هاشمی می‌خواست اقتصاد را نجات بدهد، ما نگذاشتیم


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تبعات حذف 4200 تومانی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار بسیار سنگین و خطیری بوده و شاید دولت به همه ابعاد آن درست نگاه نکرده برخی افراد را نگاه کرده و برخی را نگاه نکرده است. این کاری بود که باید انجام می‌شد. هر چه این کار به تاخیر می‌افتاد، سخت‌تر می‌شد.
خدا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را رحمت کند. سال ۷۶ می‌خواست تعدیل اقتصادی را کامل کند و می‌گفت می‌خواهم تمام قیمت‌های یارانه‌ای را حذف کنم، چون به تورم ۴۹ درصدی خوردیم. آن زمان ما در مجلس بودیم و نگذاشتیم این کار را انجام دهد. شاید هم مقصر ما بودیم که نگذاشتیم و سرعت این کار را گرفتیم. اما این کار باید از همان موقع انجام می‌شد.
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایلنا که چکیده بخش هایی از آن را می‌خوانید، همچنین درباره حاشیه‌هایی که این روزها درباره مساًله حجاب به‌وجود آمده گفت: مقداری این حساسیت‌ها بحث محتوایی و معنادار است. بالاخره یک سری قوانین و مقررات در کشور وجود دارد و همه باید به آن احترام بگذارند.
او ادامه داد: یک موقع کسی ممکن است بگوید گرم است من نمی‌توانم زیر چادر و مقنعه باشم. یک مقداری هم موهایش دیده می‌شود یک موقعی یک کسی ممکن است این را در مقام پرخاش و برخورد با نظام یک اسلحه بکند.


طبیعی است که با این موارد برخورد می‌شود و حد و حصری هم ندارد. یک زمانی آقای احمدی‌نژاد می‌گفت یک شاخه و دو شاخه از موی بانوان بیرون باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما گاهی این دو شاخه می‌شود چهار شاخه، اگر شد ۴۰ شاخه  و بعد ۴۰۰ شاخه و اگر روسری رفت کنار و یواش یواش شلوار هم کوتاه شد و دامن هم آمد بالا چه می‌شود. حد و مرزی دارد. یک جاهایی باید به مقررات اجتماعی احترام بگذارند.
محمدرضا باهنر در پایان گفت: ما کاملاً با افراط و تفریط مخالف هستیم؛ یعنی این مسئله حتماً نباید تبدیل به یک مقوله سیاسی شود که یک عده بخواهند مخالفت خودشان را از طریق کنار زدن حجاب مطرح‌کنند.