مي‌خواهيم آقاي رئيسي موفق شود

حسين مرعشي:
مي‌خواهيم آقاي رئيسي موفق شود
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي گفت: جمهوري اسلامي نياز به يک بازگشت به خود دارد. نياز به يک اصلاحات مثبت دارد. محورهاي گفت‌وگو با مرعشي دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي را مي‌خوانيد :
شرايط فعلي را بايد دولت فعلي پاسخ بدهد و شما داريد، به دولت قبل برمي‌گردانيد.


بدهي‌ها يکي از آن حرف‌هاي عجيب و غريب است. کشور يک دارايي و يک موجودي دارد؛ هميشه دولت‌ها يکسري بدهي دارند. دولت آقاي ابراهيم رئيسي هم با حجم بالايي از بدهي قطعا دولت را به دولت بعد از خود تحويل خواهد داد و اين يک امر جاري است.
دولت آقاي رئيسي تورم را حدود 40 درصد از آقاي روحاني تحويل گرفت و تا الان براساس پيش بيني‌هاي کارشناسان خوش بين 60 درصد به بالاست. در جمع دوستان شما (دوستان ارزشي يا انقلابي) فرض بر اين بود که مشکلات کشور ناشي از مديريت آقاي روحاني و جهانگيري و دولت قبل است.
الان که دولت را تحويل گرفتند فکر مي‌کردند با يک دولت انقلابي و دوستان جوان، انقلابي و پرکار که بياورند، مسائل کشور حل مي‌شود. البته خيلي زود به اين نتيجه ‌رسيدند که اين طور هم نيست. هزار نکته باريک‌تر ز موي اينجاست. خيلي ساده از دولت در مورد دستمزدهاي سال 1401 دو حکم متناقض بيرون آمده است.
ما دلمان نمي‌خواهد که خداي نکرده دولت ناموفق باشد. به آقاي رئيسي هم اين حرف را زدم که آقاي رئيسي ما هم رقيب شما بوده و هم رقيب شما خواهيم ماند. ولي شما رقيب ما نيستيد. رقيب ما نااميدي مردم است. نا اميدي مردم در ناکارآمدي سيستم‌هاي اقتصادي و استخدامي است. اگر (آقاي رئيسي) خوب کشور را اداره کند مردم به آينده اميدوار مي‌شوند و اميدوارانه به پاي صندوق مي‌آيند و بخش عمده‌اي به ما رأي مي‌دهند. اينها پنهان نيست و ما مي‌خواهيم که آقاي رئيسي موفق شوند. موفقيت به اين سادگي حاصل نمي‌شود. اميدواريم از همين جا دولت متوجه پيچيدگي اوضاع شود. تجربه اصلاح‌طلبانه را کنار بگذاريد و تجربه اصولگرايي کشور را به کار بگيريد.
هيچ تعصبي نسبت به آقاي هاشمي و ديگري ندارم. کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنيم. مرحوم هاشمي در بحران‌ها لنگري بود و مي‌توانست در بحران‌ها کمک کند. به مناسبت ايام فوت آقاي هاشمي خدمت مقام معظم رهبري رسيديم. عرض کردم اقدامات شما براي حفظ جمهوري اسلامي وظيفه بسيار سنگيني است که بر دوش شماست. نقش مقام معظم رهبري بي‌بديل است.
جمهوري اسلامي نياز به يک بازگشت به خود دارد. نياز به يک اصلاحات مثبت دارد و هيچ‌کس غير از مقام معظم رهبري نمي‌تواند.
يکي از اساتيد دانشگاه مي‌گفت قبلا 20 درصد بچه‌هاي ما معدل بالاي 19 داشتند اما الان 50 درصد معدل بالاي 19 داريم. حتي دانشجويان متوسط هم به درس چسبيده‌اند تا معدل بالاي 19 بياورند تا از ايران بروند.
بايد محدوده رقابت‌هاي سياسي مشخص شود بايد اين محدوده منجر به کارآمدي بهتر و بيشتر شود. در فرهنگ و اقتصاد بايد ببينيم چه کاري بايد بکنيم که رشد بهتري داشته باشيم. به وا... ارزش ندارد به‌خاطر امثال من، اين کشور ضربه بخورد.
جمهوري اسلامي بايد يک برنامه اصلاحي واقعي را در دستور کار قرار دهد. همه بايد مشارکت کنند و همه مدافع اصول واقعي کشور و رهبري انقلاب باشند. اينها واقعيت‌هاي کاملا ملموس براي بنده است که در سال 1358 در ميدان و خيابان‌هاي کرمان ايستادم و با منافقين مبارزه کردم. من همان جوان سال 58 هستم و هنوز هم همــــان اعتقادات را دارم.