دیر بجنبیم یک ویلموتس دیگر می‌آید

روزی که به استقبالش رفتند، گفتند معمار فوتبال بلژیک را آورده‌ایم. با خنده و دسته گل رفتند تا به‌زعم خودشان برای تیم ملی پسا‌کی‌روش یک منجی آورده باشند.
مهدی تاج و اطرافیانش آن روز‌ها از عقد یک قرارداد خوب سخن می‌گفتند، قراردادی که قرار بود فوتبال ایران را هم مثل فوتبال بلژیک متحول کند، اما آقایان یادشان رفته بود که همه چیز جنتلمن بلژیکی را چک کنند. یادشان رفته بود که او نه تنها جزو ۹ مربی برتر دنیا نیست که در جمع ۵۰ نفر هم جا ندارد. چشم بستند بر واقعیت‌ها و حالا ضررش را باید بیت‌المال بدهد؛ ۱۸۰ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان، ضرری که همین آقایان خندان و رئیس آن روزهای‌شان، یعنی مهدی تاج به بیت‌المال وارد کردند.

این روز‌ها تاج هوس کرده دوباره رئیس شود، حتماً رفقای قدیم و زمان ریاستش هم سودا‌هایی در سر دارند، بالاخره رفیق گرمابه و گلستان تاج بوده‌اند و با هم لقمه می‌زدند. پس بعید نیست در ریاست دوباره او بر فدراسیون فوتبال دوباره شاهد حضور همین آدم‌ها باشیم برای ثبت قرارداد‌های مشابه قرارداد مارک ویلموتس.


تاج هوس ریاست به سرش زده، بی‌خیال مشکل قلبی و تجویز دکتر برای دوری از فوتبال و سالم هم شده، چرا، چون دیده همه تهدید‌ها و توبیخ‌ها فقط در حد حرف بوده، مثل تیر مشقی که فقط صدا دارد. یک مدتی مثلاً در اثر فشار‌ها کارش به بیمارستان کشید، اما وقتی دید خبری نیست بازگشت و حالا دم از تحول در فوتبال می‌زند! حالا ما می‌پرسیم تحول یا تهوع؟ نوع برخورد تاج با افکار عمومی چنان تهوع‌آور است که گویا به مردم با چشمی دیگر می‌نگرد.

تاج این روز‌ها شکسته شدن میزان خسارت گندی که در ماجرای ویلموتس به بار آورده را برای خودش یک پیروزی بزرگ قلمداد می‌کند و اطرافیانش هم در بوق آن می‌دمند تا مثل همان زمان همه را فریب دهند. همگی هم همصدا وزیر سابق ورزش و معاون اول رئیس جمهور وقت را مقصر اصلی معرفی می‌کنند و «حیای» خود در این سه ساله را به رخ مردم می‌کشند. کسی نیست بپرسد چرا این حیا همان زمان جلوی شما را نگرفت. جالب اینکه خاصه خرجی می‌کند و می‌گوید فیفا پرداخت می‌کند. راستی وقتی تریبون در اختیارش گذاشتند و این حرف را زد باز هم کسی پیدا نشد، بپرسد مگر فیفا از جیب خودش می‌دهد. کسی نپرسید که این چه پولی است که فقط تاج می‌تواند فیفا را مجاب به برداشت از آن کند، چه زمانی که پول کی‌روش را می‌داد و چه حالا که می‌خواهد خسارت گند مدیریتی‌اش در ماجرای ویلموتس را بدهد!
تاج همچنان با وقاحت تمام این ضرر هنگفت را یک قرارداد خوب عنوان می‌کند، همراهانش هم همین‌طور. همان‌ها که رفتند به استقبال ویلموتس و شد آنچه همه دیدیم. همان‌ها امروز هم معتقدند که ویلموتس معمار فوتبال بلژیک بوده است؛ بنابراین مبلغی که به او پرداخت شده چندان زیاد هم نیست. حالا شما بگویید چطور پرداخت ۵/۵ میلیون یورو به مردی که در خوشبینانه‌ترین حالت فقط ۴۵۰ هزار یورو می‌ارزید، زیاد نیست!
رئیس سابق و رفقا این روز‌ها سخت در تلاشند تا هر طور شده افکار غلط و پرهزینه خودشان را درست جلوه دهند و متأسفانه در این میان هنوز هیچ نهاد نظارتی و مسئولی پیدا نشده تا یک‌بار به آن‌ها بگوید اصلاً صلاحیت حضور در میدان انتخابات را ندارند و باید در دادگاه پاسخگوی سوءمدیریت خود باشند، نه اینکه برای ریاست دوباره بر فوتبال نقشه بکشند و خود را ناجی آن معرفی کنند. آن‌ها امروز در تلاشند تا از پروژه شکسته شدن رأی ویلموتس یک پیروزی بزرگ برای خود بتراشند و در رسانه‌ها اینگونه وانمود کنند که تنها راه نجات فوتبال به ریاست رسیدن دوباره آنهاست.

فراموش نکنیم که مهدی تاج در این بازی کثیف تنها نیست. او و همفکرانش برای فوتبال ایران نقشه‌ها در سر دارند و حتماً لقمه بزرگی برای خود تهیه دیده‌اند که حتی نارسایی قلبی را هم بی‌خیال می‌شوند و می‌آیند تا باز هم با اعصاب و روان مردم بازی کنند. یادمان نرود که تاج در روز‌هایی که سخت زیر ذره‌بین قرار داشت ناگهان و به دروغ سر از بیمارستان درآورد و دوستانش با نگرانی به عیادتش رفتند. همان‌ها که حالا خود را آماده می‌کنند تا با ریاست دوباره او برفوتبال باز هم جلو بیفتند و یک ویلموتس گیت دیگر را به فوتبال ایران تحمیل کنند. همان‌ها که مثل تاج هنوز اصرار دارند که با ویلموتس هم خوب قرارداد بسته‌اند و هم پول زیادی به او نداده‌اند!
دیر بجنبیم فوتبال ایران متحمل یک شکست دیگر می‌شود و باید شاهد این باشیم که هواداران ویلموتس و قراردادش یک افتضاح دیگر را به بار بیاورند.