موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه بسیار حیاتی است


گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بررسی تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی است. حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳، اظهار داشت: گزارش مذکور بسیار خوب بوده و شاخص اصلی محیط زیست دریا است اما کمیسیون کشاورزی و مجلس درخصوص از بین رفتن دریاچه ارومیه باید اظهارنظر کنند. چرا که خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه با آلودگی دریاها بسیار متفاوت بوده و باید امروز در رابطه با احیای این دریاچه که جان و مال چندین میلیون نفر به آن وابسته است، صحبت کنند.
وی ضمن تشکر از رئیس مجلس درخصوص توجه به دریاچه ارومیه و بررسی طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای این دریاچه تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دریاچه ارومیه جان بدهد، از شما درخواست دارم کمک کنید سدهای منتهی به دریاچه ارومیه رهاسازی شود تا این دریاچه جان ندهد، در این صورت از محیط زیست دفاع کرده ایم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: هفته گذشته در صحن علنی موضوع تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه را که بحثی بسیار مهم و حیاتی بود، بررسی کردیم که تصویب شد. در آنجا بنده و سایر نمایندگان به اهمیت موضوع تاکید کردیم و هیچ یک از نمایندگان نسبت به این موضوع بی توجه نیستند. وی همچنین تاکید کرد: موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی بوده، اما امروز تصویب یک لایحه که کنوانسیون بین المللی است در دستور کار قرار دارد و باید در این باره صحبت کنیم. مطرح شدن این لایحه به معنای بی‌توجهی مجلس به دریاچه ارومیه نیست.