اظهارات كريمي قدوسي باز هم تكذيب شد

گروه سياسي | سه‌شنبه 4 مرداد ماه بود كه جواد كريمي قدوسي در گفت‌وگو با يكي از سايت‌ها كه خبر آن در اعتمادآنلاين نيز بازتاب داده شد، تلاش كرده بود ارتباطي ميان «معاون سفير انگليس»، «كاووس سيد امامي» و «معصومه ابتكار»، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان محيط‌زيست دولت يازدهم ايجاد كند. اظهاراتي كه پيگيري‌هاي اعتماد نشان مي‌دهد كه پايه و اساس درستي ندارد و در راستاي اتهام‌زني به چهره‌هاي اصلاح‌طلب و ميانه‌رو برنامه‌ريزي و اجرا شده است. بررسي‌هاي خبرنگار ما از مديران ارشد سازمان محيط‌زيست نشان مي‌دهد كه كاووس سيد امامي نه در دولت يازدهم و مديريت معصومه ابتكار، بلكه در دوران زعامت دولت اصولگراي دهم بر راس هرم اجرايي كشور و مديريت محمد جواد محمدي‌زاده در سازمان محيط‌زيست همكاري خود را با آن سازمان و در فعاليت يك سمن به نام «حيات وحش ميراث پارسيان» آغاز كرده بود و فعاليت‌هايش را ادامه داده است. در واقع كاووس سيدامامي هيچ‌گونه حكمي از طرف معصومه ابتكار در هيچ دوراني نگرفته است و صرفا به عنوان يك تشكل غيردولتي در كنار ده‌ها تشكل ديگر فعاليت مي‌كرد. در اين ميان بايد ديد چرا برخي افراد و جريانات تلاش مي‌كنند ارتباط معنادار اما غيرواقعي ميان اين گزاره ايجاد كنند؟ آيا نمايندگاني كه دانسته يا ندانسته يك چنين اتهاماتي را وارد ساخته‌اند بعد از روشن شدن اصل موضوع، حاضر به عذرخواهي و قبول اشتباه خود خواهند بود.
اظهارات جواد كريمي قدوسي چه بود؟
 جواد كريمي قدوسي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به اين نكته اشاره مي‌كند كه «قضيه از اين قرار است كه جاسوسي مثل معاون سفير انگليس به همراه خانواده‌اش و افرادي از لهستان و كشورهاي ديگر به دل كوير مي‌روند كه از روي سر آنها پهپادي در حال مستندسازي است و علاوه بر اين خاك آنجا را هم جمع‌آوري مي‌كنند، اين قضيه را انگليس اصلا نمي‌تواند انكار كند، چرا‌كه همه اين موارد مستند است.»
كريمي‌قدوسي در ادامه با ايجاد ارتباط ميان معاون سفير انگليس، كاووس سيدامامي و ابتكار تلاش مي‌كند، ديدگاه خاصي را در ذهن مخاطب شكل دهد. او مي‌گويد: «يك نمونه ديگر از اين اقدامات جاسوسي مربوط به كاووس سيد امامي است كه افسر زبده موساد بود، او با حكم معصومه ابتكار كاري را انجام مي‌داد كه سفير انگليس به دنبال همان كار بود. در حقيقت حكم ابتكار براي سيدامامي اين بود كه براي جلوگيري از انقراض يوزپلنگ ايراني در كوير سمنان كه يكي از ميدان‌هاي تست آزمايش‌هاي موشكي ماست، اردو بزند، اما او از محل اصابت موشك‌ها نمونه خاك براي اسراييل برداشت كه اسراييلي‌ها از طريق آزمايش تشخيص بدهند‌ اين موشك تست شده چه خاصيت، قدرت، ويژگي‌ها و چه بردي دارد، اما در‌نهايت او دستگير شد. در آن زمان گفته شد مراد طاهباز معاون سيدامامي است، در‌نهايت سيدامامي بعد از اعتراف در زندان خودكشي كرد.» كريمي قدوسي با تاكيد بر طرح ‌اين ادعا كه معاون سفير انگليس به دنبال اجراي ماموريت سيدامامي در كوير بوده است، تصريح كرد: «در حقيقت معاون سفير انگليس به دنبال اين بود كه همان اقدام كاووس سيدامامي را براي اسراييل و انگلستان انجام بدهد كه خوشبختانه دستگير شد. الحمدلله ديگر جاسوسان در سطح كلان در دولت ما نفوذ ندارند و نه تنها نفوذ ندارند بلكه ضرباتي خوردند و در آينده هم ضربات ديگر خواهند خورد كه ملت در جريان قرار مي‌گيرند. در حقيقت فضا براي جاسوسان انگليسي و غيره به صورتي خواهد شد كه ان‌شاءالله منطقه ايران براي آنها قرمز مي‌شود تا جرأت نكنند يك نفر را هم به ايران بفرستند.» اما در پي طرح ادعاهاي جديد جواد كريمي قدوسي، يك فرد آگاه از سازمان حفاظت محيط‌زيست در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد اعلام كرد: «مرحوم كاووس سيدامامي در دوران دولت دهم و آقاي محمدجواد محمدي‌زاده همكاري خود را با آن سازمان و در فعاليت يك سمن به نام «حيات وحش ميراث پارسيان» آغاز كرد و ادامه داد.» او در ادامه تاكيد كرد: «آقاي سيدامامي هيچ‌گونه حكمي از طرف معصومه ابتكار در هيچ دوراني نداشت و صرفا به عنوان يك تشكل غيردولتي در كنار ده‌ها تشكل ديگر فعاليت مي‌كرد. احيانا تصوير مورد استناد، مربوط به مراسم تقدير از تعدادي تشكل‌هاي مردم‌نهاد از تعدادي تشكل مردم‌نهاد زيست محيطي از جمله اين تشكل بوده است.»