استکی: در 2 وزن سرمان را بریدند

سرمربی تیم ملی بوکس بعد از سوم شدن شاگردانش در تورنمنت بین‌المللی کویت، تأکید کرد حق شاگردانش حضور روی سکوی نخست مسابقات بوده است. علیرضا استکی معتقد است این مسابقات فقط حکم تدارکاتی در راه آمادگی شاگردانش برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را داشته است. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» از تورنمنت بین‌المللی کویت و شرایط آن صحبت کرد: «فرصت حضور در تورنمنت کویت بدون برنامه‌ریزی قبلی پیش آمد و در این مسابقات تقریباً 72 بوکسور در قالب 21 تیم شرکت کرده بودند.

​​​​​​​فائزه زمانی/ سرمربی تیم ملی بوکس بعد از سومی شاگردانش در تورنمنت بین‌المللی کویت، تأکید کرد حق شاگردانش حضور روی سکوی نخست مسابقات بوده است. علیرضا استکی معتقد است این مسابقات فقط حکم تدارکاتی در راه آمادگی شاگردانش برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را داشته است. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» از تورنمنت بین‌المللی کویت و شرایط آن صحبت کرد: «فرصت حضور در تورنمنت کویت بدون برنامه‌ریزی قبلی پیش آمد و در این مسابقات تقریباً 72 بوکسور در قالب 21 تیم شرکت کرده بودند. از سوی تیم‌های چین، ازبکستان، بلغارستان، هند و تایلند که رقبای اصلی‌مان هستند، با 70 درصد ترکیب اصلی‌شان در این مسابقات شرکت کردند اما از ترکیب اصلی ما فقط شاهین موسوی در این تورنمنت حضور داشت و باقر فرجی، مصطفی ریگی و حسین میراحمدی اولین تجربه حضورشان در تورنمنتی بین‌المللی در رده بزرگسالان بود که البته خوش درخشیدند. ما در هر وزن 3،4 بوکسور قوی داریم که باید برای پوشیدن پیراهن تیم ملی با یکدیگر بجنگند و هیچ کسی حتی شاهین موسوی و دانیال شه بخش هم در حاشیه امنیت نیستند.»
استکی با اشاره به اینکه در کویت از تغییر اوزان مطلع شده، گفت: «آنجا رکب خورده و متوجه تغییر اوزان شده و مجبور شدیم شاهین موسوی را در وزن 80 کیلوگرم گذاشته و 2 شرکت کننده در این وزن داشته باشیم. اگر قبل از تورنمنت متوجه تغییر اوزان شده بودیم مصطفی ریگی را به این تورنمنت نمی‌بردیم چرا که او با غیرتی مثال زدنی 3 روزه وزن کم کرده و خود را به وزن رساند و بازی‌های درخشانی علی‌الخصوص مقابل بلغارستان و ازبکستان از خود به نمایش گذاشت. ما وقتی به کویت رسیدیم متوجه تغییر اوزان ناگهانی شدیم و بنابراین حتی نتوانستیم سنگین وزن‌مان را هم در این مسابقات شرکت دهیم.»


سرمربی تیم ملی بوکس معتقد است حق  شاگردانش ایستادن بر سکوی نخست این تورنمنت بوده است: «در دو وزن واقعاً سر ما را بریدند و تیم ما صد درصد قهرمان این تورنمنت بود اما به دلیل حق خوری واضح شاهین موسوی و طوفان شریفی و همچنین مصدومیت باقر فرجی، سکوی سوم این مسابقات را به دست آوردیم، اما با این حال هدف گذاری اصلی ما بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک است و چنین تورنمنت‌های تدارکاتی فقط حکم کمک حال ما را دارد و برد و باخت در آنها چندان برایمان مهم نبود و فقط کیفیت این تورنمنت برایمان مهم بود که خدا را شکر این مسابقات از لحاظ کیفی در بهترین سطح بود. نکته مهم اینکه ما در این مسابقات اسپانسر داشتیم و در واقع برای اولین بار بود که تیم ملی بوکس با حمایت اسپانسر در مسابقات شرکت کرد.قدم این اسپانسر برایمان خوب بود و امیدوارم حامیان مالی همچنان کنارمان باشند تا بتوانیم در مسابقات آینده اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و رکوردشکنی جهانی را در المپیک هم تکرار کنیم. در ضمن متأسفانه بوکس در مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی حضور ندارد و حالا تمرکز صد درصدمان را روی بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک پاریس می‌‌گذاریم.»
​​​​​​​