عزم مجلس برای حذف بروکراسی اداری


گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف گفت: فضای مجازی فضای کسب وکار مردم است اما اگر در همین فضا بی قانونی صورت گیرد زندگی و اقتصاد مردم را توامان برهم خواهد زد. رئیس مجلس در مراسم گرامیداشت شهید حجت‌الاسلام سیدرضا کامیاب با تاکید بر اینکه ما باید امروز تلاش کنیم اقتصاد را در انقلاب اسلامی اصلاح کنیم، گفت: می توان این کشور را با همین شرایط اقتصادی، دارایی های مادی موجود و ظرفیت های انسانی و داشتن یک برنامه منظم به ثبات اقتصادی رساند البته به شرط آنکه به سنت های الهی و مردم ایمان داشته باشیم.
وی با اشاره به تصویب قانونی در مجلس برای تعدیل روند مجوزدهی برای ایجاد اشتغال، بیان کرد: خوشبختانه مجلس قانونی تصویب کرد که مردم برای دریافت مجوز درگیر بروکراسی اداری نشوند و صرفاً در بستر شبکه سایبری درخواست خود را برای ایجاد شغل ثبت کنند و تنها ۳ روز بعد جواب آن ها داده می شود، در واقع بعد از ۳ روز درخواست کننده مجاز است کار خود را آغاز کند و کسی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد، البته برخی از کارها نیز تائید محور هستند که وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه باید طی ۳ ماه به متقاضی جواب دهند در غیر این صورت بعد از این مدتِ زمانی، فرد کارآفرین می تواند کار خود را آغاز کند، این یعنی وقت مردم ارزش دارد. قالیباف ادامه داد: بارها گفته ام ما در کشور علاوه بر قوای سه گانه قوه دیگری با عنوان قوه بروکراسی که اسب سرکشی شده داریم، قوه ای که قوای دیگر را به دنبال خود می کشاند و مردم در این نظام بروکراسی سرگردان هستند لذا ما باید آن را مهار کنیم به همین دلیل قانونی در راستای مهار این اسب سرکش تصویب شد به همین دلیل گفتم روز کارآفرینی سالروز شهادت شهید کامیاب و عملیات مرصاد با هم مرتبط هستند.
وی تأکید کرد: بارها با صدای بلند گفته ام؛ فضای مجازی فضای کسب وکار مردم است اما اگر در همین فضا، بی قانونی صورت گیرد زندگی و اقتصاد مردم را توامان برهم خواهد زد بنابراین نباید اجازه دهیم منافقین در فضای مجازی مانور دهند هرچند تا پای جان، پای این اقتصاد دیجیتالی و فعالیت پلتفرم ها ایستاده ایم. رئیس مجلس در ادامه افزود: امروز همان مسائل ابتدای انقلاب در گام دوم انقلاب همچنان مطرح است، دشمنان، همان دشمنان هستند و فقط صحنه و ابزار مبارزه عوض شده است چرا که زمانی می خواستند بقایای جمهوری اسلامی را از بین برده و امروز می خواهند مقبولیت و مشروعیت آن را نابود کنند اما باید گفت؛ این مردم همان مردم هستند و خدای آن روز، خدای امروز است، فقط ما مسئولان نباید باورمان تغییر کند و به گونه ای عمل کنیم که مدیون شهدا و امام شهدا نشویم و روز به روز شرایط آسایش و عزت ملت شریف ایران را فراهم کنیم.
در پایان این مراسم که مسئولین لشکری و کشوری، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند. با حضور حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر، جواد کریمی قدوسی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای
اسلامی، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد، حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد از خانواده شهید کامیاب قدردانی شد.