حمله به ابتکار؛ سکوت برای خزعلی

آرمان ملي – مطهره شفيعي: «فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» 16 شهريور بود که مهدي عرفاتي دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت در توئيتر نوشت: اخيرا فرزند يک معاون وزير براي ادامه تحصيل در يک کشور خارجي ويزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئيس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود. گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالي دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.» بسياري به دنبال آن بودند که متوجه شوند اشاره رئيس‌جمهور به کدام عضو دولت است تا نگاه‌ها به سمت انسيه خزعلي متمرکز شد، خزعلي معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري دولت سيزدهم است و با توجه به مواضعي که دارد، کمتر فردي تصور مي‌کرد فرزند او در خارج کشور است. اين گمانه زماني قطعي شد که يک روز بعد يعني در 17 شهريور انسيه خزعلي در حساب توييتر خود نوشت: «گذشت آن دوران که مسئولاني مثل کوه پشت فرزندان خويش مي‌ايستادند و صراحتا از ‎مهاجرت و زندگي آنها در خارج از کشور دفاع مي‌کردند. اما امروز برخي با ذوق زدگي از مهاجرت فرزند اينجانب گفتند.» وي در توييت ديگري تصريح کرد: «درحالي که سفر موقت کاري ايشان جهت توسعه و پشتيباني مجموعه دانش‌بنياني است که در ايران با تعداد زيادي از دانشجويان کامپيوتر فعال است و خوشبختانه اين پروژه کاري رو به اتمام بوده و وي در ماه‌هاي آينده به کشور باز مي‌گردد. اگرچه ايشان متاهل و مستقل است ولي هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند» معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهوري، افزود: «بي شک بسترسازي براي تقويت فعاليت‌هاي دانش بنيان جاري در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئوليت‌پذيري است. اعضاي دولت مردمي و انقلابي به آرمان‌هاي انقلاب و سياست‌هاي دولت وفادار بوده و خواهند بود.»
از دستور رئيسي تا واکنش به فرزند خزعلي
ايرنا در 16 شهريور نوشته بود: « سيد ابراهيم رئيسي يکي از شعارهاي انتخاباتي خود را راه‌اندازي گشت ارشاد مديران اعلام کرده بود. در راستاي عمل به اين وعده تاکنون چندين مورد برخورد با متخلفين صورت گرفته که در آخرين مورد، رئيس‌جمهور به تحصيل فرزند يک مقام دولتي در خارج از کشور واکنش نشان داده است.» بنابراين مي‌توان چنين نتيجه گرفت که اگر مصداق اظهارات رئيسي، معاون امور زنان دولت است پس مادر هم بايد به محل حضور فرزندش برود. توئيت خزعلي واکنش‌هاي زيادي داشت مانند عباس عبدي فعال سياسي اصلاح‌طلب در واکنش به سخنان انسيه خزعلي درباره علت مهاجرت فرزندش نوشت: « چرا برخي انتظار دارند که ادعاهاي آنان در مورد خود و خانواده‌هايشان را مردم بايد باور کنند؟ در حالي که تجربه قبلي خلاف صداقت را نشان داده. به علاوه چرا خودشان ادعاهاي فرزندانشان را مي‌پذيرند؟ در حالي فرزندان مي‌دانند والدينشان طاقت شنيدن حرف درست را ندارند.» يا حسين دهباشي که در توييتي خطاب به انسيه خزعلي درباره حضور فرزندش در خارج از کشور نوشت: «بچه‌هاتون براي دانش‌بنيان‌هاشون چرا آمريکا و کانادا مي‌روند؟ چرا چين و روسيه نه؟ تازه درباره‌ چين حديث هم داريم!» همچنين رحمت ا... بيگدلي، فعال سياسي اصلاح‌طلب نوشت : « انسيه خزعلي معاون امور زنان و خانواده رئيسي: سفر فرزندم به کانادا دانش بنيان بوده است و او برخواهد گشت! رحمت اله بيگدلي: من اگر جاي آقاي رئيسي بودم خانم خزعلي را نه به‌خاطر اقامت پسرش در کانادا، بلکه به‌خاطر اين نوع سوءاستفاده از نامگذاري سال توسط رهبري عزل مي‌کردم!»
حمله به ابتکار يا سکوت درباره خزعلي


اخبار اين روزها درباره پسر خزعلي اذهان را به سمت تحصيل پسر معصومه ابتکار در آمريکا مي‌برد. نکته جالب اينجاست که ابتکار و خزعلي هر دو معاون زنان و خانواده هستند؛ ابتکار در دولت روحاني و خزعلي در دولت رئيسي! رسانه‌هاي اصولگرا و تندروي اين جريان درباره حضور فرزند خزعلي سکوت کرده‌اند و تعداد معدودي از آنها به انتشار توئيت‌هاي انسيه خزعلي بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصيل پسر ابتکار در آمريکا چه کردند؟ در شرايطي که از حضور ابتکار در انتخابات هراس داشتند تحصيل پسر ابتکار در آمريکا را بهانه خوبي براي سياه‌نمايي انتخاباتي قرار دادند و رسانه‌هاي دلواپس توئيتي را منتشر کردند که متعلق به دلواپسي ديگر است و در آن آمده است: «تام کاتن سناتور ارشد و سرشناس آمريکايي توئيت جالبي را منتشر کرده است. او با اشاره به نقش معصومه ابتکار در تسخير لانه جاسوسي با تمسخر گفته فرزند همين آدم در آمريکا يا همان شيطان بزرگ مشغول تحصيل و زندگي است» ابتکار به اين تخريب‌ها چنين پاسخ داده بود: « مي‌گويند خانم ابتکار 13 آبان سردمدار بوده اما الان، پسرش را فرستاده آمريکا. ولي کسي نمي‌گويد پسر من 32 سالش بوده و فوق ليسانسش را در ايران گرفته، چندين سال کار کرده در ايران، يک رشته‌اي را پيدا کرده، آن رشته را در ايران پيدا نکرده، بسيار علاقه‌مند است و با CV خيلي خوبي پذيرش گرفت و براساس آن پذيرش و استادي که آنجا پيدا کرده و رشته‌اي که پيدا کرده، رفت آمريکا براي ادامه‌تحصيل.» بار ديگر به پسر ابتکار چنين اتهامي وارد شد: « طه هاشمي فرزند ابتکار با تأسيس يک هلدينگ و در اختيار گرفتن سرمايه‌هاي ديگران سعي مي‌کند تا پروژه تبديل گازهاي فلور و فيشر به بنزين و نيز پروژه ديگري که هم‌راستا با اين پروژه به سفارش ابتکار آغاز شد. نکته جالب‌توجه در اين ماجرا اين است که پروژه در آمريکا در حال انجام است و شايد حضور پسر ابتکار در آمريکا هم بي‌ارتباط با اين پروژه نباشد!»
سه مسير وجود دارد
روز گذشته انسيه خزعلي معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور شايعه مربوط به استعفاي خود از معاونت رياست‌جمهوري را تکذيب کرد. با اين حال اکنون با فرض درستي ادعاي مورد اشاره رئيس‌جمهور به حضور فرزند خزعلي در کانادا بايد منتظر ماند که رئيسي چه تصميمي درباره خزعلي خواهد گرفت. آيا حکم به برکناري خزعلي مي‌دهد يا خزعلي دستور بازگشت به فرزندش مي‌دهد و يا در نهايت گذر زمان دستور رئيس‌جمهور و حضور فرزند خزعلي در کانادا را از اذهان حذف مي‌کند!