محیط‌ بان برومند نجفی به دست پدر مقتول کشته شد انتقام گیری آن سوی خط قانون

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از «شهادت» محیط بان برومند نجفی توسط پدر مقتول و در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه خبر داد.
به گزارش ایسنا، ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست داد. این اتفاق در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای سه‌چک و پادگان حاجی‌آباد رخ داد و محیط بان برومند نجفی به اتهام قتل، زندانی و آبان ماه سال جاری به قصاص محکوم شد اما در اوایل سال جاری درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شد.
سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره کشته شدن محیط‌ بان برومند نجفی ظهر روز ۲۲ مردادماه در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه گفت: جلسه اعاده دادرسی این محیط بان در دادگاه کرمانشاه بود که او را از زندان برای بازجویی مجدد توسط قاضی پرونده به دادگاه آورده بودند. پس از پایان جلسه پدر مقتول قبل از محیط بان از اتاق خارج شد و گویی از قبل هماهنگ شده باشد، اسلحه کلاشینکف را گرفت و حدود ۱۰ تا ۱۵ تیر به محیط بان جلوی دادگاه شلیک کرد و او شهید شد.
محبت‌خانی در پایان از آخرین وضعیت پرونده «شهید نجفی» خبر داد و گفت: او به قصاص محکوم شده بود که ما اعتراض کردیم. اعتراض پذیرفته شده و در جلسه اعاده دادرسی در دست بررسی بود.


توضیح پلیس در خصوص قتل برومند نجفی محیط‌ بان کرمانشاهی
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه در تشریح جزئیات حادثه قتل برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی، گفت: ظهر روز ۲۲ مرداد برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی جهت ادامه روند بررسی پرونده‌اش به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود که مقابل شعبه یک دادگاه کیفری کرمانشاه توسط فردی ناشناس هدف گلوله قرار می‌گیرد.
سرهنگ محمدرضا یاری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این فرد ناشناس توسط اسلحه کلاشینکف با اصابت سه گلوله محیط بان کرمانشاهی را به قتل می رساند.
یاری گفت: همچنین فرد دیگری که هویت آن هم مشخص نیست، به مامور بدرقه حمله کرده و او را مجروح می‌کند.
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز هویت قاتل یا قاتلان مشخص نیست، گفت: شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار قرار دارد.
یاری گفت: تا زمان دستگیری قاتل یا قاتلان و همدستان آنها نمی‌توان در خصوص انگیزه این قتل صحبت کرد.
محیط بان برومند نجفی به قتل رسید
رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه از قتل محیط بان برومند نجفی خبر داد. حسین ویسی در گفت و گو با ایسنا، گفت: متاسفانه ظهر روز ۲۲ مرداد محیط بان برومند نجفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.
برومند نجفی به اتهام قتل در زندان بود که چندی پیش و بعد از پیگیری‌های قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعدام وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد. وی ادامه داد: امروز جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده این محیط بان برگزار شد که بعد از خروج از جلسه در مقابل شعبه یک دادگاه کیفری کرمانشاه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.
ویسی خاطرنشان کرد: آن‌طور که مشهود است، تیراندازی از سوی پدر فردی که محیط بان برومند نجفی محکوم به قتل وی بوده (مرحوم یوسف فلاحی)، صورت گرفته است.
۱۴ مرداد سال 1399 در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.
این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.
ابتدا حکم اعدام این محیط بان صادر شد، ولی چندی پیش و بعد از پیگیری‌های قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعدام برومند نجفی صادر شد تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.
دادستان جزئیات قتل محیط بان کرمانشاهی را تشریح کرد
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه جزئیات قتل محیط بان کرمانشاهی توسط پدر مقتول را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا؛ شهرام کرمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به قتل محیط بان کرمانشاهی توسط پدر مقتول، اظهارکرد: ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه پیش از ظهر روز ۲۲ مرداد به محض خروج برومند نجفی - محیط بان قاتل - از مجتمع دادسرای اطفال کرمانشاه یکی از نزدیکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که قاتل را همراهی می کرد حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می کند. وی اضافه کرد: در این هنگام پدر مقتول که از قبل در بیرون از محوطه دادگاه کمین کرده بود، بیرون آمده و هشت گلوله از اسلحه کلاشینکف به سمت قاتل شلیک می کند که سه گلوله آن به قاتل اصابت کرده و باعث مرگ او می شود.
دادستان کرمانشاه اضافه کرد: پدر مقتول و کسی که او را در این ماجرای خونین همراهی می کرد، متواری شده اند که دستورات لازم به ضابطین قضایی جهت دستگیری متهمین صادر شد.
شامگاه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ حدود ساعت ۲۱:۳۰ در منطقه‌ حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه حادثه‌ای رخ‌ داد. به این ترتیب که با وصول خبری به مسئول منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه، محیط‌بان «برومند نجفی» به همراه سه محیط‌بان و مدیر حراست اداره کل، برای بررسی شرایط به منطقه مراجعه می‌کند که با یک دستگاه خودروی پراید حامل ۶ مظنون به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه مواجه می‌شوند و بعد از عدم تمکین راننده خودرو به‌ فرمان ایست ماموران و تلاش برای زیر گرفتن یکی از آن‌ها، درگیری رخ‌ داده و تیر اسلحه برومند نجفی سهواً به‌ جای لاستیک، به یکی از سرنشینان (فلاحی) ‌ برخورد می‌کند که در اثر خونریزی زیاد، منجر به فوت وی می‌شود.
بعد از آن، نجفی دستگیر و حکم قصاص وی صادر می‌شود البته با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست اجرای حکم متوقف شده بود و امروز هم اولین دادگاه اعاده دادرسی بود.