توطئه شبکه‌های وهابی و صهیونیستی علیه تیم ملی

شبی که مهدی تاج در برنامه تلویزیونی اعلام کرد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش را به تیم ملی برمی‌گرداند، خیلی‌ها خوشحال شدند. خیلی‌ها که چند ماهی می‌شود جو تیم ملی را به بهانه اینکه سرمربی تیم در حد هدایت آن در جام جهانی نیست برهم زده‌اند. خودفروخته‌هایی که در رسانه‌های معاند با پول سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و با اغفال چند فوتبالیست نسخه نابودی برای فوتبال ایران پیچیده‌اند.
تیم ملی فوتبال کشورمان روز‌های حساسی را پیش‌رو دارد. روز‌هایی که باید با حفظ آرامش خود را مهیای حضوری قدرتمند و آبرومندانه در جام جهانی کند، اما بروز حواشی نامتعارف از سوی برخی بازیکنان تیم در انتقاد به سرمربی تیم ملی و پوشش خبری حمایت از این جریان از سوی برخی رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های وابسته به جریان استکبار نشان از یک طرح برنامه‌ریزی شده برای ضربه زدن به تیم ملی فوتبال ایران دارد که برخی نهاد‌های امنیتی در این باره هشدار‌هایی به مسئولان ورزش داده‌اند.
جریان رسانه‌ای معاند در زمان برپایی اردوی قطر سعی داشت هر طور شده اسکوچیچ را برکنار کند و گزینه ایرانی مورد نظرش را روی کار بیاورد. بازیکنان مورد نظر این جریان بدون آنکه از پشت صحنه آن با خبر باشند، در یک اغفال در فضای مجازی شروع به فعالیت علیه سرمربی کردند. فعالیت‌هایی که به‌صورت گسترده از طریق رسانه‌ای، چون بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، ایران وایر و رادیوفردا با آب و تاب فراوان پوشش خبری داده می‌شد. بخشی از این حاشیه‌آفرینی‌ها هم مربوط به عوامل میدانی منتسب به سرویس‌های معاند در حوزه رسانه‌ای بود. این طیف از زمان برگزاری اردوی تیم ملی در خرداد‌ماه در قطر فعالیت گسترده‌ای را آغاز کردند تا بتوانند زمینه‌ساز ناکامی تیم در جام جهانی شوند. این ناکامی احتمالی نیز می‌تواند محور عملیات رسانه‌ای گسترده و نمادی از ناکارآمدی دولت و نظام باشد.
تلاش‌ها، اما بی‌نتیجه ماند و در نهایت اسکوچیچ به‌رغم تصمیم شوکه‌کننده کمیته فنی فدراسیون فوتبال ماندنی شد، اما تصور اینکه جریان مذکور ساکت بماند یک اشتباه بزرگ است. هدف هم برهم زدن تمرکز فکری و ذهنی تیم ملی در آستانه جام جهانی است. تکلیف عناصر وابسته‌ای، چون خبرنگار دانمارک‌نشین ایران اینترنشنال در این میان کاملاً مشخص است. شخصی در خارج از ایران نشسته و با پول سعودی‌ها برای ورزش ایران حاشیه‌سازی می‌کند که به‌طور حتم دلسوز ورزش کشور نیست و سنگ آن‌ها را به سینه می‌زند، تاریخ مصرفش هم که تمام شود به راحتی کنار گذاشته می‌شود، اما در این بین روی صحبتمان با بازیکنانی است که شاید ناخواسته فریب این جریان را خورده و در بازی آن‌ها وارد شده باشند.


امروز دیگر مشخص شده که رسانه‌ای، چون ایران اینترنشنال وابسته به دربار سعودی و بازوی اطلاعاتی موساد علیه ایران است که با دلار‌های نفتی آل‌سعود برای کشورمان در تمام زمینه‌ها حاشیه‌سازی می‌کند. پس بازیکنان تیم ملی به عنوان چهره‌های محبوب مردم فوتبال‌دوست ایران باید مراقب فتنه پشت سرشان و عوامل سعودی و رژیم صهیونیستی که در قالب خبرنگار دلسوز ورزشی خودنمایی می‌کنند، باشند. البته نکته قابل تأمل همراهی برخی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای داخلی حتی نشریات وابسته به دولت با این پروژه است که جای بررسی بیشتری دارد.
بی‌شک آنطور که نهاد‌های امنیتی هشدار داده‌اند روابط برخی مربیان و بازیکنان تیم ملی با خبرنگاران شبکه‌های وهابی و صهیونیستی از جمله خبرنگار دانمارک نشین می‌تواند منجر به توطئه‌های ناخواسته در تیم ملی و زمین خوردن آن در جام‌جهانی پیش‌رو شود. هرچند خود این مربیان و بازیکنان که محبوب مردم هستند از فتنه و توطئه پشت‌صحنه بی‌خبرند.