حل مشکل آب خوزستان خوشحالی مردم، عزای غربگراها

  سرویس سیاسی-

روز جمعه یازدهم شهریورماه با آغاز بهره‌برداری از پروژه عظیم آبرسانی غدیر به دستان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جریان آب به رگ‌های تشنه خوزستان از محل سد دز با تخصیص اعتبار از ردیف مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به این استان بالاخره محقق شد و قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان در 26 شهر و 1608 روستا از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند شدند.
شادی و خوشحالی مردم عزیز خوزستان


طرحی که طی ۱۲ سال گذشته از زمان کلید خوردن آن با بی‌توجهی و عدم تامین مالی مناسب دولت‌های پیشین با کُندی پیش رفته و باعث شده بود در اوج تنش‌های آبی خوزستان این پروژه طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۰ زیر ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. اما پس از سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان در سال گذشته و تاکید وزیر نیرو مبنی بر اجرای طرحی که مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن و حداقل اعتبارات، از نعمت آب با کیفیت(منابع رودخانه دز) بهره‌مند شوند با تامین اعتبارات لازم، در دستور کار قرار گرفت و در نهایت ظرف مدت 10 ماه آماده با همت ‌و تلاش قریب به ۲۰۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی به بهره‌برداری رسید.
تحقق این پروژه عظیم با رویکرد جهادی دولت سیزدهم موجی از شادی و خوشحالی را در میان مردم عزیز خوزستان ایجاد و کرد و کاربران شبکه‌های اجتماعی اجتماعی نیز با هشتگ‌های «آب رسانی غدیر» و «دولت عمل» به صورت گسترده به تجلیل از این اقدام ارزشمند دولت مردمی پرداختند.
بدون برجام، بدون FATF
اقدام دولت سیزدهم در به سرانجام رساندن این پروژه را می‌توان از بزرگ‌ترین خدمات دولت مردمی در زمینه آبرسانی در کشور دانست، پروژه‌ای که دولت قبل به بهانه‌های نظیر تحریم و عدم پذیرش لوایح استعماری FATF از اجرای آن شانه خالی کرده بود!
اما چنین خبر مهم و رویداد امیدآفرین و افتخار‌آمیزی از سوی رسانه‌های وابسته به جریان اشرافی غربگرا سانسور شد و با آنکه افتتاح این پروژه مهم آبی برطرف‌کننده بحران و نارضایتی مردم خوزستان بود در رسانه‌های مدعی اصلاحات فاقد ارزش خبری بود. گویا برای نشریات زنجیره‌ای، اخبار خوزستان و سایر مناطق صرفاً وقتی مهم است و باید در صفحه اول این نشریات به شکل برجسته منعکس شود که مدیران به مشکلات رسیدگی نکنند و در اثر انباشت آنها و نارضایتی مردم، التهابات سیاسی اتفاق بیفتد و دشمنان روی امواج بی‌کفایتی برخی مدیران اسکی بروند.
مدعیان اصلاحات در سال 99 نیز که دولت مورد حمایتشان بر مسند امورات کشور بود و بی‌توجهی استاندار خوزستان به مشکل بی‌آبی غیزانیه، کارد را به استخوان مردم رسانده بود‌، چندتن از نمایندگان به همراه محمد باقر قالیباف رئیس‌مجلس به این منطقه رفته بودند تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار بگیرند و اجرای پروژه آبرسانی را پیگیری کنند اما حضور قالیباف میان مردم خونگرم خوزستان و شنیدن صدای آنها و نشستن پای درد و دل این مردم غیور و شریف، اصلاح‌طلبان را حسابی عصبی و پریشان کرد و طیف آلوده به نفاق و سیاسی کاری‌ که برای توجیه ناکارآمدی‌، بی‌کفایتی و سوء مدیریت دولت برآمده از خود، بی‌اختیاری و ناکافی بودن اختیارات رئیس‌جمهور را بهانه می‌کردند و خواستار افزایش اختیار رئیس‌جمهور بودند‌، رویکردی جهادی برای باز کردن گره مشکلات کشور‌، را برنتابیده و در همان مقطع خواستار کاهش اختیارات رئیس‌مجلس شورای اسلامی شدند.
عصبانیت رسانه‌های معاند
نکته قابل تامل اینکه این دستاورد بزرگ و ارزشمند دولت سیزدهم در بهره‌مند ‌‌سازی ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان در 26 شهر و 1608 روستا به مذاق رسانه‌های معاند و ضد انقلاب هم خوش نیامد و تروریست‌های رسانه‌ای وابسته به محور غربی-عربی-عربی با عصبانیت و فرافکنی آن را پوشش دادند و با ادعاهایی مضحک و از سر حقد و کینه پروژه عظیم آبرسانی غدیر را تهدید‌کننده محیط زیست عنوان کردند.
پیشتر نیز در گزارشی با عنوان «سخن از امید ممنوع! مدعیان اصلاحات عصبانی می‌شوند» در همین روزنامه با اشاره به هماهنگی و تمرکز رسانه‌های مدعی اصلاحات‌، معاند و ضدانقلاب بر سانسور اخبار امیدبخش در کشور نوشتیم: «این جریان در تلاش است با برجسته کردن مشکلات و کاستی‌هایی که اتفاقا نتیجه عملکرد دولت مورد حمایتشان است‌، فکر و ذهن مردم را از تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات مثبت و موثر دولت مردمی طی یک سال گذشته برای گره‌گشایی از مشکلات کشور دور و جوانه‌های امید در دل آنها را بخشکانند.طیف بی‌کارنامه‌ای که ماحصل مدیریت دولت مورد حمایت‌شان نابودی معیشت مردم با گره زدن همه امورات کشور به برجام و FATF بود، این روزها نیز از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت مردمی برای احیای امید در جامعه به تنگ آمده و در پی آنند تا بارقه‌های امید در دل مردم را به ناامیدی تبدیل کنند.
سانسور اخبار خوب و امیدآفرین
عقده‌گشایی طیف مدعی اصلاحات علیه دولت سیزدهم در حالی است که دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفت اما ۸ سال بعد به‌رغم امضای برجام‌، علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم‌، افزایش چندصددرصدی قیمت مسکن‌، دلار‌، خودرو‌، کالاهای اساسی‌، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.»
اقدام رسانه‌های طیف غربگرا در سانسور اخبار خوب و امیدآفرین در کشور به موازات برجسته‌‌‌سازی مشکلات و کاستی‌ها در حالی است که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از جمله مؤلفه‌های جنگ نرم علیه ملت دانسته و تاکید کرده‌اند: «امروز هر که مردم را از آینده ناامید کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند.»
اگر جز این باشد جای تعجب است
حجت‌الاسلام «احمد حسین فلاحی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در مورد سانسور خبر پروژه آبرسانی غدیر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب به خبرنگار کیهان گفت:  این جای تعجب ندارد که رسانه‌های اصلاح‌طلب همسوی با رسانه‌های بیگانه و معاند علیه نظام نباشند. این عملکردی بوده که در طول سال‌های گذشته دیده ایم و در مقاطعی هم به صورت خاص طیف اصلاح‌طلب از سوی رسانه‌های معاند پشتیبانی و حمایت شده است.
وی افزود: اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلب گاه با تیتر همسو با رسانه‌های بیگانه و گاه با تقسیم کار به عملیات رسانه‌ای خود می‌پردازند چندان موجب تعجب نیست اگر اینها خلاف این سیره و روش عمل کنند و یا خبری که به نفع جریان انقلاب و یا در راستای منافع نظام و دولت انقلابی باشد منتشر کنند آن وقت باید تعجب کنیم.
فلاحی خاطرنشان ساخت: مشخص است ما اگر در جایی اینها از معاندین دفاع نکردند و یا در جایی از یک عملکرد مثبت دولت تعریف و تمجید کردند آن وقت حتما این پرسش پیش می‌آید که چه اتفاقی افتاده که اینها ناگاه به این سمت و سو آمده‌اند؟! رویکرد این جماعت در طول سالیان گذشته به همین صورت بوده و ادامه آن هم به همین منوال خواهد بود.
او تاکید کرد: خب آنهایی که با این روش و منش همواره بوده‌اند در زمانی که یک پروژه بزرگ مانند پروژه غدیر با کارجهادی دولت و قرارگاه خاتم الانبیا در مدتی بسیار کمتر از زمان پیش‌بینی شده به انجام رسیده و مشکل سال‌های متمادی مردم خوزستان را حل کرده و باعث شادمانی آنها شده این جماعت سکوت اختیار کنند و این خبر خوب و امیدبخش را سانسور کنند.
فلاحی گفت: به واقع دولت انقلابی آقای رئیسی با تفکر جهادی در کمترین زمان ممکن موضوعی را که داشت کم کم به یک فاجعه در آن استان تبدیل می‌شد توانست به یاری خدا مرتفع و حل نماید. این کاری که دولت انقلابی در یک‌سالی که روی کار آمده انجام داد آنها در طول 8سالی که قوه مجریه در اختیارشان بود انجام ندادند. در حقیقت 8سال دوره سازندگی، 8سال دوره اصلاحات و 8سال دوره تدبیر و امید زمان کمی نیست که در اختیار این طیف و همفکران آنها بوده اما نتیجه آن سالها چه بوده است؟
تمام تدبیر اصلاح‌طلبان در 8سال
از پس 18کیلومتر برنیامد
از نماینده همدان در مورد وضعیت این شهر و مشکلی که برای آب شرب آن پیش آمده پرسیدیم که در آنجا کار تا کجا پیش رفته است؟ و فلاحی در پاسخ گفت: در تامین آب تلاش شبانه‌روزی در حال انجام است و حالت بحرانی پیش آمده به سمت تثبیت اوضاع پیش می‌رود ولیکن برای رساندن آب پایدار یک مسیر طولانی‌تر هست که در آنجا هم به صورت شبانه‌روزی دارند کار می‌کنند.
فلاحی در ادامه با ذکر موردی در مورد نوع مدیریت اصلاح‌طلبان گفت: شما ببینید در دولت‌های نهم و دهم لوله گذاری 120کیلومتری انجام شده و تنها 18کیلومتر آن باقی مانده بود که این 18کیلومتر باقی مانده در 8سال دولت قبل (یعنی همان دولت اصلاح‌طلبان) انجام نشده است. اگر این کار را دولت قبل انجام داده بود اکنون همدان با مشکل آب مواجه نشده بود. به عبارتی تمام تدبیر اصلاح‌طلبان نتوانست 18کیلومتر باقی مانده را لوله گذاری کند. در مهرماه سال گذشته ما برای مدیران مربوطه ترک فعل زدیم تا قوه قضائیه به آن رسیدگی کند. در همین فقره شما عملکرد دو مدل را با هم مقایسه کنید عملکرد دولت اصلاح‌طلبان و عملکرد دولت انقلابی.
برای ریزگردهای خوزستان
اشک تمساح ریختند
«علی خضریان» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان در مورد دلایل سانسور خبر پروژه غدیر گفت: آنچه در موضع رسانه جای تامل دارد این است که رسانه‌ها معمولا اخبار را با اهداف و نیاتی اصطلاحا دروازه بانی می‌کنند. البته برخی اخبار آن‌قدر مهم هستند که می‌دانیم بدون شک باید در رسانه‌های مختلف حضور داشته باشند. به گمانم پروژه عظیمی مانند پروژه غدیر که باعث خشنودی دل مردم شریف خوزستان شد یکی از همان خبرهای بسیار مهم است.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: دست کم اصلاح‌طلبان که در ادوار مختلف و برای اهداف حزبی و جناحی ظاهرا سنگ مردم خوزستان را به سینه می‌زدند (مانند فقره ریزگردها) باید برای حفظ ظاهر هم که شده این خبر را منتشر می‌کردند تا آن اشک ریختن‌های گذشته «اشک تمساح» تعبیر نشود.
وی افزود: در مورد دروازه بانی خبر این نکته ضروری است که این دروازه بانی با معیارهایی در هر رسانه‌ای انجام می‌پذیرد. خود دروازه بانی خبر یعنی اینکه مسئولان رسانه تصمیم می‌گیرند کدام خبرها منتشر شود و کدام منتشر نشود. خب طیف موسوم به اصلاح‌طلب اگر می‌آمد و پروژه غدیر را به صورت درست پوشش می‌داد یعنی اینکه می‌گفت دولت آقای رئیسی در عرض یک‌سال پروژه‌ای را که ارزیابی اتمام آن چندین سال پیش‌بینی شده بود را تمام کرده است.
خضریان گفت: اگر به عملکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب در همین فقره مشکلات پیش آمده برای آب شرب چند شهر نگاه کنیم می‌بینیم که آنها در مورد شهرکرد و سپس در مورد همدان مشکلات را با آب و تاب و به سرعت گزارش می‌کردند و حتی در برخی مواقع به بیان مبالغه‌آمیز از مشکلات روی می‌آوردند. همین رسانه‌ها اما وقتی مشکل آب شرب شهرکرد در زمانی بسیار کم و کار جهادی بسیار خوب به پایان رسید خبری از این بخش ماجرا منعکس نکردند. این نشان می‌دهد که معیار اصلاح‌طلبان برای انعکاس خبرهایی از این دست این است که کدام خبر سیاه‌نمایی دارد، نا امیدی نسبت به دولت و نظام ایجاد می‌کند، روح و روان مردم را تخریب می‌کند و...
عضو کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: در عوض این رسانه‌ها خبرهای امیدبخش از حل شدن مشکلات پیش آمده را پوشش نمی‌دهند چرا که اگر پوشش دهند آن وقت باید بگویند که دولت انقلابی پروژه‌ای را که در شهرکرد حداقل 3ماه زمان می‌خواست در عرض چند روز به پایان رساندند. اگر این را بگویند که عملا آن وقت مخاطبان آنها به مقایسه عملکرد دولت آنها در 8سال گذشته و عملکرد دولت فعلی می‌پردازد و... اگرچه حتی اگر این جماعت هم به سانسور این اخبار بپردازند مخاطبانشان بالاخره از اخبار مطلع خواهند شد و آن وقت است که متوجه این موضوع می‌شوند که اصلاح‌طلبان تنها شعارها و حرف‌های ویترینی قشنگ سر می‌دهند.