رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش

اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.
در آیین رونمایی از این ناودسته، انواع پهپاد‌های پیشرفته و به روز تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش‌بنیان اعم از پهپاد‌های نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل۴ و باور۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز درآمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.
براساس این گزارش علاوه‌بر پرواز انواع پهپاد دریاپایه و عمودپرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین‌بار پهپاد‌های رزمی از زیردریایی تمام‌ایرانی فاتح و زیردریایی کیلوکلاس طارق به پرواز درآمدند.
بنابر گزارش‌ها ناو تماماً ایرانی جماران که یک ناوسرفرماندهی است با ارتقایی که به آن داده شده اکنون به مرکزی برای رزم شبکه‌محور تبدیل شده است. به این صورت این امکان پدید آمده که یک پهپاد از روی عرشه یک ناو برخیزد و پس از طی مسافتی هدایت و کنترل آن را ناو دیگری به دست


بگیرد.
برای اولین‌بار در غرب آسیا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانایی حمل و به‌کارگیری پهپاد از روی عرشه شناورهای سطحی و حتی زیرسطحی را به دست آورده است. اکنون ایران پس از آمریکا، چین و هند می‌تواند پهپادهای مجهز به ردیاب زیرسطحی را به‌کار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است میدان و بایدن؛ گزارش یک نامعادله (یادداشت روز) اخبار ویژه عکس یادگاری و چند موضع تبلیغاتی تنها دستاورد بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی تجارت غیرنفتی 10 میلیارد دلاری ایران با «شانگهای» در فصل بهار رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست خواست قاطبه ملت شریف ایران، حفظ حجاب اسلامی است پوتین قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا را امضا کرد جشنواره‌های مدعی فیلم پرده سیاست‌بازی را دریدند! وزیر بهداشت آغاز موج هفتم کرونا را اعلام کرد درخشش تیم ملی المپیاد ریاضی در مسابقات جهانی مقتدی صدر برای اتحاد فراخوان داد علیه اتحاد بیانیه خواند ! رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست