آرزویم کسب مدال در المپیک پاریس است

پریسا غفاری/ پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شرایطی در قونیه در حال برگزاری است که تاکنون ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف صاحب مدال‌هایی رنگارنگ و ارزشمند شده‌اند. در این بین درخشش سیده الهام حسینی در وزنه‌برداری زنان، طعم دیگری داشت و بسیاری از ورزش‌دوستان را به وجد آورد. وزنه‌بردار دسته 81 کیلوگرم ایران با 3 مدال شامل یک طلا و دو برنز، تاریخ‌سازی کرد. حسینی در حرکت اول یکضرب ۹۵ کیلوگرم و در حرکت دوم یکضرب ۱۰۰ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت سوم در مهار وزنه ۱۰۳ کیلوگرم ناکام ماند، اما با همان وزنه ۱۰۰ کیلویی قهرمان یکضرب شد. در حرکت دوضرب، الهام حسینی وزنه ۱۱۷ کیلویی را بالای سر برد، در حرکت دوم ۱۲۳ کیلو را مهار کرد و در مهار ۱۲۷ کیلوگرم در حرکت سوم ناکام بود و به مدال برنز رسید. این وزنه‌بردار با 223 کیلوگرم مدال برنز مجموع را هم از آن خود کرد تا با ۳ مدال شبی رؤیایی را در قونیه پشت سر بگذارد. جالب اینکه تصاویر مهار وزنه‌ها توسط سیده الهام حسینی با استقبال کاربران زیادی در فضای مجازی همراه و بارها این تصاویر به اشتراک گذاشته شد.
این وزنه‌بردار کشورمان درخصوص این مسابقات و عملکرد خودش به خبرنگار«ایران» گفت: «خدا را شکر توانستم مدال بگیرم چون واقعاً رقابت پایاپای بود. البته هدفم این بود که رنگ هر سه مدالم طلایی باشد اما قبل از اینکه وارد اردو شوم دچار مصدومیت شدم که باعث شد کمی عقب بیفتم و تمریناتم را از ورود به اردو شروع کردم.» الهام حسینی تأکید کرد، انتخاب وزنه‌های درست توسط کوروش باقری، مدیر تیم‌های ملی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و کسب مدال طلا توسط او بوده است: «اگر شخصی غیر از آقای باقری بود نمی‌توانستم وزنه‌ها را بالا ببرم. او با انتخاب درست وزنه، مرا در مسیر گرفتن مدال قرار داد. باید در وزنه‌برداری آمادگی ذهنی بالایی داشته باشید و من هم با خوش‌فکری آقای باقری که خود از قهرمانان همین رشته است، وزنه‌ها را بالا بردم. در حرکت یکضرب، فاصله بین من و چند رقیبم فقط یک کیلو بود. البته در حرکات دوضرب مصدومیت کمی اذیتم کرد و زورم به وزنه 127 کیلویی نرسید. از سویی فکر می‌کنم در آن حرکت تمرکز ذهنی‌ام هم کم بود.»
وقتی صحبت از طلای ناب می‌شود مصداق آن مدال حسینی در قونیه است که برای اولین بار در تاریخ وزنه‌برداری بانوان ایران کسب شد. حسینی نشان داد که وزنه‌برداری بانوان ایران مانند مردان استعداد و پتانسیل زیادی دارد که نیازمند کشف، پرورش و البته حمایت است. این وزنه‌بردار در خصوص آرزویش هم صحبت کرد: «هر ورزشکاری آرزو دارد که ابتدا در المپیک حضور یابد و بعد هم مدال طلا بگیرد؛ افتخاری است که به همین راحتی به دست نمی‌آید. ان‌شاءالله بتوانم در دو سال پیش رو تا المپیک 2024، ابتدا سهمیه بگیرم و بعد هم در پاریس برای کشورم افتخارآفرینی کنم.»
هرچند وزنه‌برداری بانوان در زمان ریاست علی مرادی راه‌اندازی شد اما در ادامه به دلیل بی‌توجهی‌ها، روند حرکتی این بخش کند شد و در سایه همین بی‌توجهی‌ها از انگیزه ورزشکاران زیادی کاسته شد. الهام حسینی با توجه به بهبود شرایط اردویی از زمان حضور سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست در فدراسیون تأکید کرد: «در فدراسیون قبلی جابه‌جایی‌ها، زمان تشکیل اردوها را به تعویق انداخت اما با آمدن انوشیروانی شرایط بهتر شد و در زمان باقی‌مانده تا آغاز مسابقات تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم. نظارت و هدایت کوروش باقری، مدیر تیم‌های ملی در تمرینات روی عملکرد همه وزنه‌برداران تأثیر مثبت گذاشت.» او در پایان گفت: «هنوز دوران نقاهت مصدومیتم به پایان نرسیده بود که به این بازی‌ها آمدم و امیدوارم کادرپزشکی زمان کافی به من بدهند تا بتوانم دوباره به اردوها بیایم و برای جهانی کلمبیا و قهرمانی آسیا آماده شوم.» گفتنی است علاوه بر الهام حسینی، ابریشم ارجمندخواه دیگر نماینده وزنه‌برداری زنان ایران بود که در دسته 76 کیلوگرم روی تخته رفت و در رده پنجم قرار گرفت.