تیم ملی والیبال کشورمان با باخت در یک بازی پایاپای با لهستان از لیگ ملت‌ها حذف شد وداع قهرمانانه


گروه ورزش - تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال مقابل لهستان شکست خورد.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال در رقابتی مهم به مصاف تیم ملی والیبال لهستان رفت. والیبال ایران که در رده هفتم دور مقدماتی این رقابت‌ها ایستاده بود درحالی مقابل والیبال لهستان به عنوان رنک اول جهان قرار گرفت که لهستان توانسته بود در دور مقدماتی، در رده دوم رده بندی قرار بگیرد.
تیم ملی والیبال ایران با ترکیب اولیه میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور برابر لهستان ظاهر شد. حضور تماشاگران پرشور ایرانی باعث افزایش جذابیت این رقابت شده بود.
تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست اول، بازی را خوب شروع کرد اما در اواسط و انتهای این ست، بازیکنان ایران پر اشتباه ظاهر شده و نتوانستند ست را به نام خود کنند تا ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را به لهستان واگذار کند.


در ست دوم، دو تیم پایاپای پیش رفته اما والیبالیست‌های ایران تیم برتر میدان بودند و موفق شدند به کمک استفاده از اشتباهات لهستان، ست دوم را به نام خود کنند. والیبال ایران در این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسید تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.
تیم ملی والیبال ایران در ست سوم این رقابت‌، نتوانست لهستان را شکست دهد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ شکست خورد تا نتیجه ۲ بر یک به سود لهستان شود.
در ست چهارم این مسابقه، والیبال ایران بازی را طوفانی شروع کرد و موفق شد در همان اوایل بازی حاشیه امنی برای خود ایحاد کند به طوری که ایران ۱۷-۱۰ از لهستان پیش افتاد. در ادامه ست چهارم، بلندقامتان والیبال ایران تیم برتر میدان بوده و توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی برسند تا دو تیم ایران و لهستان در ست شماری برابر دو شوند.
ست پنجم این مسابقه با حساسیت بسیار بالایی آغاز شد چرا که هر تیم در صورت پیروزی می توانست به جمع چهار تیم برتر لیگ ملت‌های والیبال راه پیدا کند. تیم ملی ایران، این ست را خوب آغاز نکرد و با نتیجه ۳ بر صفر عقب افتاد. در ادامه، والیبال لهستان تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۱۵ بر ۷ ایران را شکست دهد تا به جمع چهار تیم برتر لیگ ملت‌های والیبال راه پیدا کند.
در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها، تیم ملی والیبال ایتالیا با فرانسه و تیم ملی والیبال آمریکا با لهستان بازی خواهند کرد تا تکلیف تیم‌های برتر این مسابقات مشخص شود.
ملی‌پوشان والیبال ایران پس از حذف از لیگ ملت‌ها چه گفتند؟
کاپیتان تیم ملی والیبال ایران می‌گوید که لهستان برای انتقام شکست گذشته وارد میدان شده بود.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال در رقابتی مهم به مصاف تیم ملی والیبال لهستان رفت و در یک بازی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.
عبادی پور: لهستان برای انتقام آمده بود
میلاد عبادی‌پور پس از مسابقه تیم ملی ایران برابر لهستان اظهار کرد: از قبل می‌دانستیم که مسابقه بسیار دشواری پیش رو داریم و با توجه به نتیجه‌ای که در مرحله مقدماتی مقابل تیم لهستان کسب کرده بودیم مشخص بود که حریف برای انتقام می‌آید اما بازیکنان ایران که کم کاری نکردند.
او ادامه داد: به هر حال مسابقه برد و باخت دارد و ما نتیجه را واگذار کردیم. شرمنده مردم شدیم و از آن‌ها بابت این نتیجه عذرخواهی می‌کنم چون لیاقت مردم این بود که به جمع چهار تیم برویم و تلاش کنیم که در فینال حضور خوبی داشته باشیم اما این اتفاق نیفتاد. امیدوارم در آینده جبران کنیم.
اسفندیار: مسابقه پر فراز و نشیبی مقابل لهستان داشتیم
دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران درباره این مسابقه گفت: مسابقه پرفراز و نشیبی مقابل لهستان داشتیم و با واگذاری نتیجه شرمنده مردم شدیم.
امیرحسین اسفندیار ادامه داد: بازی خوبی بود اما ست نخست را بد شروع کردیم. در مجموع دیدار پر افت و خیزی بود. تیم ایران در ست های دوم و چهارم به بازی برگشت اما در ست پنجم نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کردیم. باید بگویم که بازیکنان تلاش خود را کردند اما با این نتیجه شرمنده مردم شدیم و عذرخواهی می‌کنیم که نتوانستیم مردم ایران را خوشحال کنیم.
سعادت: بازی خیلی خوبی داشتیم
بردیا سعادت پس از شکست تیم ملی ایران مقابل لهستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ درخصوص این مسابقه اظهار داشت: بازی خیلی خوب، سخت و پایاپایی داشتیم. تمام بازیکنان از جان مایه گذاشتند. بازی بسیار خوبی بود و به تیم لهستان هم خسته نباشید می‌گویم.
وی ادامه داد: هر دو تیم شانس نزدیکی برای کسب پیروزی داشتند چون هر دو تیم خیلی خوب بازی کردند. به بازیکنان تیم ایران هم خسته نباشید می‌گویم، چراکه از جان و دل مایه گذاشتند.
پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران گفت: همه بازیکنان با تمام توان بازی کردند اما متاسفانه نتوانستیم پیروز شویم. هیچگاه از مسیری که هستیم پا پس نمی‌کشیم و به تلاش خود ادامه خواهیم داد و سعی می‌کنیم که در مسابقات آینده بهتر شده و قوی‌تر از این ظاهر شویم.
وادی: در لحظاتی احساسی بازی کردیم
محمدطاهر وادی پس از شکست تیم ملی ایران مقابل لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ درخصوص این مسابقه اظهار کرد: هر چه در توان داشتیم، گذاشتیم اما لهستان بهتر بازی کرد و توانست برنده این مسابقه شود. خیلی حیف شد که نتوانستیم برنده باشیم و به نیمه نهایی برسیم.
وی ادامه داد: یک ماه فرصت داریم که اشتباهات خودمان و کم و کاستی ها را جبران کنیم. به امید خدا که بتوانیم در مسابقات قهرمانی جهان با قدرت بیشتری ظاهر شویم. قطعاً تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا نمایش بهتری داشته باشیم و نتایج بهتری کسب کنیم.
پاسور تیم ملی والیبال ایران عنوان کرد: لهستانی ها باتجربه‌تر از بازیکنان ایران بودند. در لحظاتی اسیر جو بازی شدیم و احساسی بازی کردیم اما آنها وارد احساسات نشدند.
اسماعیل نژاد: در آخر مسابقه فشارمان افتاد!
امین اسماعیل‌نژاد پس از مسابقه تیم ملی ایران برابر لهستان اظهار کرد: از همه مردم ایران تشکر می کنم. ما را ببخشید که نتوانستیم در بازی با لهستان پیروز شویم. از جان و دل مایه گذاشتیم و تمام تلاشمان را کردیم. حتی آخر مسابقه فشارمان افتاد ولی گاهی نمی‌شود.
وی افزود: مسابقه حساسی بود و جاهایی که می‌توانستیم ورق بازی را به نفع خود برگردانیم، نشد. امیدوارم از این به بعد بتوانیم جواب محبت مردم را بدهیم. دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم.
جلوه: تمام توان خود را گذاشتیم
مهدی جلوه پس از بازی برابر تیم ملی لهستان گفت: ۱۰۰ درصد خودمان را گذاشتیم اما نشد، به تیم ملی لهستان تبریک می‌گویم. البته این طور نخواهد ماند. آن‌چه لازم است از این مسابقه به دست آورده و با کسب تجربه در مسابقات بعد با این تیم و تیم‌های دیگر شرایط را بهتر خواهیم کرد. بابت تمام زحمات کادر فنی، مربیان، دوستان در فدراسیون والیبال و حمایت‌های مردم ممنون هستم. به امید که خدا شرایط روز به روز بهتر خواهد شد.
بهروز عطایی: بازیکنانم فداکارانه جنگیدند
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با تمجید از عملکرد شاگردانش در دیدار برابر لهستان، گفت: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که فداکارانه تا لحظه آخر برای کسب پیروزی تلاش کردند.
بهروز عطایی پس از شکست تیم ملی ایران مقابل لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ درخصوص این مسابقه اظهار داشت: ابتدا یک خسته نباشید جانانه به بازیکنان، اعضای کادر فنی و فدراسیون والیبال می‌گویم که در یک پروسه زمانی تقریباً ۵۰ روزه فشار زیادی را تحمل کردند. در این مدت تیم ایران ۱۳ بازی بسیار سنگین داشت که روند رو به رشد تیم در این مدت عیان شد و از این بابت از شاگردانم که فداکارانه تلاش کردند، تشکر می کنم.
وی ادامه داد: خوشحالم که چنین بازیکنانی دارم. امیدوارم در مسابقات پیش رو بتوانیم کیفیت بهتری به نمایش بگذاریم و مردم را خوشحال کنیم. فکر می کنم نتیجه، عملکرد و روند تیم ایران به گونه ای بود که مردم احساس خوبی نسبت به این تیم داشتند. اینکه ما مرحله به مرحله بهتر شدیم و بازی به بازی کیفیت تیمی ایران تغییر کرد برای من موضوع پراهمیتی است. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. می‌توانیم مقابل تیم‌های خوب دنیا فوق‌العاده ظاهر شویم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: خیلی خوشحالم که با یک نسل تغییر یافته بازهم توانستیم در والیبال دنیا خودمان را ثابت کنیم. شاید همه، والیبال ایران را به تعداد محدودی بازیکن می شناختند اما امروز والیبال ایران با تعدادی بازیکن جدید به چشم آمد و این موضوع جای خوشحالی دارد. این نشان می‌دهد که روند تولید بازیکن در ایران ادامه دارد.
عطایی با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان، عنوان کرد: امیدوارم در مسابقات پیش رو هم بتوانیم خوش بدرخشیم. قطعاً برای مسابقات قهرمانی جهان تغییراتی خواهیم داشت. مسابقات قهرمانی جهان بسیار سخت است و باید تلاش مان را برای آن پیکارها مضاعف کنیم.
وی در پایان خطاب به مردم کشورمان، اظهار داشت: بخش زیادی از موفقیت‌های تیم ملی را مدیون حمایت های مردم هستیم. همه به عشق مردم، سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و بازیکنان احساس می‌کنند که سرباز کشورشان هستند. مردم همه دارایی ما هستند. برای این پرچمی که روی سینه ما است تا آخرین لحظه می‌جنگیم و تلاش می کنیم و امیدوارم مردم هم از تلاش تیم ایران رضایت داشته باشند.