رئیس‌جمهور پیگیر پرداخت وام مسکن روستایی است

  رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دستور و پیگیری رئیس‌جمهور برای پرداخت وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد.
اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی که آبان‌ماه گذشته به تصویب شورای ‌عالی مسکن رسیده و هنوز اجرایی نشده است، تصریح کرد: با هر مسئولی درباره وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی صحبت می‌کنم، می‌گویند این یک کار خوب برای باز‌سازی واحدهای روستایی است و باید اجرایی شود.
وی ادامه داد: این وام باید پرداخت شود؛ در جلسه اخیر شورای جهاد سازندگی با رئیس‌جمهوری درباره ضرورت پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی صحبت کردم. آقای رئیس‌جمهور هم این را قبول دارد و به بنده گفت «این موضوع را پیگیری می‌کنم».
گفتنی است، نیمه خردادماه امسال رئیس ‌بنیاد مسکن از دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از ابتدای تیرماه خبر داد و افزود:‌ در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور، مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه و شهر‌سازی برگزار شد آقای رئیسی دستور داد تسهیلات 200 میلیون‌ تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود پنج درصد هرچه سریع‌تر پرداخت شود و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از ابتدای تیرماه، دستورالعمل پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.


این در حالی بود که پرداخت وام مذکور در موعد وعده داده ‌شده آغاز نشد و در ادامه هشتم تیرماه مسعود میرکاظمی؛ رئیس ‌سازمان برنامه‌وبودجه در موضعی غیر از آنچه از این مدیر دلسوز انتظار می‌رود درباره دلایل عدم پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: «پرداخت این وام اگر از محل بدهی دولت به بانک‌ها تأمین شود، باعث افزایش پایه پولی و تورم می‌شود. این وام، بار مالی سنگینی را به‌همراه خواهد داشت(!) ممکن است برای 100 هزار نفر مسکن را ارزان کنیم، اما این کار برای اقشار جامعه تورم ایجاد می‌کند. تا منابع مالی تأمین نشود نمی‌توانیم وام 100میلیونی مسکن روستایی را به 200 میلیون تومان افزایش دهیم.»
گفتنی است، بیشترین تورم را شرکت‌های دولتی با داشتن 70 درصد بودجه کشور و اشراف (طبقه فوق ثروتمند) جامعه به کشور تحمیل می‌کنند که با جلوگیری از ریخت و پاش‌های آنها که در گذشته مورد تاکید همیشگی میرکاظمی هم بود، علاوه‌بر کاهش تورم، فساد و... سطح زندگی پابرهنگان که به فرموده امام(ره) همیشه با انقلاب می‌مانند، بهتر می‌شود.
همچنین اکبر نیکزاد؛ رئیس ‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکن با همکاری شهرداری تهران، اظهار کرد: در زمان حاضر 180 هزار واحد مسکن روستایی و 100 هزار مسکن شهری در قالب قانون جهش تولید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است.