باید فضای سالم برای مشارکت تخصصی مردم در امور کشور ایجاد شود


گروه جامعه: نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه هم‌اندیشی شبکه ها وسازمان های مردم نهاد ملی گفت: باید فضای سالم برای مشارکت تخصصی مردم در امور کشور ایجاد شود. جلسه هم اندیشی بیش از ۸۰ شبکه و سازمان مردم نهاد ملی در مجلس شورای اسلامی به دعوت زهره الهیان رئیس فراکسیون سازمان های مردم نهاد و با حضور تشکل‌های ملی حوزهای مختلف برگزار شد.
زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نیازمند قوانین حمایتی در این حوزه هستیم و با نظارت دقیق باید مانع سوء استفاده عده‌ای اندک شویم. لذا باید فضای سالم برای مشارکت تخصصی مردم در امور کشور ایجاد شود. مقام معظم رهبری نیز بارها در این خصوص مطالبه خود از مسئولین را اعلام کردند، نگاه ایشان به مسئولین این است که تدابیری باید اندیشیده شود تا چگونگی مشارکت تخصصی مردم در پیشبرد امور کشور مشخص شود. الهیان در ادامه اظهار کرد: این امر ما را مکلف می‌کند که به سمت تدوین قانونی برای نهادینه کردن حمایت از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد حرکت کنیم، همچنین نظارت بر حُسن عملکرد این ظرفیت و نهادهای مردمی را بتوانیم جدی تر بگیریم تا فضای سالمی برای فعالیت نهادهای مردم و تشکل‌های غیر دولتی فراهم شود.
همچنین عباسی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه نشست بیان کرد: حدود ۸۰ هزار سازمان مردم نهاد فعال درکشور وجود دارد از این تعداد حدود هفت تا هشت هزار سازمان از وزارت کشور مجوز دارند.به دنبال ایجاد پنجره واحد در خصوص سازمان های مردم نهاد با هدف تشکیل بسیج عمومی و جلب حمایت های مردمی در مسائل مختلف هستیم. معاون وزیر کشور ادامه داد: بخشی از عمر با ارزش خیرین صرف یاری رساندن به مردم می شود و باید از این سری اقدامات خیرانه در کشور حمایت شود تا تداوم داشته و شکافها در جامعه پر گردد.
رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در جامعه ای که شکاف ها زیاد است و فاصله طبقاتی به دلایل متعدد به وجود می آید انفاق، پرکننده شکاف هاست چون میزان شکاف های اجتماعی در جامعه زیاد و نگران کننده است و در این میان تجلیل از کسانی که دگرخواهی دارند و دنبال سود خود نیستند وظیفه همه ماست.