تقسیم 1590ریال سود هر سهم در مجمع عمومی عادی کچاد

مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت معدني و صنعتي چادرملو با حضور بيش از84 درصد از سهامداران روز شنبه 18تير ماه سال 1401 در محل سالن تلاش، برگزار شد. در اين جلسه پس از انتخاب آقاي محمد ابراهيم راعي عزآبادي نماينده شرکت  گروه مديريت سرمايه گذاري اميد، بعنوان رئيس مجمع و ناظرين آقايان مرتضي شباني نماينده شرکت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات و محمد خزائي نماينده شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت، خانم حسيني نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانوني شرکت، مهندس ناصر تقي زاده  بعنوان دبير مجمع و مدير عامل شركت،  گزارشي از عملكرد و برنامه هاي اجرايي شامل عمليات استخراج، توليد و فروش محصولات و طرح‌ها و برنامه‌هاي  سال جاري شرکت به اطلاع حاضران رساند و تصميمات ذيل اتخاذ و مورد تصويب قرارگرفت.
1) در خصوص عملکرد هيأت مديره، صورتهاي مالي تلفيقي گروه و شرکت اصلي مشتمل بر سود و زيان، صورت وضعيت مالي، صورت تغييرات در حقوق مالکان، صورت جريان‌هاي نقدي و يادداشت‌هاي توضيحي پيوست آن براي  سال مالي منتهي به 29/12/1400قرائت و مجمع پس از استماع توضيحات هيات مديره و بازرس قانوني و پس از بحث و تبادل نظر سهامداران در خصوص موضوعات مطروحه به اتفاق آرا ضمن تائيد عملكرد هيات مديره‌، صورت‌هاي مالي و يادداشت‌هاي پيوست آن براي سال مالي منتهي به 30/12/1401 را تصويب نمود.
2) معاملات مشمول ماده 129 اصلاحيه قانون تجارت مورد تائيد و تنفيذ قرار گرفت.
3) در ارتباط با تقسيم سود سال مالي منتهي به 29/12/1400 مقرر گرديد از مبلغ  269  هزارو 476 ميليارد ريال کل سود شرکت در سال 1400، به ميزان 70 درصد آن معادل 1590 ريال به ازاي هر سهم تقسيم گردد.


4) موسسه حسابرسي وانيا نيک تدبير  به عنوان حسابرس و بازرس اصلي  و موسسه حسابرسي دش و همکاران به عنوان بازرس علي البدل براي سال مالي منتهي به 30/12/1401 انتخاب و قبولي سمت خود را اعلام نمود. تعيين حق الزحمه بازرسان به هيأت مديره تفويض گرديد.
5) روزنامه دنياي اقتصاد و جهان صنعت  جهت درج آگهي هاي شركت تعيين گرديد.
6) حق حضور و پاداش هيات مديره براي سال مالي 1400 مبلغ 10ميليارد ريال تعين شد که بر اساس مصوبه مجمع در وجه اشخاص  حقوقي هيات مديره واريز مي‌گردد.
7) مجمع مراتب تقدير خود را از زحمات هيأت‌مديره و کليه کارکنان شرکت اعلام نمود و به نحو مقتضي از زحمات کارکنان ذيربط تقدير به‌عمل آورد.
بر اساس همين گزارش مهندس ناصر تقي‌زاده مديرعامل چادرملو در سخنراني آغازين اين جلسه با موفق ارزيابي کردن عملکرد هيات مديره در سال 1400و کسب توفيقاتِ فراتر از برنامه که آثار آن در صورت‌هاي مالي، گزارش عملکرد هيات‌مديره و گزارش تفسيري مديريت به طور مفصل براي سهامداران محترم تشريح گرديده است گفت: اعتقاد داريم، رهنمودها و همراهي صاحبان محترم سهام و سياست‌هاي متخذه توسط هيات‌مديره، موجب شده است که اين شرکت در سال 1400، چون گذشته نقش خود را در زمينه تأمين مواد اولية صنايع فولاد ايفاء، و در جهت پيشبردِ اهداف اقتصادي و صنعتي کشور گام‌هاي مؤثري بردارد.
وي عمده‌ترين اقدامات سال گذشته شرکت را، اجراي برنامه‌هايِ استخراج و توليدِ محصولات، فراتر از برنامه، استفاده مناسب و بهينه مصارف انرژي (برق، آب و گاز) در مجتمع هاي معدني و صنعتي شرکت، استفاده حداکثري ازظرفيت ساخت داخلِ لوازم، تجهيزات و قطعات يدکيِ مصرفي در مجتمع‌هايِ توليدي، عنوان کرد و گفت: تمامي اين عوامل موجب سودآوري خوب شرکت گرديده است.
مدير عامل چادرملو در ادامه به طرح هاي در دست اقدام شرکت در دورنماي توسعه خود خود اشاره کرده و مهمترين اين طرح ها را
- مشارکت در بهره برداري از معدن سنگ آهن آريز (D19)
- مشارکت در ساخت کارخانه فرآوري و توليدکنسانتره آهن  به ظرفيت 4ميليون‌تن در سال در بهاباد
- ساخت کارخانه گندله سازي شماره 2 به ظرفيت 5 مليون تن
- ساخت کارخانه احياي مستقيم مگامدول با ظرفيت توليد 2/2 ميليون‌تن آهن اسفنجي در اردکان
- ساخت کارخانه  توليد فرو آلياژها به ظرفيت 65 هزار تن
- مشارکت در ساخت کارخانه گندله سازي با ظرفيت 4 ميليون تن در بهاباد
- مشارکت در ساخت کارخانه احياي مستقيم به ظرفيت 2/1 ميليون تن آهن اسفنجي در استان اردبيل
- مشارکت درساخت 2کارخانه توليد اسلب و ورق آلياژي به ظرفيت 4ميليون تن  
- ساخت کارخانه توليد انواع آجر و اجرام نسوز با ظرفيت 140 هزار تن.
- ساخت 2  واحد نيروگاه سيکل ترکيبي 546 مگاواتي
- ساخت 2  واحد نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي
- و يک نيروگاه  100 مگاواتي خورشيدي
- مشارکت در تکميل طرح نيمه تمام توليد شمش فولادي به ظرفيت 600هزارتن در سرمد ابرکوه
- مشارکت در واحد احياي مستقيم سرمد ابرکوه با ظرفيت 1ميليون و 500هزارتن در سال
- مشارکت در تکميل کارخانه توليد کلاف فولادي سرمد ابرکوه با ظرفيت 450هزار تن در سال
- مشارکت در کارخانه بازيافت سرباره در مجتمع صنعتي چادرملو به ظرفيت 100 هزارتن
- مشارکت در کارخانه بازيافت کنسانتره به ظرفيت 100 هزارتن در فاز اول و افزايش تا 500 هزارتن
- مشارکت در پروژه‌هاي فولادي در جنوب کشور و ساخت کارخانه توليد ممبران‌هاي تصفيه آب به ظرفيت 50 هزار عدد در سال .
همچنين مجمع عمومي فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو (سهامي‌عام) نيز براي اصلاح مواد 19 و 42 اساسنامه شرکت بر اساس اساسنامه نمونه سازمان بورس برگزار شد که به تصويب سهامداران رسيد.
گفتني‌هاي مجمع کچاد: تقدير و تشکر مدير عامل چادرملو  از مردم نجيب اردکان، بهاباد و يزد بخاطر حمايت‌ها و صبوري در مقابل برخي نارسايي‌ها. تاکيد مهندس تقي زاده بر وظيفه دانستن حل مشکلات مناطق حوزه فعاليت شرکت و نگاه انساني داشتن به نيازهاي و کمبودهاي مناطق محروم در قالب مسئوليت اجتماعي که بخاطر اين مواظع، بارها مورد تشويق حاضران قرارگرفت و همچنين تقدير و تکريم خاص از سهامداران عمده و تمامي سهامداران حقيقي که همواره حامي طرح ها و برنامه هاي شرکت معدني و صنعتي چادرملو بوده اند.