برترین های کنکور 1401

اسامي نفرات برتر آزمون سراسري سال 1401 در پنج گروه آزمايشي علوم رياضي و فني‌، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان‌هاي خارجي اعلام شد. در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني 145 هزار و 615 نفر داوطلب به رقابت پرداختند که از بين اين داوطلبان 10 نفر که تمامي آن‌ها مرد هستند موفق به کسب رتبه‌هاي 1 تا 10 شدند.
بر اين اساس «سيدحسين سيدمهدي جاسبي» از تهران، «اميرپارسا بهرامي» از تهران، «عليرضا ملک‌حسيني» از اراک، «اميرهمايون شريفي‌زاده» از گرگان، «پوريا غفوري» از يزد، «اميرماهان معصومي» از اصفهان، «محمدپارسا قادراحمدي» از تهران، «آرمين خسروي» از تهران، «شايان بقايي‌نژاد» از مشهد و «سبحان لطفي» از نيشابور به ترتيب رتبه‌هاي 1 تا 10 گروه آزمايشي علوم رياضي و فني را از آن خود کردند.
همچنين در گروه آزمايشي علوم تجربي تعداد 574 هزار و 751 داوطلب شرکت کردند که از اين تعداد 10 نفر موفق به کسب رتبه‌هاي برتر شدند. بر اين اساس «فرناز حسن‌زاده» از بويراحمد، «عليرضا دهقاني تفتي» از يزد، «سبا رضائي بروجني» از بروجن، «محمدطه رنجي» از اروميه، «نگار هاشم‌زاده» از تبريز، «ارشيا انتظاري ابوخيلي» از تهران، «عاليه ميرزايي» از شهربابک، «رضا نوري» از اروميه، «سيدعلي علوي خوشحال» از سبزوار و «اميرمهدي امامي» از زنجان نيز به ترتيب رتبه‌هاي 1 تا 10 گروه آزمايشي علوم تجربي را کسب کردند.
همچنين در گروه آزمايشي انساني نيز تعداد 412 هزار و 525 نفر شرکت‌کننده وجود داشت که در اين گروه نيز «محمد بهرامي» از کرمانشاه، «مائده ملکي» از تبريز، «سيده مهرناز سيدي» از مشهد، «اميرمهدي تبار» از تهران، «پرهام سنکيان» از مشهد، «احسان کلاته عربي» از مشهد، «حديث گرجي» از تهران، «سوگند بيگلري» از تهران، «مطهره قربانعلي» از اراک و «عليرضا نصيري» نيز از شميرانات رتبه هاي اول تا دهم علوم انساني را به خود اختصاص دادند.


در گروه ازمايشي هنر نيز 161 هزار و 678 نفر شرکت‌کننده وجود داشت که «کياناز شاطريان» از اصفهان، «شايا قنادان زاده» ،«صبا سلطاني، «مليکا هادي‌نيا» و «عليرضا فصيحي‌نژاد» همگي از تهران نيز رتبه‌هاي اول تا پنجم هنر را به دست آوردند.
در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز 194 هزار و 951 داوطلب شرکت کننده داشتيم که «کيارش عليزاده» از تبريز، «اميرحسين کيواني» از مشهد، «عليرضا ملک‌حسيني» از اراک، «نويد يونسي ملردي» و «سيدعليرضا سيدشاکري» از تهران پنج نفر اول اين گروه آزمايشي هستند. براساس اين اسامي، تهراني‌ها با 14 نفر در صدر نفرات برتر کنکور 1401 قرار گرفتند و 27 نفر از برترين‌هاي کنکور امسال نيز مرد هستند.