واليبال ايران با کادر ايراني گل کاشت

تيم ملي با شايستگي به جمع 8 تيم دور نهايي جام ملت ها در بولونياي ايتاليا صعود کرد گروه ورزش - تيم ملي واليبال با پيروزي مقابل صربستان در جمع هشت تيم برتر قرار گرفت تا با صعود به دور نهايي مسابقات،کادر فني تيم ملي را سر بلند کند.
تيم ملي واليبال ايران در آخرين ديدار خود از هفته سوم ليگ ملت‌هاي واليبال 2022 مقابل صربستان به ميدان رفت و سه بر صفر (35 بر 33، 25 بر 21 و 25 بر 12) پيروز شد و به دور نهايي اين مسابقات صعود کرد.شاگردان بهروز عطايي با اين برد قاطع به ايگور کولاکوويج(سرمربي سابق تيم ملي ) که هدايت صرب ها را عهدا دار بود درس بزرگي دادند و آن اينکه جوانان ايران در صورت ميدان ديدن و بها يافتن قادر به انجام هر کاري هستند . کاري که البته کولاکوويج در طول مدت حضورش در ايران نکرد تا واليبال ايران فرصت بزرگي را براي پوست اندازي و جوانگرايي از دست بدهد . تيم ملي که قبل از اين ديدار اسلووني نايب قهرمان اروپا را نيز سه بر صفر شکست داده بود ، در راه صعود به دور نهايي
جام ملت ها صربستان را از همان ابتداي بازي تحت تاثير بازي زيبا و حساب شده خود قرار داد تا اين تيم اسم و رسم دار نيز دست ها را به نشانه تسليم بالا ببرد. اسپک هاي کوبنده ، دفاع عالي بر روي تور، ‌سرويس هاي عالي و جمع کردن توپ هاي عقب زمين اجازه هر گونه خود نمايي را از صرب ها گرفت تا آنها نيز با گردن نهادن به برتري ايران ، بر شايستگي هاي تيم بهروز عطايي مهر تاييد بزنند . هر چند که امير حسين اسفنديار امتيار آورترين بازيکن زمين شد اما انصافا جملگي بازيکنان ايران ستاره بودند تا با يک پيروزي ارزشمند ديگر، از نسل تازه واليبال ايران رونمايي کنند.
ميلاد عبادي‌پور، اميرحسين اسفنديار، مهدي جلوه، محمدطاهر وادي، امين اسماعيل‌نژاد، اميرحسين توخته و محمدرضا حضرت‌پور در ترکيب ابتدايي تيم ملي ايران در اين بازي قرار داشتند.  


ايران در هفته سوم اين رقابت‌ها سه پيروزي مقابل لهستان، اسلووني و صربستان به دست آورد و برابر ايتاليا شکست خورد. به اين ترتيب در مجموع سه هفته با هفت برد و پنج باخت در جمع هشت تيم برتر قرار گرفت و به دور نهايي رسيد.  
دور نهايي اين مسابقات از چهارشنبه، 29 تير با حضور هشت تيم برتر در بولونيا ايتاليا آغاز مي‌شود. صعود ايتاليا، ژاپن، آمريکا، لهستان، فرانسه، برزيل و ايران به دور نهايي قطعي شده است. هلند هم براي حضور در جمع هشت تيم به يک برد نيازدارد.
اسماعيل نژاد:حمايت مردم باعث دلگرمي بود
امين اسماعيل‌نژاد که يکي از بازيکنان تاثير گذار ايران در طول اين رقابت ها بود ، پس از پيروزي تيم ايران برابر صربستان و صعود به مرحله نهايي ليگ ملت‌ها 2022 اظهار کرد: خدا را شکر که توانستيم اين هفته از رقابت‌ها را با برد تمام کنيم. هرچه کادر فني از ما خواسته بود به خوبي پياده کرديم تا اين هفته را با پيروزي به پايان برسانيم.
او افزود: تبريک به جامعه واليبال و مردم ايران که در اين مدت با جان و دل تيم ايران را حمايت کردند و هميشه پشت ما بودند.
اسماعيل‌نژاد با تاکيد بر اين‌که هميشه بايد در چنين شرايطي صبور بود، ادامه داد: ابتدا برخي انتقادات وجود داشت اما خداراشکر که بازي به بازي عملکرد بهتري داشتيم و در اين لحظه توانستيم با بهترين عملکرد به مرحله نهايي صعود کنيم. به اميد خدا مردم عزيز مثل هميشه پشت ما باشند تا بتوانيم نتايج بهتري به دست آوريم. بايد بگويم که خوشبختانه توانستيم تمام آناليزهاي کادر فني را به خوبي اجرا کنيم و بازي را به نفع خود به پايان برسانيم.
عطايي: به تيم ملي مي‌بالم
بهروز عطايي پس از پيروزي ايران برابر صربستان گفت: بازيکنانم مقابل صربستان خيلي خوب بازي کردند و 40 روز بسيار سخت را سپري کرديم. در ابتداي کار به نظر مي‌رسيد عملکرد تيم خيلي عالي نيست اما رفته رفته وضعيت بهتر شد و ما از زير فشار انتقادات خارج شديم.
او با بيان اين که بازيکنان ايران بسيار قوي‌تر از تصورات ظاهر شدند، افزود: خوشحالم که تيم کيفيتي عالي در ادامه ارائه داد و باعث سربلندي ايران شديم. مسابقات خوبي را پشت سر گذاشتيم و مرحله به مرحله بهتر شديم. در نهايت به گونه‌اي عمل کرديم که توانستيم به مرحله نهايي صعود کنيم.
عطايي با اشاره به اين‌که سومين باري است که ايران موفق به صعود به مرحله نهايي شده‌، گفت: تاکنون 9 بار در اين مسابقات شرکت کرده‌ايم و اين سومين صعود واليبال ايران به مرحله نهايي است. اين نتيجه را به مردم خوب ايران و بازيکنان تيم تبريک مي‌گويم و از اين که اين مردم را خوشحال کرديم، خرسندم و به اين تيم مي‌بالم.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران ادامه داد: اعتقاد دارم که پيشرفت محدوديتي ندارد و هميشه مي‌توان بهتر شد. بازيکنان توانستند روز به روز خود را بهتر نشان دهند و فضاي ايده‌آلي را براي تيم ايجاد کنند. در هفته سوم برخي از مسابقات ما بسيار سخت بود و مقابل تيم‌هاي بسيار با کيفيتي بازي داشتيم. فکر مي‌کنم در نهايت مردم از اين نتايج خوشحال شدند.
عطايي با بيان اين که هنوز نمي‌دانيم قرار است در مسابقه بعد مقابل کدام تيم بازي کنند، يادآور شد: منتظر هستيم که فردا وضعيت جدول مشخص شود و براي تيمي که حريف ايران خواهد بود قطعا برنامه‌ريزي خواهيم کرد. موضوع مهم اين است که ما تيم قدرتمند صربستان را شکست داديم. کادر اين تيم حدود سه سال کادر فني تيم ايران بود و براي ما قابل احترام بودند. سعي کرديم در رقابت نزديک و سخت از منافع واليبال ايران دفاع کنيم و نتيجه را به نفع تيم کشورمان رقم بزنيم.
وي افزود: کولاکوويچ مربي‌اي بود که براي تيم ايران زحمت کشيد و خدماتش قابل تحسين است . خوشحالم ايران اين بازي را برد و به مرحله نهايي صعود کرد. ست اول بسيار کليدي بود و اگر در اين ست نمي‌برديم بازي سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌شد. بازيکنان فشار را تحمل کرده و در سخت‌ترين وضعيت عملکرد قابل قبولي داشتند. به اين شکل کارشان در ست دوم و سوم آسان‌تر شد و کيفيت در ست‌هاي پاياني بالاتر رفت.