه های همان دزدها هستند. آیت الله سیداحمد خاتمی با بیان اینکه روز ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، تصریح کرد: بنده در این زمینه ۱۰ نکته آماده کردم که ارائه کنم.
اول اینکه فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است، زن گوهر است گوهر عفافش با گوهر حجابش می تواند نقش آفرین باشد، امام
در صحیفه اش می فرماید اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارامد بسازد. مقام زن این نیست که بزک کرده و با سَر باز به خیابان بیاید، این مقام زن نیست بلکه عروسک بازی است. سلام و درود خدا بر امام راحل که کلمات امام، امام کلمات است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته دوم این است که اصرار بر حکم الهی حجاب به منزله نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست. عده‌ای می گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می دهید اما به دزدی ها و اختلاس‌ها گیر نمی دهید. بنده و سایر خطبای جمعه از جمله کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عر صه داشته است اما بزرگ شدن گناهی به معنای تحقیر گناه دیگر نیست، قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقا بسیاری از بی حجابها، زنها و بچه های همان دزدها هستند.



خطیب جمعه تهران ادامه داد: نکته سوم این است که در بیش از ۱۰ آیه قرآن و ده ها روایت سخن از حجاب است، کسی نمی تواند قرآن را قبول داشته باشد اما حجاب را قبول نداشته باشد. از مراجع عظام تقلید پرسیدند که آیا حجاب از ضروریات دین است و حکم بی اعتنایی به آن چیست؟ اکثر مراجع در پاسخ گفتند که حجاب از ضروریات دین است و رهبری نیز تاکید داشتند که اصل حجاب ضرورت دین است و بی اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت است.
وی با بیان اینکه منش بانوان ایرانی حجاب و پوشش بوده است، گفت: تاریخ بی حجابی در این کشور به دو نفر باز می گردد؛ اولین فرد قرة العین بهایی بوده که در سال ۱۲۶۳ با بی حجابی مردم را به بهایت دعوت می کرد و دومین فرد رضاخان قلدر بود که در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳ او را به ترکیه بردند و ۱۰ روز به او یاد دادند چطور دین ستیز باشد و اولین چیزی که یادش دادند این بود که برای پیشرفت باید حجاب برداشته شود، آن هم به عنوان نوکر و برده پذیرفت و آمد و عمل کرد که نتیجه آن فاجعه مسجد گوهرشاد شد. اما تاریخچه حجاب، قرآن و فاطمه است. حرف من به بی حجابها این است که کدام تاریخ را می پسندید؟، آیا تاریخچه قرة العین بهایی یا رضاخان بی دین را می خواهید یا تاریخ قرآن و فاطمه را؟. فلذا مسئله حجاب یک مسئله فرعی نیست، بلکه یک مسئله اساسی در جهان به شمار می رود.