دست ایران در مذاکرات هسته‌ای پُر است


محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند با عنوان طرح اسرار، مزاحمت‌هایی را برای برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کنند که خوشبختانه در ماه‌های اخیر حقایق فراوانی نمایان و مشخص شد که قصد دشمنان ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت است؛ البته آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ایران مولفه‌های اقتدارآفرین را در اختیار داشته باشد به راحتی نمی‌توانند با ما مذاکره کنند. بررسی روند مذاکرات در ماه‌های اخیر نشان داد که دست ایران به اصطلاح پر است و با توجه به پر بدون دستانمان و با تأسی به فرمان خداوند مبنی بر اینکه در مقابل دشمنان خود باید قوی باشیم، در مسیر درست حرکت کردیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: علم سلطان است و خداوند تاکیدات فراوان داشته‌اند که برای دستیابی به پیشرفت باید به قدرت پیشرفت علمی نائل شد.در سال‌های اخیر دشمنان سعی کردند با تهدید، تطمیع و ترور؛ مانع پیشرفت ایران در زمینه هسته‌ای شوند و حتی برای برخی از شهدای صنعت هسته‌ای از هر سه روش استفاده کردند؛ اهداف و برنامه‌ای که دشمن دنبال می‌کند یک اتفاق نیست بلکه جریانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دنبال شده و می‌شود. امید است بتوانیم یاد و خاطره شهدای گرانقدر صنعت هسته‌ای و سایر حوزه‌ها را به عنوان فرهنگی فراگیر در کشور نهادینه کنیم و با ذکر یاد و خاطره از شهدا و اقدا‌مات آنها‌، نسل جوان را با نقش‌آفرینی این عزیزان در زمینه دستیابی به پیشرفت کشور آشنا کنیم.
ابراز امیدواری اتحادیه اروپا


برای حصول توافق 
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  ابراز امیدواری کرد «طی چند روز آینده» در مذاکرات رفع تحریم‌های وین توافق حاصل شود.
رئیس‌جمهور در روزهای گذشته در نشست خبری تاکید کرد: مذاکرات با محوریت رفع تحریم‌ها انجام می‌شود. ما بر راستی‌آزمایی اطمینان بخش و تضمین‌های اعتمادآفرین در مذاکرات تاکید کردیم. هم‌چنین تاکید داریم که مسایل پادمانی حتما حل‌وفصل شود و این یک رکن در مذاکرات است و بدون آن سخن از توافق معنا ندارد. توافق باید همراه باشد با حل و فصل مسایل پادمانی و نکاتی که ایران به‌عنوان راهبرد دنبال می‌کند. ما از تحقق منافع ملت ایران کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.