قدردانی ویژه رهبران مقاومت فلسطین از ایران در نمایش اتحاد حماس و جهاد در غزه

  سرويس خارجي-
جهاد اسلامي و حماس به عنوان دو گروه بزرگ مقاومت فلسطين با برگزاري نشست مشترك صداي واحد خود براي آزادي فلسطين را به گوش اشغالگران رساندند.
با وجود همه تلاش‌هايي كه دشمنان و متجاوزان عليه فلسطين دنبال مي‌كنند تا موانع اشغال كامل اين سرزمين را بردارند، اما صهيونيست ها براي اشغال فلسطين با موانع جدي روبه‌رو هستند. جالب است كه 74 سال از اعلام رسمي تاسيس رژيم صهيونيستي در 1948 ميلادي مي‌گذرد و صهيونيست ها بارها وارد نبردهاي نظامي تمام عيار شده اند تا از طريق نظامي و جنگ، اشغالگري خود را به نتيجه برسانند، اما همه اين نبردهاي نظامي در مقطعي متوقف شده و سران تل آويو هيچ‌گاه نتوانسته‌اند به همه اهداف خود در جنگ دست يابند. حتي از سه دهه پيش كه گروه‌هاي مقاومت فلسطيني به عنوان بازيگر مسلط در ميدان نقش آفريني كرده‌اند، صهيونيست‌ها با موانع جدي تري روبرو شده‌اند و از همين رو نيز جنگ ها در فلسطين طي دو دهه گذشته به طور كلي گروه‌هاي مقاومت را هدف قرار داده است. از سوي ديگر بي نتيجه بودن عمليات‌هاي نظامي عليه گروه‌هاي مقاومت باعث شده تا صهيونيست ها همزمان از در ديگري وارد شوند و ادعا كنند كه ميان گروه هاي مقاومت فلسطيني اختلاف وجود دارد.
صداي واحد جهاد اسلامي و حماس


در جريان جنگ سه روزه اخير صهيونيست ها عليه نوار غزه نيز، خط خبري رسانه هاي صهيونيستي حول اين موضوع بود كه جنگنده‌هاي صهيونيستي اهداف جهاد اسلامي را هدف قرار مي‌دهند نه حماس و حماس واكنشي به اين حملات ندارد. با وجود گزارش‌هاي متناقض صهيونيست ها درباره اختلاف ميان حماس و جهاد اسلامي فلسطين اما اواخر روز دوشنبه نشستي مشترك ميان رهبران ارشد اين دو گروه مقاومت در باريكه تحت محاصره غزه برگزار شد تا آن ها يكصدا اعلام كنند كه در برابر صهيونيست ها در يك خط واحد قرار دارند. دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در بیانیه مشترک خود تاکید کردند که مقاومت انتخاب راهبردی ما و برگشت ناپذیر است و با هماهنگی بالا و پیشرفته بین دو جنبش ادامه خواهد يافت.
موضوع مهم در بيانيه دو جنبش فلسطيني، اشاره آن‌ها به اتاق عمليات مشترك است كه هر دو جنبش فلسطيني اين اتاق عملیات مشترک را یک دستاورد ملی دانسته اند. نام اتاق عمليات مشترك فلسطيني در جريان جنگ سه روزه اخير عليه غزه بارها تكرار شد و حتي پس از پايان جنگ؛ منابع عبري زبان در تل آويو اذعان كردند كه برخلاف تصور فرماندهان ارتش تل آويو، اما در جنگ سه روزه اخير فقط جهاد اسلامي مشاركت نداشته، بلكه فرماندهان خبره حماس نيز در اتاق عمليات مشترك اين جنگ را هدايت مي كردند. «گال برگر»،  تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته به فعاليت هماهنگ جهاد و حماس عليه
تل‌آويو در نبرد سه روزه اخير اشاره كرد و به روزنامه عبري زبان يديعوت احارونت گفته است كه رگبارهای گسترده در نبرد سه روزه اخير توسط شاخه نظامی حماس، گردان های القسام پرتاب شد و علاوه بر جهاد اسلامی، حماس هم در پرتاب راکت ها نقش فعالي داشت.
قدردان ايران هستيم
موضوع مهم ديگري كه در بيانيه اتحاد گروه‌هاي مقاومت فلسطيني مورد اشاره قرار گرفته، قدرداني آن‌ها از كشورهاي منطقه در جريان نبرد سه روزه اخير است و در اين ارتباط رهبران مقاومت با قدرداني ويژه از جمهوري اسلامي ايران در كنار قطر و مصر گفته اند: از همه ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ملت فلسطین حمایت کردند، قدردانی می کنیم. از کشورهای اسلامی و عربی به ویژه جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر دفاع از ملت فلسطین تشکر می‌کنیم.
رهبران حماس و ديگر گروه هاي مقاومت فلسطيني به خوبی می‌دانند رابطه با تهران و حامیان مقاومت «راهبردی» است و اين روابط چيزي نيست كه بتوان آن را در سطح روابط عادي سياسي توصيف كرد. ريشه حمايت جمهوري اسلامي ايران از گروه هاي فلسطيني تاريخي و عقيدتي است و حتي اختلافات گذشته جمهوری اسلامی ایران با سازشكاري عرفات باعث نشد که ایران مسیر خود برای حمایت از مقاومت فلسطین را تغيير دهد. تهران از زمان تأسیس جهاد اسلامی در قدس در دهه 1980 از این جنبش حمایت کرد و همچنین از زمان تأسیس حماس روابط پیشرفته‌ای با آن ها برقرار کرد. ایران همچنين از زمان آغاز «انتفاضه سنگ»، حمایت از مقاومت فلسطین را تداوم بخشيد و در انتفاضه الاقصی به آن شدت داد و در ده سال اخیر اين حمايت ها با مقاومت موفق گروه هاي فلسطيني در برابر تل آويو به بار نشسته است.