رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه به منظور برگزاری بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی‌فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان کرمانشاه شد.
رئیس‌جمهور در جریان این سفر، در دیدار آحاد مختلف مردم استان در ورزشگاه امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است، اظهار داشت: روند خلق پول بانک‌ها کاهشی شده و اینها همه نشانه‌های آن است که علاوه‌بر اصلاح برخی از ساختارهای نادرست اقتصادی، گام‌هایی در جهت توسعه زیرساخت‌ها در حال برداشته شدن است که ان‌شاءالله آثارش در زندگی مردم آشکار خواهد شد.
برخی کشورهای منطقه
در حال ترانزیت ناامنی از غرب و آمریکا به منطقه هستند


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند، گفت: اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچ‌گونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی افزود: آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با آمریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود، سخت بیزارند.
رئیس‌جمهور قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تاکید کرد: دخالت بیگانگان و آمریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد.
ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر
و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است
دکتر رئیسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد، اظهار داشت: برقراری ارتباط و عادی‌‌سازی روابط، به هیچ وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود. این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است.
وی با اشاره به اعلام رسمی آمریکایی‌ها مبنی بر شکست مفتضحانه فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شما ما را با تحریم‌ها و تهدیدها آزمودید، چرا امر تجربه شده را دوباره می‌آزمایید؟
دولتمردان باید در جای‌جای کشور
به شکل انقلابی به مردم انقلابی خدمت کنند
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتماد مردم را سرمایه‌ای بزرگ می‌دانیم که برای دولت مردمی مسئولیت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: هم دولتمردان و همه کسانی که به نام دولت مردمی کار می‌کنند، با توجه به این مسئولیت باید در جای‌جای کشور بدون هیچ حاشیه‌ای، به شکل انقلابی به مردم انقلابی خدمت کنند.
بازدید هوایی رئیس‌جمهور از نقاط مرزی با عراق
و پایانه مرزی «پرویز خان»
آیت‌الله رئیسی پس از ورود به استان کرمانشاه، بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، به‌صورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.
در جریان این بازدید هوایی رئیس‌جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.
بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه
رئیس‌جمهور همچنین در جریان سفر به استان کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید کرد و در گفت‌وگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.
اقدامات این شرکت‌ها شامل ساخت تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشاء، تولید نمک‌های غیرخوراکی اکوسیستم دریایی، تولید تکنیکال کودهای شیمیایی، تولید اسیدهای فلوئور پایه و فوم آتش‌نشانی است.
حضور آیت‌الله رئیسی در پادگان «ابوذر»
گفت‌وگو با افسران لشکر ۸۱ زرهی ارتش
و خادمان کاروان‌های راهیان نور
رئیس‌جمهور با حضور در پادگان «ابوذر» در شهر سرپل‌ذهاب نیز با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد. دکتر رئیسی در این دیدار از زحمات و تلاش‌های نیروهای حاضر در این پادگان به منظور حراست و مرزبانی از مرزهای کشور و برقراری امنیت تقدیر کرد.
رئیس‌جمهور همچنین در این بازدید با حضور در میان خانواده نیروهای ارتشی ساکن در این پادگان از همراهی این عزیزان با همسران و پدران‌شان قدردانی کرد و سخنان ایشان و پیشنهادات‌شان را شنید.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از برنامه حضور خود در پادگان ابوذر با خادمان کاروان‌های راهیان نور غرب کشور به گفت‌وگو پرداخت و در جریان فعالیت‌ها و اقدامات آنان قرار گرفت.
مدیران نگاه جهادی و منطبق با فرهنگ «ما می‌توانیم» داشته باشند
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه شورای اداری استان نعمت ولایت را یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های اعطا شده به ملت ایران دانست و افزود: مسئولیت ما در برابر چنین نعمت بزرگی توجه کردن به دغدغه‌ها و فرامین رهبری معظم انقلاب است که همانا توجه به خدا و تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم محسوب می‌شود.
آیت‌الله رئیسی با توصیه به مدیران استان کرمانشاه برای بهره‌مندی از سیره و روش شهدا در جهت رفع مشکلات مردم، گفت: برای حل مشکلات لازم است مدیران نگاه جهادی و منطبق با فرهنگ «ما می‌توانیم» داشته باشند، اگرنه با موانع بوروکراتیک موجود که کشور از آن رنج می‌برد، کارها پیش نمی‌رود.
تاکید بر پیگیری فوری اجرای مصوبه تشکیل منطقه آزاد در قصرشیرین
وی با تاکید بر پیگیری فوری اجرای مصوبه تشکیل منطقه آزاد در قصرشیرین از سوی مسئولان مربوطه، اظهار داشت: معاون اجرایی ریاست جمهوری حداکثر در مدت ۱۵ روز اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه تاسیس این منطقه آزاد را در دولت انجام دهد. استاندار و مسئولان مربوطه دیگر نیز اجرای این مصوبه را به سرعت دنبال کنند تا مردم شاهد باشند که مصوبات سفرهای استانی دنبال می‌شود.
رئیس‌جمهور از وزیر میراث فرهنگی خواست نسبت به تعیین تکلیف سریع‌تر تزاحم‌هایی که از ناحیه میراث فرهنگی برای مردم پیش آمده اقدام کند و گفت: اگر جایی واقعا جزو میراث فرهنگی است،‌ باید با رعایت قانون تملک شده و حقوق مردم پرداخت شود و اگر هم جایی جزو میراث فرهنگی نیست، نباید مانع کار و زندگی مردم شد.
هر مدیری که با نگاه تحول‌گرایانه دولت سیزدهم سازگاری ندارد باید کنار برود
آیت‌الله رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه نیز با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری صحیح از ظرفیت نخبگان در کشور، گفت: ارتباط بین دولت با جامعه و نخبگان باید دائمی و مستمر باشد.
وی تصریح کرد: در همه استان‌ها باید استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد در دستور کار قرار گیرد و هر کسی که با نگاه تحول‌گرایانه در ساختار اداره کشور، سازگاری ندارد کنار گذاشته شود. نباید معطل افرادی باشیم که اهل تحول نیستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه این استان مسیر عبور زائران کربلا است، اظهار داشت: مردم ایران عاشق حضرت اباعبدالله(ع) هستند. نخست‌وزیر عراق برای میزبانی از مردم ایران در عرفه و اربعین اعلام آمادگی کرد و به تعهدات خود در روز عرفه نیز عمل کرد.
اجازه نمی‌دهیم واردات بی‌رویه
تولید را در کشور دچار مشکل کند
رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه، ‌گفت:‌ حتماً جلوی واردات کالاهایی که در کشور به صورت استاندارد و با کیفیت ساخته شده است، گرفته می‌شود. اجازه نمی‌دهیم واردات بی‌رویه تولید را در کشور دچار مشکل کند.
برخی از رسانه‌ها حرف بنده درباره جلوگیری از اقدامات تورم‎‌زا را درست منعکس نکردند
آیت‌الله رئیسی همچنین در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه، با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌‌سازی موفق و ناموفق داریم، اظهار داشت: معنای مردمی‌‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.
وی تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دو حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، گفت: کار دانش‌بنیان یعنی دانایی به توانایی تبدیل شود و این موضوع با جدیت در عرصه فعالیت پتروپالایشگاه‌ها دنبال می‌شود.
راه‌حل موضوع کولبری
فعال کردن بازارچه‌های مرزی است
رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی موضوع کولبری، خاطرنشان کرد: راه‌حل این مشکل فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. مرزهای ما فرصت‌های ما هستند و باید از آنها نهایت استفاده را بکنیم. یکی از فرصت‌ها تبدیل مرز به محل تبادلات تجاری است.
مسئولین به کسانی که در بازپرداخت تسهیلات زلزله
در سرپل‌ذهاب مشکل دارند، مهلت دهند 
آیت‌الله رئیسی در این سفر استانی‌ در اجتماع مردم سرپل ذهاب نیز با تبریک دهه ولایت گفت: اینجا مشهد مظلومان فاتح است. ایستادگی و مقاومت سرپل ذهاب در مقابل صدامیان، زبانزد خاص و عام است.
وی با اشاره به نگرانی‌های مردم برای وام‌هایی که برای باز‌سازی خسارات زلزله دریافت کرده بودند اما با شیوع کرونا در بازپرداخت آن دچار مشکل شده‌اند، اظهار داشت: از همین‌جا از آقای استاندار و مسئولین مربوطه می‌خواهم نسبت به بازپرداخت وام‌ها باید تجدیدنظر شود و مهلت جدی برای بازپرداخت به مردم داده شود.
همه مدیران و دست‌اندرکاران دولتی
باید از چهره‌های انقلابی و مردمی انتخاب شوند
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اساس سفرهای استانی دولت دیدن مشکلات و مسائل مردم از نزدیک است، تأکید کرد: قبلا هم تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که همه مدیران و دست‌اندرکاران دولتی باید از چهره‌های انقلابی که دغدغه مشکلات مردم را دارند، با مردم‌ و در میان مردم هستند، انتخاب شوند، به نحوی که مردم احساس کنند مدیران از خود آنها هستند.
۲۰۰ طرح برای توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال در استان کرمانشاه تصویب شد
قرارگاه اشتغال کرمانشاه احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال استان را با جدیت دنبال کند
آیت‌الله رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان بیست‌و‌هشتمین سفر استانی دولت که به مقصد استان کرمانشاه انجام شد، در نشستی با خبرنگاران به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر و برنامه‌‌های دولت برای رشد استان پرداخت و گفت: جمع خونگرم مردم کرمانشاه بسیار برای بنده، سفر دلنشینی را رقم زد و علاقه‌مند بودم بیشتر با مردم و دغدغه‌های آنها آشنا شوم.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در مجموعه بازدیدها و نشست‌های انجام شده، معلوم شد که محوری‌ترین مشکل استان بیکاری است که باید از طریق ایجاد اشتغال پایدار حل شود و بیشترین اعتبارات به این موضوع اختصاص می‌یابد.
وی گفت: ۱۱ طرح برای این منظور تصویب شد تا اعتبارات تخصیص‌یافته برای ایجاد شغل که دغدغه جدی مردم و دولت است، نگرانی‌ها را برطرف کند.
آیت‌الله رئیسی بیان داشت: تصمیم گرفته شد قرارگاه اشتغال زیر نظر معاونت اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل و فعال شود که مأموریت آن رفع بیکاری است.
رئیس‌ جمهور اقدام دیگر دولت در سفر به کرمانشاه‌ را تخصیص اعتبار برای طرح‌های زیربنایی عنوان کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی استان بسیار مهم است، این راه‌ها از طریق ترانزیت می‌تواند به استان برای صادرات و ارتباطات با کشورهای مجاور مرکزیت دهد و برای این مهم باید جاده‌ها ایمن و قابل استفاده باشد.
وی با بیان‌ اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی است، اظهار داشت: ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی، استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده و باید به کشاورزی قراردادی و تضمین خرید محصولات توجه شود.
دکتر رئیسی بخش دیگر اعتبارات تخصیص یافته به کرمانشاه را در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: مجموعاً ۲۰۰ طرح برای توسعه استان به تصویب رسید که باید هم از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و هم استاندار و هم اصحاب رسانه به‌طور جدی پیگیری شود.
امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کردیم
رئیس‌جمهور گفت: امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کردیم که با توجه به ظرفیت‌های کشور، قابل دستیابی است.
مهار تورم از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است
وی مهار تورم را از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هم رشد نقدینگی و هم پایه پولی قابل کنترل هستند و تصمیم ما، منضبط‌ کردن‌ دولت است.
از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند، گفت: از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است.
رئیس‌جمهور در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز تکمیل، نو‌سازی و احداث مدارس جدید را اولویت دولت دانست و تصریح کرد: مدارس کانکسی باید به مدارس ساختمانی مناسب تبدیل شود و خوابگاه‌های دانشجویی هم باید تکمیل شوند.
وی همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های طالقانی و اسلام‌آباد و دالاهو را از دیگر مصوبات دولت در سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است میدان و بایدن؛ گزارش یک نامعادله (یادداشت روز) اخبار ویژه عکس یادگاری و چند موضع تبلیغاتی تنها دستاورد بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی تجارت غیرنفتی 10 میلیارد دلاری ایران با «شانگهای» در فصل بهار رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست خواست قاطبه ملت شریف ایران، حفظ حجاب اسلامی است پوتین قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا را امضا کرد جشنواره‌های مدعی فیلم پرده سیاست‌بازی را دریدند! وزیر بهداشت آغاز موج هفتم کرونا را اعلام کرد درخشش تیم ملی المپیاد ریاضی در مسابقات جهانی مقتدی صدر برای اتحاد فراخوان داد علیه اتحاد بیانیه خواند ! رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست