نصرالله: پایان اسرائیل را نزدیک می‌بینم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی دو شنبه شب در تشریح اینکه از دید وی چطور زمینه‌های نابودی رژیم صهیونیستی مساعد شده است، گفت که پایان عمر این رژیم بسیار نزدیک است و علاوه بر این، تل‌آویو باید بداند که تمامی نقاط اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد.
سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی به مناسبت چهل‌سالگی تأسیس این جنبش با اشاره به اینکه بازدارندگی حزب‌الله از سال ۱۹۸۵ آغاز شد و دستاورد همه گروه‌های مقاومت بود، تصریح کرد که در آن زمان دشمن صهیونیستی بسیار سریع مجبور شد که از مناطقی که اشغال کرده بود، خارج شود. وی ادامه داد: «دشمن پس از جنگ سی‌وسه‌روزه، مقابله با مقاومت را خطرناک می‌دانست. دشمن اسرائیلی می‌داند که هر اقدامی علیه لبنان پاسخ داده می‌شود.» دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه او هیچ آینده‌ای برای رژیم صهیونیستی متصور نیست و به همین دلیل از این رژیم با عنوان رژیم موقت یاد می‌کند، بار دیگر بر موضع قبلی خود درباره نزدیک بودن پایان رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «پایان اسرائیل را خیلی نزدیک می‌بینم. این مسئله، پیش‌بینی یا رؤیا نیست، بلکه بر اساس آمار‌هایی است که وجود دارد. شما ببینید که چه تعداد از اسرائیلی‌ها تابعیت دوم دارند و آماده خروج هستند. اصلاً نیاز به گذشت ۴۰ بهار دیگر نیست که پایان اسرائیل را ببینیم.» سید مقاومت گفت: «صحنه پایان اسرائیل از نظر من این‌گونه است که مردم به سمت فرودگاه‌ها، بندر‌ها و گذرگاه‌های مرزی می‌روند. تحولات بین‌الملل هم در پایان اسرائیل، بسیار مؤثر است.» اخیراً صهیونیست‌ها هم ناچار شده‌اند به بنیان سست رژیم صهیونیستی اعتراف کنند. آوی گیل، مدیرکل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و پژوهشگر یک مرکز صهیونیستی در روزنامه «معاریو» نوشته که آینده اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی در خطر است و به پایان خود نزدیک می‌شود.
بایدن دنبال نفت و گاز به منطقه آمد
مناقشه میان بیروت و تل‌آویو درباره میدان گازی کاریش دیگر موضوعی بود که سید مقاومت به صورت مفصل به آن پرداخت و گفت: «ما قادر به بازدارندگی هستیم و اگر نیاز باشد، پاسخ می‌دهیم. حتی اگر به جنگ منجر شود. اما با توجه به نیاز اروپا به جایگزین نفت و گاز روسیه، لبنان در برابر فرصت تاریخی قرار دارد. بایدن به خاطر نفت و گاز به منطقه آمد. ولی نفت اضافی عربستان و امارات هم نیاز اروپا را رفع نخواهد کرد. جنگ اوکراین و روسیه باعث شده است که به دنبال جایگزین نفت و گاز روسیه باشند.» دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه موضوع، میادین کاریش و قانا نیست، بلکه تمامی میادین نفتی و گازی است که اسرائیل در آب‌های فلسطین غارت کرده است، خاطرنشان کرد: «امریکایی‌ها لبنان را وارد گرداب مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی کرده‌اند. لبنان مشغول مذاکرات، ولی اسرائیل در حال حفر چاه و به دنبال گاز است. الان هم برای استخراج آن آماده می‌شود. اسرائیلی‌ها حتی برای استخراج گاز هم کشتی وارد کاریش کردند، اما دولت لبنان به دنبال این است که مرز‌های دریایی لبنان در کجا قرار دارد؟»


هیچ نقطه‌ای از موشک‌های نقطه‌زن در امان نیست
دبیرکل حزب‌الله همچنین با تأکید بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد، خاطرنشان کرد: «حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی امریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیاز‌های زیادی داده است. توپ اکنون در زمین لبنان نیست، زیرا اجازه ندارد در منطقه‌ای که مورد مناقشه نیست، نفت و گاز استخراج کند. اکنون لبنان امتیازاتی داده است که دشمن نباید آن را رد کند.»‌نصرالله با بیان اینکه حکومت لبنان قادر نیست تصمیم مناسبی بگیرد که این کشور و منابعش را حفظ کند، بیان کرد: «بنابراین مقاومت مجبور است که تصمیم بگیرد. هدف ما این است که لبنان، نفت و گاز استخراج کند، زیرا این تنها راه نجات لبنان است. این مسئله، اقدامی است که باید صورت گیرد. ما هیچ‌گونه فریبی را نخواهیم پذیرفت و باید حق خود را پس بگیریم. هدف ما این است که کاری کنیم لبنان نفت و گاز استخراج کند و مرز‌های دریایی این کشور به درستی ترسیم شود.»
نصرالله با اشاره به اینکه درباره کاریش، حزب‌الله اقدامات خود را با سوریه، ایران یا سایر هم‌پیمانان خود هماهنگ نمی‌کند، ادامه داد: «درباره نفت، مشکل از ما نیست، بلکه دولت لبنان مشکل اصلی است. من حاضرم که از ایران سوخت وارد کنم، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ‌کس در لبنان جرئت انجام این کار را ندارد، زیرا از تحریم‌های امریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکت‌های روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی دولت چنین جسارتی ندارد.»
ایران در پی تسلط بر هم‌پیمانانش نیست
دبیرکل حزب‌الله به موضع ایران در حمایت از فلسطین هم اشاره کرد و گفت: «ایران اگر می‌خواست می‌توانست مانند گذشته نقش ژاندارم منطقه را داشته باشد و نفوذش بیشتر شود. فقط کافی است که با امریکا مصالحه کند و از فلسطین دست بردارد. همان‌گونه که در گذشته بود.» نصرالله تأکید کرد: «جمهوری اسلامی به دلیل اصول عقیدتی و مذهبی از فلسطین حمایت می‌کند. ایران منتظر قدردانی نیست و این مسئله به خاطر نفوذ در منطقه نیست. ایران هیچ‌گاه از من چیزی درخواست نکرده است، نه در خصوص لبنان یا منطقه. ایران به سوریه و عراق کمک کرد تا از گسترش داعش جلوگیری کند. حمایت ایران از دوستان و هم‌پیمانانش به معنای تسلط بر آن‌ها نیست.»