عملیات ویژه دستگیری تروریست‌های موساد

گروه سیاسی/ یکی از بزرگ‌ترین طراحی‌های خرابکارانه رژیم صهیونیستی به منظور هدف قرار دادن یکی از حساس‌ترین مراکز کشور با هوشیاری دستگاه امنیتی اطلاعاتی ایران با شکست روبه‌رو شد؛ شکستی که با انجام یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های امنیتی کشور ممکن شد و توانست ضربه مهمی به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی یعنی راهبرد متزلزل امنیتی‌اش وارد کند و آن را در مقابل یک آغاز برای رسوایی بزرگ و انزوای کم سابقه در منطقه قرار دهد. عصر شنبه بود که وزارت اطلاعات خبر داد شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و کلیه عناصر آن بازداشت شدند.
ناکامی خرابکاری در یکی از مراکز حساس در اصفهان
بر اساس خبرهای دریافتی، ضربه به این شبکه در نتیجه یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های دستگاه اطلاعاتی ایران در داخل و خارج از کشور محقق شده است. شبکه فوق از ماه‌ها قبل با هدایت سرپل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شدند و ضمن شناسایی یکی از مراکز حساس کشور در استان اصفهان، قصد داشتند نسبت به انفجار آن اقدام کنند. 
بر اساس گزارش‌های رسیده عناصر عملیاتی این شبکه، ماه‌ها برای اجرای این عملیات در یکی از کشورهای آفریقایی تحت آموزش بوده‌ و چندین نوبت نیز عملیات مورد نظر را به صورت شبیه‌‌سازی شده اجرا کردند. این تیم عملیاتی پیش از ورود به ایران تحت نظارت و رصد دقیق سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات بودند و برای شناسایی تمامی اعضا و مرتبطین داخلی و خارجی آنها ماه‌ها در تور اطلاعاتی وزارت اطلاعات قرار داشتند. دستگیری اعضای عملیاتی این شبکه پیچیده در حالی انجام شد که حتی مواد منفجره شدیدالانفجار نیز از سوی این گروه در محل مورد نظر کار گذاشته شده و تنها چند ساعت به اجرای مرحله نهایی عملیات تروریستی آنها زمان باقی بود.


 پاسخ کافی به ماجراجویی
تل‌آویو در حالی طراحی عملیات‌های خرابکارانه در جمهوری اسلامی از جمله مبادرت به حملات سایبری علیه تأسیسات نظامی و هسته‌ای حساس ایران را در دستور کار قرار داده که به زعم خود چنین اقداماتی را قابل اجرایی‌تر از تدارک یک حمله نظامی و پرهزینه علیه ایران تشخیص داده و در عین حال نیز همچنان در رسانه‌ها بر طبل جنگ می‌کوبد. 
نماد این ظرفیت ‌سازی امنیتی را می‌توان در اقدامات تروریستی و انجام عملیات تخریبی در داخل ایران  یا جنگ نفتکش‌ها یا اخلال الکترونیکی و مخابراتی و حملات سایبری ناموفق برشمرد که به نظر می‌‌رسید در نتیجه قرار گرفتن  در تنگناهای راهبردی در کارکرد گزینه‌های محدود علیه ایران در دستور کار صهیونیست‌ها قرار گرفته است. اما پیگیری چنین راهبردی در حالی است که شکست‌های متعدد در اجرای این برنامه‌های خرابکارانه بویژه در ماه‌های اخیر، آسیب‌پذیری و در خطر قرار گرفتن موجودیت رژیم صهیونیستی را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.  تدابیر مستحکم ‌سازی امنیتی در داخل کشورمان که به موازات موفقیت در عرصه دیپلماتیک در منطقه دنبال شده، از ظرفیت‌های رژیم صهیونیستی کاسته و نیز بر مصونیت امنیتی با ضریب قابل اعتماد ایران افزوده است. تسلط امنیتی و اطلاعاتی بر تمامی عرصه‌های حیاتی در رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای است که در هر شرایط اضطراری و ضروری، هیچ نقطه‌ای از این رژیم در امان نیست و آسیب‌های ویرانگر برای آنان در قبال هرگونه ماجراجویی جدید دربر خواهد داشت.
از این رو آسیب‌پذیری‌ امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابل توانمندی اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی، ضربات غیبی متقابل و فلج ‌کننده ایران علیه تل‌آویو به موازات یک موازنه عملیاتی بازدارنده علیه اقدامات پیدا و پنهان اسرائیل در عرصه میدانی، صهیونیست‌ها را در یک روند توقف اجباری قرار داده است. 
شکست الگوی خرابکاری
به این ترتیب آنچه طی روزهای گذشته در کشف و ناکام گذاشتن عملیات خرابکاری رژیم صهیونیستی از سوی وزارت اطلاعات کشورمان صورت گرفت، نشان داد که الگوی خرابکاری صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی تا حدود زیادی تحت تأثیر واکنش‌ها و پاسخ متقابل ایران با بن بستی تمام عیار روبه‌رو شده است.  ادعاهای «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم ‌صهیونیستی در کنفرانس امنیتی اخیر «اسپن» که با حضور ریچارد مور، رئیس سازمان جاسوسی MI6 و ویلیام برنز، رئیس سازمان CIA همراه بود و این گفته وی که «چنانچه لازم باشد رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین راه حل به استفاده از توانایی نظامی علیه ایران روی می‌‌آورد»، نشان از آن داشت که این رژیم در پیگیری راهبردهای امنیتی اطلاعاتی خود علیه ایران تا چه اندازه با شکست مواجه شده است. شکستی که مقام‌های صهیونیستی برای جبران مافات آن از گزینه نظامی سخن می‌‌گویند و با نیل به این واقعیت که به تنهایی قادر به چنین اقدامی نیستند، می‌‌کوشند نظر واشنگتن و لندن را برای همراهی در پیگیری این گزینه جلب کنند.
دیدارهای امنیتی با موضوع ایران
در همین حال «آکسیوس» گزارش داد که سالیوان و گانتس در حاشیه اجلاس امنیتی آسپن با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند. به گزارش ایرنا، طرفین در مورد تعمیق همکاری‌های دفاعی در مواجهه با تهدید ادعایی ایران و راه‌های تقویت همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند. بنی گانتس چهارشنبه هفته گذشته به امریکا سفر کرد تا در کنفرانس امنیتی آسپن شرکت کند.  بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست با شماری از مقام‌های امنیتی امریکا از جمله «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کند.