جمهوري اسلامي دخالتي در کشور هاي ديگر ندارد

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار شرکت‌کنندگان در اجلاس مجمع جهاني اهل بيت(ع) تاکيد کردند که جمهوري اسلامي با الهام از اهل‌بيت اژدهاي هفت‌سر استکبار را عقب راند و پيشرفت کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (شنبه) در ديدار اعضاي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) و ميهمانان شرکت‌کننده در هفتمين کنگره اين مجمع، عظمت و محبوبيت اهل‌بيت را در دنياي اسلام بي‌نظير خواندند و تأکيد کردند: جمهوري اسلامي به عنوان پرچم برافراشته اهل‌بيت در مقابل نظام سلطه، معتقد است در دنياي اسلام هيچ خط فاصل مذهبي، قومي، فرقه‌اي و نژادي، حقيقي نيست و تنها خط فاصل برجسته و حقيقي، مرزبندي ميان دنياي اسلام با جبهه کفر و استکبار جهاني است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با توصيه مؤکد به مجمع جهاني اهل‌بيت براي بهره گيري از عظمت و محبوبيت اهل‌بيت در دنياي اسلام افزودند: مجمع بايد پايگاه و محل الهام‌گيري همه مسلمانان و جانهاي مشتاق از معارف اهل‌بيت باشد و به گونه‌اي عمل کند که زينت اهل‌بيت شود.
رهبر انقلاب، معارف اهل‌بيت را مجموعه‌اي کامل از همه نيازهاي مختلف آحاد بشر و جوامع بشري خواندند و گفتند: جوامع اسلامي امروز به همه ابعاد معارف اهل‌بيت نياز جدي دارند و مجمع جهاني بايد با برنامه‌ريزي دقيق و صحيح و استفاده از شيوه‌هاي معقول و ابزارهاي تأثيرگذار، اين وظيفه سنگين را انجام دهد.


ايشان با اشاره به پرچم برافراشته نظام جمهوري اسلامي در مقابل نظام استکبار افزودند: پيروان اهل‌بيت و شيعيان جهان مفتخرند که نظام اسلامي در مقابل اژدهاي هفت سر نظام سلطه، سينه سپر کرده و به اعتراف خود مستکبران، بسياري از نقشه‌هاي آنان را به شکست کشانده است.
رهبر انقلاب، رمز استواري جمهوري اسلامي را الهام‌گيري از اهل‌بيت دانستند و افزودند: آن ستارگان درخشان با معارف نظري و سيره عملي خود به ما آموخته‌اند که چگونه با تدبر و عمل به قرآن، راه اسلام عزيز را بپيماييم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پرچم جمهوري اسلامي را پرچم عدالت و معنويت خواندند و گفتند: بديهي و طبيعي است که دنياي سلطه که همه باورها و اعمالش بر ماديات و پول و زور متکي است، در مقابل اين پرچم به معارضه و دشمني برخيزد.
ايشان، امريکا را در رأس جبهه استکبار خواندند و افزودند: امام بزرگوار با الهام از قرآن به همه ياد داد که خطوط فاصل غيرحقيقي ميان جوامع اسلامي را کنار بگذارند و فقط يک خط فاصل يعني مرزبندي دنياي اسلام با کفر و استکبار را قبول داشته باشند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: براساس همين باور عميق بود که حمايت از فلسطين از همان روزهاي اول در دستور کار انقلاب اسلامي قرار گرفت و امام با همه وجود پاي مسئله فلسطين ايستاد و جمهوري اسلامي امروز هم به همين هندسه سياسي ترسيم شده امام راحل عظيم الشأن عمل مي‌کند و در آينده نيز به آن وفادار خواهد ماند.
ايشان، همدلي بي‌نظير موجود ميان ملتها در سراسر دنياي اسلام با ملت ايران را به علت پايبندي مردم ايران به راهبرد امام يعني نفي خطوط مذهبي، فرقه اي، نژادي در جهان اسلام دانستند و افزودند: بر همين اساس ما هميشه همه کشورهاي اسلامي را به بي‌اعتنايي به مسائلي همچون «شيعه و سني»، «عرب و عجم» و ديگر خطوط فاصل، و عمل به مباني و اصول دعوت کرده‌ايم.
رهبر انقلاب، تشويق ملتهاي ديگر به ايستادگي در مقابل زورگويي‌ها را از علل عصبانيت نظام سلطه و دشمني آنها دانستند و گفتند: خنثي کردن نقشه‌هاي جنايتکارانه آمريکا در کشورهاي مختلف که يک نمونه آن داعش بود، باعث تبليغات متراکم ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي، و متهم کردن ايران به دخالت در کشورهاي ديگر شده است.
ايشان با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي دخالتي در کشورهاي ديگر ندارد، اتهام‌زني‌هاي سلطه گران را ناشي از عجز و ناتواني آنها در جلوگيري از پيشرفت‌هاي چشمگير نظام اسلامي خواندند و افزودند: البته همه بايد در مقابل سياستهاي استکباري هوشيار باشند و با آنها همراهي نکنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، سياست کنوني استکبار را پر رنگ کردن تفاوتها و خطوط فاصل غيرواقعي در دنياي اسلام برشمردند و گفتند: تحريک و نقشه‌کشي براي جنگ شيعه و سنّي، عرب و عجم، شيعه با شيعه، و سنّي با سنّي که اکنون در برخي از کشورها مشاهده مي‌شود، سياست شيطان بزرگ يعني آمريکا است که بايد در مقابل آن هوشيار بود.
ايشان با اشاره به اينکه پيروان اهل‌بيت بايد پرچمدار همبستگي و هم‌افزايي باشند، افزودند: همچنان‌که از روز اول گفتيم، تشکيل مجمع جهاني اهل‌بيت به معناي مقابله و دشمني با غيرشيعه نيست و از ابتدا نيز با برادران غيرشيعه که در راه درست حرکت کرده، همراهي کرده‌ايم.
رهبر انقلاب در پاسخ به اين سؤال که «آيا توانايي مقابله با معارضه‌هاي دشمنان جهان اسلام وجود دارد»، گفتند: قطعاً توانايي متوقف کردن و عقب راندن استکبار با توجه به ظرفيتهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري دنياي اسلام وجود دارد.
ايشان «حقايق و معارف اسلامي، توکل به خدا، نگاه اميدوارانه به تاريخ، مسئله مهدويت» را از جمله ظرفيت هاي نرم‌افزاري جهان اسلام خواندند و با اشاره به بن‌بست‌هاي فکري غرب و نظام ليبرال دموکراسي افزودند: البته در زمينه سخت‌افزاري، مستکبران با استعمارگري و استفاده از منابع دنياي اسلام و به‌کار بردن انواع حيله‌ها، خود را قوي کرده‌اند اما ظرفيتهاي طبيعي دنياي اسلام براي پيشرفت بسيار زياد است که اهميت يک نمونه آن يعني نفت و گاز امروز براي همه آشکارتر شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شکوفا شدن ظرفيتها را در گرو عزم راسخ، شناخت دشمن، هدايتي همچون هدايت امام بزرگوار و کنار گذاشتن کم‌کاري‌ها دانستند و گفتند: امروز جمهوري اسلامي به‌عنوان يک الگو و واقعيت زنده، توانسته در مقابل انواع دشمني‌ها و حملات تاب‌آوري نشان دهد و آن نهال تازه روييده را به درختي کهن تبديل کند. البته مقصود از الگو بودن، الگوگيري از ساختار سياسي نيست بلکه تمسک به اصول و مباني امام بزرگوار است.
ايشان در پايان خاطرنشان کردند: آينده دنياي اسلام آينده روشني است و مجموعه شيعه مي‌تواند نقش‌آفريني بزرگي در آن انجام‌دهد.
در ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام والمسلمين رمضاني دبيرکل مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) از هفتمين اجلاس مجمع عمومي اين مجمع که با حضور شخصيت‌هايي از 117 کشور و با شعار «اهل‌بيت(ع) محور عقلانيت، عدالت و کرامت» برگزار شد، گزارشي بيان‌کرد.
سایر اخبار این روزنامه
جمهوري اسلامي دخالتي در کشور هاي ديگر ندارد افشاگری روحانی 3 ريسک پيش روي اقتصاد آتش سودجويان بر جان تالاب انزلي افشاگری روحانی مخبر:کارکنان دولت صاحبخانه می‌شوند ضرورت تصمیم‌گیری‌های واقع‌بینانه قطر چگونه قطر شد؟ قوانین برخورد با جرایم خشن، کافی است؟‌ توافق برجامی؛ نه خیلی دور نه خیلی نزدیک ارز تک نرخی پیشکش، تورم را کنترل کنید «نشاط اجتماعي» موضوع فراموش شده اروپا، سکوي پرتاب درآمدهاي نفتي ايران نقشه روسيه براي قره باغ جمهوري اسلامي دخالتي در کشور هاي ديگر ندارد افشاگری روحانی 3 ريسک پيش روي اقتصاد آتش سودجويان بر جان تالاب انزلي توافق برجامی؛ نه خیلی دور نه خیلی نزدیک ارز تک نرخی پیشکش، تورم را کنترل کنید «نشاط اجتماعي» موضوع فراموش شده اروپا، سکوي پرتاب درآمدهاي نفتي ايران نقشه روسيه براي قره باغ ضرورت تصمیم‌گیری‌های واقع‌بینانه قطر چگونه قطر شد؟ قوانین برخورد با جرایم خشن، کافی است؟‌ افشاگری روحانی مخبر:کارکنان دولت صاحبخانه می‌شوند