زمستان سرد در انتظار اروپا

انگلیس با افزایش 80 درصدی قبوض انرژی با یک فاجعه روبه‌رو است. به گزارش روزنامه ایندیپندنت انگلیس، مردم این کشور این روزها فشاری را که تورم بهای انرژی بر درآمد آنها وارد می‌آورد، با گوشت و پوست و استخوان خود احساس کرده‌اند. افزایش بهای این کالا بنا بر هشداری که کارشناسان اقتصادی انگلیس داده‌اند می‌تواند به 7 هزار پوند در سال برسد که خود فاجعه‌ای برای مردم این کشور خواهد بود. 
گروه جهان/ انگلیس با افزایش 80 درصدی قبوض انرژی با یک فاجعه روبه‌رو است. به گزارش روزنامه ایندیپندنت انگلیس، مردم این کشور این روزها فشاری را که تورم بهای انرژی بر درآمد آنها وارد می‌آورد، با گوشت و پوست و استخوان خود احساس کرده‌اند. افزایش بهای این کالا بنا بر هشداری که کارشناسان اقتصادی انگلیس داده‌اند می‌تواند به 7 هزار پوند در سال برسد که خود فاجعه‌ای برای مردم این کشور خواهد بود. بویژه که از هم اکنون اعلام شده میزان افزایش بهای انرژی در ماه اکتبر که آغاز سرما خواهد بود، بیش از 80 درصد افزایش خواهد داشت. انتظار می‌رود این افزایش بها منجر به فقر انرژی 8.9 میلیون انگلیسی شود و آنها مجبور شوند در فصل زمستان شب‌های خود را در سرمای مطلق سر کنند.  این در حالی است که مؤسسه خیریه جوزف راونتری اعلام کرده است، با افزایش بهای انرژی، خانواده‌های متوسط مجبور خواهند بود، چهار و نیم برابر سال گذشته صرف هزینه‌های انرژی خود کنند. این مؤسسه خیریه هشدار داده است، افزایش بهای انرژی طوری است که 120 درصد درآمد خانواده‌های فقیر را در بر می‌گیرد. این به آن معنا است که آنها هر قدر هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، باز هم پولی برای سیر کردن شکم خود نخواهند داشت.
تورم بهای انرژی در انگلیس صدای مردم این کشور را درآورده است. در همین ارتباط شیلا کورل 80 ساله از شهر کوچک لینکلن شر می‌گوید، از وقتی بهای انرژی بالا رفته کمتر دوش می‌گیرد، لباس‌ها را با دست می‌شوید و تماشای تلویزیون و گوش کردن به رادیو را کنار گذاشته و برق کمتری در خانه روشن می‌کند تا شاید قبض برق او کمتر شود. او هفته‌ای 184 پوند درآمد دارد و 96 پوند صرف قبض بنزین خود می‌کند.
​​​​​​​