سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفت

خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داد سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده بود، هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.
به گزارش فارس، بی‌بی‌سی رسانه دولتی انگلیس گزارش داده سلمان رشدی در حال سخنرانی در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام مرکز «چوتوکوآ» در نیویورک بوده است.
شاهدان عینی گزارش داده‌اند مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد. خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع درباره سلمان رشدی اعلام کرد: با وضعیت اورژانسی مواجه هستیم.
پلیس نیویورک اعلام کرد سلمان رشدی با جراحت ناشی از ضربه چاقو به گردن با بالگرد به بیمارستان منتقل شد و وضعیت او هنوز مشخص نیست.


به گزارش مهر، یک شاهد عینی به آسوشیتدپرس درباره مشاهدات خودش از حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی علیه پیامبر اسلام(ص) گفت: این مرد(ضارب) به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به ضربه‌زدن به سلمان رشدی کرد. ابتدا از خود می‌پرسی چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ ولی به سرعت تا حد بسیار زیادی روشن شد که سلمان رشدی در حال
کتک خوردن است. این اقدام حدود
۲۲ ثانیه طول کشید.
سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» مصادف با سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. حضرت
امام خمینی(ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود.
گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمانان به محتوای ضددینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده‌ بار محل سکونت خود را تغییر داد. دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود، با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به‌عهده گرفته بود. وبگاه شبکه خبری الجزیره نوشته این نویسنده انگلیسی - هندی در آمریکا زندگی می‌کند و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت. انگلیس در سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد که اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشت.
سایر اخبار این روزنامه
ثابت کردید هر بخش از مقاومت به‌تنهایی می‌تواند بینی دشمن را به خاک بساید یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی او یک «‌فراماسون» است! (یادداشت روز) اخبار ویژه یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی اینجا افغانستان است 90 درصد مردم غذای کافی برای خوردن ندارند بانک‌ها کمتر از2 درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت کرده‌اند! سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفت لذت با مردم بودن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم انتظار ما رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی در مذاکرات است توهین روزنامه اصلاح‌طلب به شعور مخاطب با تغییر متن مصاحبه فاطمه ‌هاشمی دادگاه، «فاطمه شجاعی» را در شکایت3 معاون امور زنان دولت‌های اصلاح‌طلب تبرئه کرد جریان تحریف و تقلا برای توجیه خباثت طرف غربی در مذاکرات روزگاری که پاسداران را در همین تهران مُثله می‌کردند یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی