محکومیت مالی دیگر برای فوتبال ایران؛ هزینه‌ای از بیت‌المال و انتظار بحق از دستگاه‌های نظارتی!

عبدالله دارابی - بار دیگر فوتبال ما در دادگاه عالی ورزش (cas) محکوم شد و این بار باشگاه استقلال ۱۵ روز فرصت دارد تا مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به اضافه ۵ درصد جریمه تاخیر و هزینه های دادرسی را در پرونده استراماچونی پرداخت نماید؛ البته مبلغ مذکور بابت قرارداد دوساله استراماچونی با استقلال است که فقط شش ماه در این تیم فعالیت نمود!
آن چه اما مورد بحث است پولی است که دگربار باید از بیت المال یا جیب مردم باد هوا شود فقط به دلیل عدم تخصص و تعهد مدیران و کم تحرکی دستگاه های عریض و طویل نظارتی در انجام وظایف!
استراماچونی در حالی از ایران رفت که از چند وقت قبل از آن، نسبت به پرداخت حقوقش به مدیران وقت باشگاه تذکر داده بود و بنابر گفته جواد زرینچه، سرپرست وقت این تیم، پول در حساب باشگاه بود و به استراماچونی ندادند! شائبه های مهمی پیرامون این قضیه وجود دارد که متوجه مسئولان وقت باشگاه استقلال، وزارت ورزش و برخی فدراسیون نشین ها می شود که هنوز بی جواب مانده و به رسم سابقه موجود، چنین پرونده هایی در کشور ما متاسفانه مسکوت می ماند و هزینه آن از جیب مردم غرق در مضیقه تامین می شود و گرفتاری آن نصیب فوتبال ما!
آیا نباید این همه دستگاه نظارتی موجود ورود کنند تا به جای مردم، ضرر، زیان و تنبیه متوجه عاملان این اشتباهات فاحش و تصمیمات نابجا گردد؟ آیا این مصداق بارز و واضح حق الناس، تضییع بیت المال و حقوق مردمی که در تامین مایحتاج اولیه مانده اند نیست؟ تاکی باید مردم، فوتبال و کشور تاوان سوءمدیریت مدیرانی‌ را بدهد که از قبل چنین مسوولیت هایی، خود را به نام و نان می رسانند اما مسئولیت محوله را بر زمین گرم می زنند؟ واقعا مسئولان ذی‌ربط نباید در برابر هدررفت پول مردم واکنشی اساسی نشان دهند؟ آن از پول هنگفت و کمرشکن ویلموتس، دیگری پول کالدرون که از صندوق کارآفرینی امید - که هیچ سنخیت و مسئولیتی در فوتبال ندارد - و پول اشتغال ۱۱۰ نفر جویای کار این مرز و بوم را فدای بی تعهدی و بی تخصصی مدیران وقت پرسپولیس کرد و این هم سوژه ای تازه از راه رسیده و مطمئنا این قصه ادامه خواهد داشت...!
سایر اخبار این روزنامه