سوئد آدم‌ربایی و وارونه‌سازی کرد

بالاخره بعد از دو و نیم سال محاکمه حمید نوری، شهروند ایرانی که در ۱۸آبان۱۳۹۸ به محض ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به شیوه‌ای وحشیانه به‌دست پلیس این کشور ربوده و ماه‌ها در شرایط غیرانسانی به صورت انفرادی محبوس شده بود، به پایان رسید و دادگاه فرمایشی و نمایشی سوئد، وی را به حبس ابد محکوم کرد. او که کارمند بازنشسته قوه قضائیه است و با یک برنامه از‌پیش‌تعیین‌شده به سوئد کشانده شد، به اتهام مضحک مشارکت در اعدام تروریست‌های سازمان منافقین در تابستان سال۱۳۶۷ محاکمه شده است. درباره این ماجرا که از ابتدا تا انتهای آن دقیقاً بر اساس یک سناریوی از‌پیش‌تعیین‌شده به پیش رفته برخی نکات حائز اهمیت است:
۱- بر اساس برخی شواهد سفر این شهروند ایرانی به سوئد و دستگیری وی کاملاً برنامه‌ریزی‌شده بوده و در این ماجرا دولت و دستگاه قضایی سوئد با همدستی گروه کثیفی، چون منافقین خلق و کارسازی یک دفتر حقوقی در انگلیس، وی را به بهانه حل‌و‌فصل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد کشانده و مخفیانه و ظالمانه ربوده و مورد بازجویی قرار داده اند و بعد از ماه‌ها حبس در سلول انفرادی با شرایط غیرانسانی، بدون داشتن وکیل اختیاری و رعایت بدیهی‌ترین قواعد حقوقی و حق دفاع عادلانه محاکمه کرده‌اند.
۲- این اقدام دولت سوئد در حالی انجام می‌شود که از ابتدای ربایش حمید نوری که تا مدت‌ها برای خانواده‌اش مشخص نبود چه اتفاقی برای وی افتاده است تا حبس و دادگاهی که فاقد وجاهت حقوقی بوده و در هیچ مرحله‌ای از این ماجرا، ساده‌ترین قواعد حقوقی و اعا‌های حقوق بشری رعایت نشده است، تاکنون از هیچ کدام از مدعیان حقوق بشر هیچ صدای اعتراضی برای این نقض آشکار حقوق یک انسان غریب در یک کشور مدعی غربی بلند نشده و این حقیقت، طبل رسوایی حقوق بشر غربی را بیش از پیش به صدا درآورده است و بار دیگر به عیان نشان داد حقوق بشر و امثالهم، صرفاً ابزار‌ها و سلاح‌هایی در دست غربیان متجاوز هستند تا از طریق آن بتوانند اهداف شوم خود را علیه دیگر ملت‌ها به پیش ببرند.
۳- اینکه دولت سوئد بر اساس ادعا‌های یک گروهک بدنام تروریست که در کارنامه‌اش قتل‌عام هزاران شهروند ایرانی ثبت شده و به بهانه اعدام سی‌و‌چند سال پیش تروریست‌هایی مجرم که دست‌شان به خون هزاران شهروند بی‌گناه یک کشور دیگر آغشته است، به برگزاری این نمایش مضحک روی آورده نیز از عجایب روزگار است و البته در پس آن، مقاصد زیاده‌خواهانه‌ای وجود دارد. از جمله این مقاصد می‌توان به امیدواری بابت مبادله حمید نوری با احمدرضاجلالی، جاسوس موساد اشاره کرد که حدود چهار سال قبل در جریان جاسوسی در موضوعات هسته‌ای و نظامی ایران دستگیر شده بود. جلالی که برای یک شرکت پوششی موساد در سوئد اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد، بعد از دستگیری توسط دولت سوئد مورد حمایت کامل قرار گرفت و بلافاصله به وی اقامت دائم و تابعیت این کشور داده شد! با این اوصاف روشن است که تمام داستان ربودن و دادگاه حمید نوری یک سناریوی مشترک بین موساد، دولت سوئد و سازمان منافقین و برخی طرف‌های دیگر است که اهداف متعددی را دنبال می‌کنند.


۴- کارنامه سازمان منافقین برای ملت ایران کاملاً روشن است؛ کارنامه‌ای سراسر از توحش، جنایت و خیانت به ملت ایران. اینکه گروهی در کوچه و خیابان‌های ایران بیش از ۱۷ هزار زن و مرد و کودک و پیر را ترور کرده و به خاک و خون بکشد، سال‌ها در جریان جنگ تحمیلی به صدامیان برای بهتر و دقیق‌تر کشتن ایرانیان خدمت کند و ده‌ها سال در خدمت سایر دشمنان ملت ایران قرار بگیرد، ننگی نیست که از تاریخ به راحتی زدوده شود، ولی در صورت کم‌کاری‌های متولیان امر در کنار تلاش‌های پیگیر و هماهنگ دشمنان این ملت می‌تواند در حافظه جمعی ایرانیان کمرنگ و از اذهان زدوده یا قبح آن جنایت‌ها کمرنگ شود و این دقیقاً یکی از اهداف شومی است که از این نمایش مهوّع پیگیری می‌شود. این سناریوی مضحک که ذات ریاکار و خبیث غرب را به وضوح نشان می‌دهد، به دنبال آن است یک گروه قاتل و جلاد را که جنایت‌هایش هنوز هم مشابهی در جهان ندارد، در جایگاه مظلوم قرار دهد و نظام جمهوری اسلامی که صد‌ها نفر از مسئولانش توسط همین جانیان ترورشده به شهادت رسیده و ملت ایران را که از کودک خردسال تا پیرمرد سپیدمویش به دست این حرامیان شهید شده‌اند، در جایگاه ظالم قرار دهد! این تلاش دقیقاً همان دسیسه‌ای است که از سال‌ها قبل در حال پیگیری است و رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۶ نسبت به وقوع آن هشدار دادند و فرمودند: «مراقب باشیم تا در دهه ۶۰، جای شهید و جلاد عوض نشود، زیرا ملت ایران در دهه ۶۰ مظلوم واقع شد و به دلیل اینکه تروریست‌ها و منافقین و پشتیبانان آن‌ها به امام و ملت ایران ظلم و خباثت کردند، ملت در موضع دفاع قرار گرفت و در نهایت هم پیروز شد.»
۵- دولت متجاوز و تحت سلطه سوئد در این تئاتر سیاسی تمام تلاش خود را کرد که جای جلاد و شهید را عوض کند، ولی با این اقدام خصمانه علیه ملت ایران نشان داد در عالم سیاست فهمی در حد کودکان دارد. این دولت اگر ذره‌ای عمق سیاسی داشت و عاقبت اقدامات خصمانه برخی دولت‌های پیرو و تحت نفوذ دشمنان ملت ایران را که از قضا برخی از آن‌ها به مراتب قوی‌تر از دولت سوئد هم هستند، مرور می‌کرد و مایه عبرت قرار می‌داد، هیچ‌گاه جرئت گستاخی اینچنینی در برابر ملت بزرگ ایران را به خود نمی‌داد. همه متجاوزان به ملت ایران باید بدانند این ملت نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند، فقط گاهی برای عبرت گرفتن جاهلان و گستاخان از خود صبر و حوصله به خرج می‌دهد و از این نباید برداشت اشتباهی کرد و دچار سوءتفاهم شد!