نخست‌وزیر اسپانیا: کراوات نزنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود!

  نخست‌وزیر اسپانیا که این روزها کشورش مثل همه کشوری‌های اروپایی درگیر بحران انرژی است به شهروندان این کشور توصیه کرده کراوات نزنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود!
کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی همزمان با کاهش عرضه گاز روسیه به قاره اروپا، تدابیری‌اندیشیده‌اند که دوش نگرفتن، بستن در و پنجره‌ها و تنظیم درجه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی روی یک عدد تعیین شده از سوی دولت، از جمله آنهاست و بعضاً حتی با متخلفین برخورد جدی می‌شود. مثلا در آلمان یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود برای کمک به متحدشان(اوکراین) مردم باید صرفه‌جویی کنند و مثلا حین حمام کردن فقط این 5 قسمت بدن را بشویند! حالا «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا نیز از مردان کشورش خواسته با هدف کاهش استفاده از کولر و دستگاه‌های تهویه در اوج گرمای تابستان، کروات نزنند و از البسه خنک استفاده کنند.
«سانچز» که روز جمعه بدون کروات در کنفرانس خبری ظاهر شده بود گفته دولت اسپانیا به دنبال پیدا کردن راهکارهایی با کاهش مصرف انرژی در روزهای داغ تابستان و همزمان با ثبت رکودهای جدید گرما در مناطق مختلف اسپانیا است.
در دیگر کشورهای اروپایی نیز راه کارهای کم و بیش مشابهی از سوی دولت‌های پیگیری می‌شوددر فرانسه به فروشگاه‌های دارای تهویه مطبوع گفته شده است، درها را بسته نگه دارند در غیر این‌صورت با مبلغ ۷۵۰ یورو (۶۳۵ پوند) جریمه می‌شوند.همچنین در این کشور با طرحی موافقت شده که تابلوهای روشنایی به محض بسته شدن فروشگاه‌ها خاموش می‌شود و با کاهش سطح روشنایی در مغازه‌ها به طور هدفمند از شدت نور کاسته می‌شود. در برخی شهرهای آلمان نیز نورافکن‌های بناهای تاریخی و فواره‌ها خاموش می‌شود و در استخرها و سالن‌های ورزشی، استفاده از آب گرم ممنوع شده است. در ایرلند نیز مقامات از مردم خواسته‌اند برای کاهش مصرف بنزین، با سرعت کم رانندگی کنند.
سایر اخبار این روزنامه
تسلیت رهبر انقلاب به مصیبت‎دیدگان سیل‎های اخیر و تشکر از حضور سریع مسئولان و تلاش گروه‌های امدادی اشتباه نکنید! در اوکراین، آمریکا با روسیه می‌جنگد نمایش قدرت علیه فتنه در بغداد حکیم: حشدالشعبی افتخار ملی است تنها راه پیش‌روی سوریه آزاد‌سازی نظامی(یادداشت روز) آن سگ بي‌گناه آمريكايي!(نکته) اخبار ویژه حضور رئیس‌جمهور در منطقه سیل‌زده فیروزکوه و دیدار چهره به چهره با مردم عصبانیت جریان اشرافی از مدیریت جهادی در مناطق سیل‌زده نخست‌وزیر اسپانیا: کراوات نزنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود! بازداشت تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات عصبانیت جریان اشرافی از مدیریت جهادی در مناطق سیل‌زده «عادل آذر» دار فانی را وداع گفت سید حسن نصرالله: مقاومت اسلامی قابل تفکیک از کربلا و عاشورا و زینب (س) نیست شهادت 2 مرزبان در سلماس حین مأموریت عصبانیت جریان اشرافی از مدیریت جهادی در مناطق سیل‌زده عصبانیت جریان اشرافی از مدیریت جهادی در مناطق سیل‌زده